2019-08-13, 05:59
Medlem
Jag har en del insideinfo. Det har gtt riktigt dligt fr SSAB de senaste mnaderna. Dels har trycket i frn utomstende aktrer kat. De r beredda att handla billigare (smre) stl i frn exempelvis Kina och Tyskland, dels har det varit mycket kostsamma olyckor och strul p anlggningarna (mest i oxelsund).
Citera
2019-08-15, 04:13
Medlem
Kplge m andra ord?
Citera
2019-08-15, 04:14
Medlem
Kplge m andra ord? QUOTE=OmgivenAvIdioter|68377687]Jag har en del insideinfo. Det har gtt riktigt dligt fr SSAB de senaste mnaderna. Dels har trycket i frn utomstende aktrer kat. De r beredda att handla billigare (smre) stl i frn exempelvis Kina och Tyskland, dels har det varit mycket kostsamma olyckor och strul p anlggningarna (mest i oxelsund).[/quote]
Citera
2019-08-15, 22:41
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flash23
Kplge m andra ord? QUOTE=OmgivenAvIdioter|68377687]Jag har en del insideinfo. Det har gtt riktigt dligt fr SSAB de senaste mnaderna. Dels har trycket i frn utomstende aktrer kat. De r beredda att handla billigare (smre) stl i frn exempelvis Kina och Tyskland, dels har det varit mycket kostsamma olyckor och strul p anlggningarna (mest i oxelsund).
Jag hjlper till att quotea eftersom du faila:
Citat:
Ursprungligen postat av OmgivenAvIdioter
Jag har en del insideinfo. Det har gtt riktigt dligt fr SSAB de senaste mnaderna. Dels har trycket i frn utomstende aktrer kat. De r beredda att handla billigare (smre) stl i frn exempelvis Kina och Tyskland, dels har det varit mycket kostsamma olyckor och strul p anlggningarna (mest i oxelsund).
Citera
2019-08-15, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flash23
Kplge m andra ord? QUOTE=OmgivenAvIdioter|68377687]Jag har en del insideinfo. Det har gtt riktigt dligt fr SSAB de senaste mnaderna. Dels har trycket i frn utomstende aktrer kat. De r beredda att handla billigare (smre) stl i frn exempelvis Kina och Tyskland, dels har det varit mycket kostsamma olyckor och strul p anlggningarna (mest i oxelsund).
[/quote]
Knappast, cykliska bolag r tidigt inne i konjunkturnedgngar och tidigt ur dem. Vnta tills vi ser om det blir en lgkonjuktur eller om Trump pressar Kina till en uppgrelse.
Risken r annars att det fortstter nedt sedan sidledes under ett par r framver.
Citera
2019-08-23, 09:35
Medlem
Luftgevars avatar
Trenden r bruten fr SSAB verkar det som. Aktien r s sjukt lgt vrderad s det finns sannerligen mycket svngrum uppt. Jag kper in mig.
Citera
2019-09-06, 20:36
Bannlyst
SSAB B kommer sjunka efter nsta delrsrapport.

Den kommer 23/10, slj fre detta datum, helst kort fre d kursen kommer stiga dagarna fre.

Om ni tar till er min information r upp till er. Jag kan tyvrr ej ge mer information just nu.
Citera
2019-09-08, 01:01
Medlem
Luftgevars avatar
Jag sitter p lite insider information och kursen kommer rusa nr delrsrapporten slpps den 23 september. Kp p er innan dess och tnjut en saftig avkastning.
Citera
2019-09-18, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Jag sitter p lite insider information och kursen kommer rusa nr delrsrapporten slpps den 23 september. Kp p er innan dess och tnjut en saftig avkastning.
Det verkar inte vara s seris insiderinformation om du ftt hra att delrsrapporten slpps 23/9.
Citera
2020-04-06, 12:56
Medlem
jag kpte fr ett par veckor sedan ett xxxx antal aktier i SSAB A fr 20:57 st

undrar om det var en bra affr dvs. om dom kommer att stiga i vrde?
Citera
2020-04-06, 13:01
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zpillolja
jag kpte fr ett par veckor sedan ett xxxx antal aktier i SSAB A fr 20:57 st

undrar om det var en bra affr dvs. om dom kommer att stiga i vrde?
Den som VET om de stiger eller inte blir miljonr.

Sjlv har jag bottenfiskat SSAB, rcker att se fljande kurva fr att inse att dagens pris r fantastiskt lgt. Klicka p 3 r.
https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/5261/ssab-b

SSAB hade en all time high ca r 2007 p 250 kr. Stl kommer alltid att behvas, om fretaget drivs rtt s kommer vi dit igen, ngon dag.
Citera
2020-04-11, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Den som VET om de stiger eller inte blir miljonr.

Sjlv har jag bottenfiskat SSAB, rcker att se fljande kurva fr att inse att dagens pris r fantastiskt lgt. Klicka p 3 r.
https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/5261/ssab-b

SSAB hade en all time high ca r 2007 p 250 kr. Stl kommer alltid att behvas, om fretaget drivs rtt s kommer vi dit igen, ngon dag.

SSAB r mer rustade infr den kommande krisen n de allra flesta av sina konkurrenter. Varfr?

Frst och frmst infrde SSAB ett sparprogram redan ett r sen, hur mycket det sparats kan jag inte ge siffror p. Men dr ligger man redan ett r i framkant mot mnga andra.

SSABs lga skuldsttning.

SSAB har 21 miljarder likvider i skrivande stund att st sig p.

SSAB har ett befintligt "permitterings"-system som kallas ToF (Trygghet och Flexibilitet) vilket gr att facket och SSAB delar 50/50 p lnen om arbetare mste g hem p.g.a. produktionsstopp av olika orsaker. Detta r ngot man kan gra p dagen utan vidare frhandling. Till denna ToF-bank kan arbetare arbeta vertid fr att fylla p tid, med andra ord kan man begra in obetald vertid i tider av personalbrist.

SSAB hll in p utdelningar fr att kunna permittera framver - skerligen i kombination med ToF. Man har redan valt att permittera alla tjnstemn 20% dvs alla fredagar.

SSAB r dominant p nischstl (special steels) och har permitterat produktion utanfr special steels som Borlnge och i Raahe fr att omfrdela produktionen mer till special steels som har strre marginaler.

SSAB har flyttat bakt produktionsstoppet som vanligen r p 3-5 veckor i hst till sensommar och med det har man ven varslat alla sina semestervikarier (ca 350 personer) och tillsvidareanstllda tvingas flytta sina redan planerade semestrar till produktionsstoppet.

Sen massa annat gtt.

Slutsatsen r att SSAB r ett kvalitetsbolag med god framtidsutsikt. Ligger man lng p SSAB-aktier r nuvarande 22,6(?) ett riktigt bra pris, visst kan det sjunka mer, s det r om man hoppas p den chansen att vnta med att handla SSAB. Men likvl kommer SSAB st sig som vinnare i framtiden.
Senast redigerad av Justicia 2020-04-11 kl. 20:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in