2013-04-02, 16:18
Medlem
WenJiabaos avatar
Jag tror p SSAB lngsiktigt eftersom de satsat p hgkvalitstl. Tror att aktien har potential att g upp till 50 kronor inom ett r. Har sjlv ett GAV p 46 men om 45:- bryts s tror jag som sagt den kommer fortstta mot 50:-.
Citera
2013-06-17, 15:54
Medlem
Dreass avatar
Bump!

Vad tror folk? Jag funderar p att g in lite till och f ner mitt GAV till 55kr. Sitter lngsiktigt i alla mina investeringar.

sikter om aktien?
Citera
2013-08-14, 19:48
Medlem
Agamantums avatar
SSAB kommer g vldigt bra nrmaste tiden. Enorma stllager r slut runt om i Europa och grossisterna ska brja investera i lageruppbyggnad. Kina ska fortstta gigantiska investeringar i infrastruktur drav kommer stlpriserna att ka ganska mycket.

Drtill r SSAB ett bolag som r under uppsikt av staten som r delgare dels via pensionsfonder och dels via LKAB. S det fr experthjlp. Finansrven Fredrik Lundberg r fullsmetad med SSAB-aktier (>58 miljoner).

Jag tror p att 65 kr passeras om ngon mnad.
Citera
2013-10-01, 10:27
Medlem
knut_1s avatar
Vilka r egentligen SSABs geografiska marknader (ungefrligen i procent)? Hittar att kurs/JEK ligger p 0,4 dvs ungefrligen dr Swedbank och Trelleborg lg d krisen var som vrst fr ett antal r sedan. Borde vl inte vrderas som kapitalfrstrare om de brjar tjna pengar igen? Br man kanske spekulera i att kpa ngra?
Citera
2013-10-26, 13:45
Medlem
Dags att kpa?
Citera
2013-10-29, 12:59
Medlem
huskyones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lambertz
Dags att kpa?

jag har bottenknning i bde ssab samt be group. Tankat klart dr vid dipparna.
Vi r p lngre niver nu n under "vrsta" krisren 2008/09.
Citera
2013-11-22, 15:39
Medlem
Schooners avatar
Personligen tror jag SSAB sticker snart. Stlindustrin har sackat lnge nu och SSAB har som jag frsttt det omformulerat strategi mot en mer nischat hghllfasthetsstl - dr de idag r vrldsledande. Om USA fr igng sin ekonomi ngorlunda dvs. Givetvis en chansning.
Citera
2013-11-26, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schooner
Personligen tror jag SSAB sticker snart. Stlindustrin har sackat lnge nu och SSAB har som jag frsttt det omformulerat strategi mot en mer nischat hghllfasthetsstl - dr de idag r vrldsledande. Om USA fr igng sin ekonomi ngorlunda dvs. Givetvis en chansning.

Frstr din tanke, men Kina dammsuger fortfarande marknaden och det rder en ordentlig verkapacitet inom stlindustrin. SSAB har frvisso terhmtat sig en aning frn de lgsta niverna ir, visst ligger stlindustrin efter men de har fortfarande problem.
Intressant och se var utdelningen tar vgen nsta r.
Citera
2013-11-26, 09:08
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goodwill01
Frstr din tanke, men Kina dammsuger fortfarande marknaden och det rder en ordentlig verkapacitet inom stlindustrin. SSAB har frvisso terhmtat sig en aning frn de lgsta niverna ir, visst ligger stlindustrin efter men de har fortfarande problem.
Intressant och se var utdelningen tar vgen nsta r.

Hehe, du br inte rkna med ngon utdelning.
Citera
2013-11-26, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Hehe, du br inte rkna med ngon utdelning.

Nej precis och det r ju inte positivt direkt. Drfr borde man nog st utanfr.
Boliden r intressantare anser jag.
Citera
2014-01-13, 13:29
Medlem
Byfnes avatar
BUMP!

Brjar rvarupriserna stiga?
Citera
2014-01-13, 14:37
Medlem
Copterss avatar
Hller aktivt koll p SSAB. Lgt pris och man har experterna emot sig. Det gillar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in