Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
Om det nu vore så att det gjorde det, så har det inget med engelskan i sig att göra, exakt samma sak skulle ske om franskan var världsspråket.
Exakt. Det var precis det jag försökte förmedla. Att min subjektiva känslomässigt och idiosynkratiskt färgade (måhända
absurda) åsikt i första hand riktar in sig på engelskan är ju kanske först och främst mitt problem, även om du också verkade vilja göra det till ditt. Att sagda subjektiva uppfattning inte heller gör anspråk på sanningsstatus enligt objektiv värdegrund borde ju vara uppenbart för alla utom möjligen analfabeten med de fyrfingrade labbarna.
Jag står för övrigt fast vid mina subjektiva åsikter , oavsett omvärldens påtryckningar, oavsett graden av absurditet, men jag vill verkligen klargöra att jag inte ser det som min uppgift att övertyga någon annan. Det hoppas jag att du och andra kan förstå.
För övrigt har ju subjektiva åsikter (åsikter är väl förresten alltid subjektiva till sin natur) den goda fördelen att kunna fungera som katalysator i en debatt som den här.
— Mer bokstäver i baljan, boys!
Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
Så med en vidare tolkning så antar jag att det du har ett problem med är inte engelska språket eller språk överhuvudtaget utan fenomenet globalisering?
Ja och nej. Rätt och fel. Men om vi kan förstå varandra till 50% är det okej för mig. Gott så. Tack för god match.