2013-01-07, 13:30
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Måste vara trist att följa en så dåligt skött klubb. Inga intressanta prospects och talanger, bara massa veteraner, överbetalda spelare, och NTCs.
Detta var en av anledningarna till att jag inte började hålla på den klubben. Var lite sugen på dom men såg man hur misskött klubben var. Dock ser det väl aningen ljusare ut nu med spelare som Bärtschi, Gaudreau och Granlund som heta prospects, men på något sätt lyckas man väl göra sig av med dom också såsmåningom, eller hindra deras utveckling.
Citat:
Ursprungligen postat av Murmelgruff
Mitt lag i NHL är St Louis Blues. På den tiden när jag började följa NHL hockeyn hade dom spelare som Brett Hull, Brendan Shanahan, Phil Housley, Al Macinnis och Curtis Joseph i truppen.
Numera är det inte lika kul att vara ett Blues fan även om det sett något bättre ut de senaste åren.
Numera är det inte lika kul att vara ett Blues fan även om det sett något bättre ut de senaste åren.
Blues tror jag kommer etablera sig som ett stabilt topplag dom kommande åren. Förra året imponerande dom efter tränarbytet. Laget har en väldigt bra grund med unga spelare som bara kommer bli bättre med åren. Du har det bra

Citat:
Ursprungligen postat av Wollakosota
Tycker det hade varit kul med ett lag som man följde konstant och som ens hjärta verkligen kunde banka för. Det känns dock omöjligt att välja. Får nog bli en säsong av neutralitet igen och förhoppningsvis växer något fram. New York Islanders kanske? Lite små uppkäftigt.
Känner likadant. Hade också velat ha ett lag som man verkligen vill följa i vått och torrt, men det har inte riktigt växt fram något för mig ännu. Har dock lutat mest åt Oilers håll dom senaste åren. Blev ett stort fan av Pääjärvi när jag såg honom i JVM första gången. Senare blev han draftad av Oilers som redan hade draftat Eberle som också imponerat på mig i JVM. Sen bara fortsatte det med spelare som Anton Lander och Taylor Hall och nu på senare tid Nugent-Hopkins och Yakupov. Så är det något lag som leder för mig just nu så är det Oilers. Gillar vad dom har på gång med alla unga spelare, frågan är ju om man någonsin får ihop sitt lag bara. Såg väldigt ljust ut i början av förra säsongen, men sen sjönk man som en sten igen.
Det andra laget jag gillar lite extra är Colorado. Den klubben har alltid varit lite speciell för mig sedan Peter Forsberg lirade där. Men inte enbart pga honom, kommer ihåg när man som liten knatte spelade streethockey och så låtsades jag alltid vara Milan Hejduk medans min kompis var Joe Sakic. Slutade dock följa hockey i samband med förra lockouten och det var inte förrän 3-4 år sen som jag tog upp intresset igen. Sedan dess har jag inte riktigt fastnat för någon klubb, men gillar som sagt både vad Colorado har på gång med Landeskog, Duchene, O'Reilly m.fl. och Oilers med alla deras ungtuppar. Svårt att bestämma sig för vilket lag man ska välja bara, så just nu har jag väl två lag som man följer och hejar på lite extra.