2013-01-07, 13:30
Medlem
redeem445s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Måste vara trist att följa en så dåligt skött klubb. Inga intressanta prospects och talanger, bara massa veteraner, överbetalda spelare, och NTCs.

Detta var en av anledningarna till att jag inte började hålla på den klubben. Var lite sugen på dom men såg man hur misskött klubben var. Dock ser det väl aningen ljusare ut nu med spelare som Bärtschi, Gaudreau och Granlund som heta prospects, men på något sätt lyckas man väl göra sig av med dom också såsmåningom, eller hindra deras utveckling.

Citat:
Ursprungligen postat av Murmelgruff
Mitt lag i NHL är St Louis Blues. På den tiden när jag började följa NHL hockeyn hade dom spelare som Brett Hull, Brendan Shanahan, Phil Housley, Al Macinnis och Curtis Joseph i truppen.

Numera är det inte lika kul att vara ett Blues fan även om det sett något bättre ut de senaste åren.

Blues tror jag kommer etablera sig som ett stabilt topplag dom kommande åren. Förra året imponerande dom efter tränarbytet. Laget har en väldigt bra grund med unga spelare som bara kommer bli bättre med åren. Du har det bra

Citat:
Ursprungligen postat av Wollakosota
Tycker det hade varit kul med ett lag som man följde konstant och som ens hjärta verkligen kunde banka för. Det känns dock omöjligt att välja. Får nog bli en säsong av neutralitet igen och förhoppningsvis växer något fram. New York Islanders kanske? Lite små uppkäftigt.

Känner likadant. Hade också velat ha ett lag som man verkligen vill följa i vått och torrt, men det har inte riktigt växt fram något för mig ännu. Har dock lutat mest åt Oilers håll dom senaste åren. Blev ett stort fan av Pääjärvi när jag såg honom i JVM första gången. Senare blev han draftad av Oilers som redan hade draftat Eberle som också imponerat på mig i JVM. Sen bara fortsatte det med spelare som Anton Lander och Taylor Hall och nu på senare tid Nugent-Hopkins och Yakupov. Så är det något lag som leder för mig just nu så är det Oilers. Gillar vad dom har på gång med alla unga spelare, frågan är ju om man någonsin får ihop sitt lag bara. Såg väldigt ljust ut i början av förra säsongen, men sen sjönk man som en sten igen.

Det andra laget jag gillar lite extra är Colorado. Den klubben har alltid varit lite speciell för mig sedan Peter Forsberg lirade där. Men inte enbart pga honom, kommer ihåg när man som liten knatte spelade streethockey och så låtsades jag alltid vara Milan Hejduk medans min kompis var Joe Sakic. Slutade dock följa hockey i samband med förra lockouten och det var inte förrän 3-4 år sen som jag tog upp intresset igen. Sedan dess har jag inte riktigt fastnat för någon klubb, men gillar som sagt både vad Colorado har på gång med Landeskog, Duchene, O'Reilly m.fl. och Oilers med alla deras ungtuppar. Svårt att bestämma sig för vilket lag man ska välja bara, så just nu har jag väl två lag som man följer och hejar på lite extra.
Citera
2013-01-07, 13:43
Medlem
HajenPeppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Håller inte på något lag i NHL, dock följer jag ett av lagen mer noggrannt och det är New Jersey.
Höjden av hyckleri känns det som att sitta här hemma i Sverige med typ en Rangers-keps på sig under match och sitta och gapa.

Så enligt dina principer får man enbart heja på svenska idrottslag? du sågade precis alla som har ett lag i PL, La Liga, Serie A osv. Du står nog ganska ensam där med din åsikt.

GO B`S
Citera
2013-01-07, 14:08
Medlem
soapmasters avatar
Gå efter din favorit stad. Inte efter loggan eller hur bra laget är, gå efter vilken stad du gillar mest.
Citera
2013-01-07, 14:20
Medlem
UnknownAwarenesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soapmaster
Gå efter din favorit stad. Inte efter loggan eller hur bra laget är, gå efter vilken stad du gillar mest.

Jag tänkte gå efter Oregon men tyvärr så är Portland Pirates i AHL och inte i NHL.

Just nu får jag säga att det lutar mest åt Boston Bruins, väldigt underhållande att titta på plus att dom spelar väldigt fysiskt och det är alltid roligt. Sen så kommer ju ett utav mina favoritband Dropkick Murphys ifrån Boston också.
Citera
2013-01-07, 14:24
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HajenPepper
Så enligt dina principer får man enbart heja på svenska idrottslag? du sågade precis alla som har ett lag i PL, La Liga, Serie A osv. Du står nog ganska ensam där med din åsikt.

GO B`S
Det tror jag inte att jag gör. Jag tycker det är hycklande att sitta med en Milan-tröja på sig framför tv'n och studsa också. Man kan självklart gilla lag lite mer än andra i diverse ligor och sporter, men att anse sig vara fan osv till lag helt utan anknytning känns bara så plastigt det kan bli, men NHL är iof typ höjden av plastsupportrar så kanske är därför.
Citera
2013-01-07, 14:27
Medlem
Hallgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnknownAwareness
Jag tänkte gå efter Oregon men tyvärr så är Portland Pirates i AHL och inte i NHL.

Just nu får jag säga att det lutar mest åt Boston Bruins, väldigt underhållande att titta på plus att dom spelar väldigt fysiskt och det är alltid roligt. Sen så kommer ju ett utav mina favoritband Dropkick Murphys ifrån Boston också.

Om du bygger ditt intresse och "hejande" på att de är underhållande och fysiska, vad händer när de slutar spela på detta sättet? Ska du börja heja på nått annat lag då? Jag tror du missat poängen med begreppen solidaritet/plikttrogenhet och varför man egentligen hejar på ett lag?
Citera
2013-01-07, 14:30
Medlem
UnknownAwarenesss avatar
Citat:

Med det sagt så återstår det ju att se hur man känner efter några matcher. Kanske inte fattar tycke för något lag alls. Oavsett så är det ju bara skönt att NHL kommer igång igen så man får se lite rolig hockey igen.
Citera
2013-01-07, 14:38
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Nedrans vännen, Dropkick Murphys kommer från Quincy som ligger utanför Boston men Quincy har säkert något lokalt lag som du kan hejja på? Men det är klart, du kanske gillar Irländsk öl, St. Patricks Day och The Pogues också och i Boston finns många inflyttade Irländare! Så med lite fantasi finns det säkert fler saker du gillar med Boston Bruins~

Hade du varit mer inne på genren rock så tror jag dock att Redwings hade varit laget i ditt hjärta.....

Ja, mitt inlägg formligen dryper av ironi så slipper ni fundera på det.
Citera
2013-01-07, 14:53
Medlem
UnknownAwarenesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Nedrans vännen, Dropkick Murphys kommer från Quincy som ligger utanför Boston men Quincy har säkert något lokalt lag som du kan hejja på? Men det är klart, du kanske gillar Irländsk öl, St. Patricks Day och The Pogues också och i Boston finns många inflyttade Irländare! Så med lite fantasi finns det säkert fler saker du gillar med Boston Bruins~

Hade du varit mer inne på genren rock så tror jag dock att Redwings hade varit laget i ditt hjärta.....

Ja, mitt inlägg formligen dryper av ironi så slipper ni fundera på det.

Haha, jaja
Jag menade mer att det kan vara kul att följa Boston Bruins eftersom dom spelar den stilen som jag tycker är kul att kolla på. Sen ifall jag gillar dom ännu mer eller gillar dom mindre efter en säsong eller så det återstår väl att se. Att Dropkick Murphys var ifrån dom trakterna såg jag mest som ett plus.

Jag förstår jag skrev "Heja" i rubriken på tråden men jag menade inte vilket lag jag skulle bli ett fan utav så att säga. Kanske efter ett tag? Vem vet. Jag vill mer följa laget, se alla deras matcher etc. Naturligtvis blir man inget fan efter en tråd på ett forum på internet.
Citera
2013-01-07, 15:29
Medlem
JesusLovesUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Med den där motivationen så ska du inte hålla på ett lag. Du ska kolla på NHL för att det spelas bra hockey. Man börjar inte bara hålla på ett lag ''sådär''

Hur börjar man hålla på ett lag då?
Citera
2013-01-07, 15:29
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipknotjohan
Boston.

Titta på dessa videos så får du en bild av hur laget spelar, smäller på, fightas och grejar.
http://www.youtube.com/watch?v=WkmvrYVwqwE
http://www.youtube.com/watch?v=SSdge4EBsIk

Om du vill se mer så sök på Shawn Thornton, Chara, Mcquaid och Lucic!

Också kollar du in när fegisen Lucic kör in i Miller förra säsongen. Jäkla as men i år är vi beredda, vi har värvat John Scott enbart i syftet att spöa fegisen.
Citera
2013-01-07, 15:38
Medlem
Hallgrens avatar
Citat:
Haha, jaja
Jag menade mer att det kan vara kul att följa Boston Bruins eftersom dom spelar den stilen som jag tycker är kul att kolla på. Sen ifall jag gillar dom ännu mer eller gillar dom mindre efter en säsong eller så det återstår väl att se. Att Dropkick Murphys var ifrån dom trakterna såg jag mest som ett plus.

Jag förstår jag skrev "Heja" i rubriken på tråden men jag menade inte vilket lag jag skulle bli ett fan utav så att säga. Kanske efter ett tag? Vem vet. Jag vill mer följa laget, se alla deras matcher etc. Naturligtvis blir man inget fan efter en tråd på ett forum på internet.

Nu låter du plötsligt som en vettig människa och hade du skrivit detta i början hade du besparat mig på mycket tid!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in