2013-10-16, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blekmyr
Men vilka håller du på när Vancouver och (vidriga) Rangers möts? Känns lite udda att hålla på 2 lag i samma liga

Måste han hålla på något av lagen då?
Citera
2013-10-16, 00:54
Medlem
p1ck4chus avatar
Börjar hålla på pingvinerna när jag var kanske 5-6 år, varför?
Jo för att jag gillade deras pingvin såklart!
Citera
2013-10-16, 01:01
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zajjah
snygga uniformer. på hockey kort. 95. colorado canucks.

Huh? Colorado Canucks?
Citera
2013-10-16, 08:41
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Huh? Colorado Canucks?
sluta nu han är hockey intresserad!
Citera
2013-10-16, 10:13
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blekmyr
Men vilka håller du på när Vancouver och (vidriga) Rangers möts? Känns lite udda att hålla på 2 lag i samma liga

Rätt vanligt i USA/Kanada att ha ett förstalag och sen ha ett andralag i den andra konferensen. Så nej det är inte speciellt udda.
Citera
2013-10-20, 18:51
Medlem
sheizzekloss avatar
Håller på Detroit Red Wings då jag har för mig att det är flest svenskar där (har dock nyligen upptäckt NHL "på riktigt", annars har det mest funnits i periferin). Men jag har även en plats i hjärtat för Teemu Selänne då jag snodde hockeykort i låg/mellan-stadiet och hans har stannat i minnet.
Citera
2013-10-26, 20:01
Medlem
Strandhuggs avatar
När jag var liten och spelade hockey på tennisplan så hade jag en målvaktsklubba som det stod Montreal på och när jag sen något år senare upptäckte nhl och insåg att det också fanns ett hockeylag från Montreal som dessutom hade en riktigt vass målvakt var valet självklart. Att de vann stanley cup det året gjorde att kärleken till Habs blev evig.
Citera
2013-10-26, 21:21
Medlem
Gravers avatar
Då stora delar utav min släkt bor i New York och de flesta håller på Rangers och drar med mig på deras matcher varje gång jag besöker dem så har det bara blivit så.
Första matchen jag såg var 1995 emot Pittsburgh i New York, Rangers vann med 4-3.
Citera
2013-10-27, 19:45
Medlem
JacobBeanss avatar
Har alltid tyckt om Detroit Red Wings, förmodligen eftersom de har lagt fokus på svenskar. Nicklas Lidström i synnerhet, fick mig att börja hålla på Red Wings.
Citera
2013-10-27, 19:52
Medlem
loafmasters avatar
Tittar mycket på Blues och Islanders i år. Två väldigt trevliga lag att följa. Intresset för Ottawa har också ökat i och med min sambos intresse.
Citera
2013-11-23, 01:29
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
När jag var liten så var favoritspelaren Pat Lafontaine, så då höll jag på Buffalo Sabres (läs: det laget jag spelade med på NHL 95 till snes). Nu på senare tid när jag egentligen inte är särskilt intresserad i NHL men gärna ser nån match då och då när jag inte kan sova så väljer jag att följa Montreal Canadiens, mest bara för att jag ser det som det enda riktiga och "äkta" hockeylaget, eftersom de funnits sedan 1909. Riktigt fräckt lag helt enkelt. Men håller inte riktigt på dem egentligen, väljer bara att se deras matcher och lite intressant att följa dem.
Senast redigerad av BrutusBeefcake 2013-11-23 kl. 01:33.
Citera
2013-11-23, 02:30
Medlem
När jag var runt fem så sa min låtsaspappa åt mig att heja på Modo, (han är från ö-vik), vilket jag gör än idag. När jag för ungefär tre år sen började följa NHL på riktigt så kom det sig bara naturligt att det blev Vancouver med Sedinarna och Edler som ex-modoiter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in