2013-01-07, 15:44
Medlem
Hallgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesusLovesU
Hur börjar man hålla på ett lag då?

Tja här kommer några saker som kan få dig att hålla på ett lag:

Att man bor i samma stad
Släktingar som bor i den staden
Man har besökt staden massor av gånger och älskar den.
Man har sett Den galopperande detektiven 28 gånger.
Citera
2013-01-07, 15:52
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesusLovesU
Hur börjar man hålla på ett lag då?
Oftast brukar det bli så att man går med någon som håller på ett lag så som en släkting etc. Eller att man gillar någon spelare i laget. Att man frågar vilket lag man ska börja hålla på , på ett forum känns jävligt efterblivet
Citera
2013-01-07, 15:52
Medlem
MindreModigMans avatar
Red Wings förstås!

Många svenskar har lirat där, Lidström, Homer, Z mfl.
Hockeytown har förmodligen den härligaste stämningen i NHL o grymt snygga tröjor

Your choice
Citera
2013-01-07, 16:17
Medlem
mindtricks1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MindreModigMan
Red Wings förstås!

Många svenskar har lirat där, Lidström, Homer, Z mfl.
Hockeytown har förmodligen den härligaste stämningen i NHL o grymt snygga tröjor

Your choice

stämning i NHL? det existerar inte. alla sjunger LETS GO *insert lagnamn* sen sitter man och tittar på matchen som om det vore bio.
Citera
2013-01-07, 16:22
Medlem
ICanHass avatar
Jag förstår inte riktigt kritiken mot TS...?
De absolut flesta som håller på något specifikt NHL-lag här i Sverige har anledningar som inte är speciellt mycket bättre än "Öh, jo, men tröjan var ju snygg!" eller "XXX spelade ju där för trettiofyra år sedan!".

Det är bara att sätta sig och se så många matcher man kan, förr eller senare kommer man att börja gilla något eller några lag bättre. Jag gjorde så för fyra-fem år sedan, och fastnade för Penguins. Jag kan egentligen inte säga varför, det bara blev så
Citera
2013-01-07, 16:29
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teguin
Han har inget att göra så långt ut från målet.

Lucic behöver ju inte fullfölja sin satsning för det, det gör bara fega as. Det värsta var väl att man inte gav igen direkt.
Citera
2013-01-07, 16:29
Medlem
klockan123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ICanHas
Jag förstår inte riktigt kritiken mot TS...?
De absolut flesta som håller på något specifikt NHL-lag här i Sverige har anledningar som inte är speciellt mycket bättre än "Öh, jo, men tröjan var ju snygg!" eller "XXX spelade ju där för trettiofyra år sedan!".

Det är bara att sätta sig och se så många matcher man kan, förr eller senare kommer man att börja gilla något eller några lag bättre. Jag gjorde så för fyra-fem år sedan, och fastnade för Penguins. Jag kan egentligen inte säga varför, det bara blev så
Håller med.

Citat:
Ursprungligen postat av klockan123
Själv är jag väldigt osäker på vilka jag hejar på... Finns så många lag jag gillar.
Detroit för alla svenska spelare
Boston för Chara
Toronto och Montreal för det enorma hockeyintresset
Rangers för Lundqvist
Devils för Larsson och Tedenby
Ottawa för Alfredsson och Lehner
Minnesota för den svenska utvandringen dit
Flyers för Bryzgalov och Pronger
Vancouver eftersom jag har släkt där och jag höll på dem när jag var liten
Edmonton utan någon konkret anledning
Montreal för Subban och den snygga loggan samt att det är ett så klassiskt lag

Har kanske glömt något lag. Känns som att det är Vancouver jag bör välja iom att jag har en ordentlig anledning till det (släkt där) och för att jag dessutom hejade på dem som liten knodd...

Har nu funderat över natten och bestämt mig för att det är Vancouver, Detroit, Boston och New York Rangers som gäller! Vi får se om det utvecklas under säsongen så att det blir ett enda lag jag håller på till slut. Men fr.o.m. nu är det dessa jag håller på ifall någon frågar.
Citera
2013-01-07, 16:32
Medlem
Dercies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klockan123
Håller med.

Har nu funderat över natten och bestämt mig för att det är Vancouver, Detroit, Boston och New York Rangers som gäller! Vi får se om det utvecklas under säsongen så att det blir ett enda lag jag håller på till slut. Men fr.o.m. nu är det dessa jag håller på ifall någon frågar.
Lite kul att det bara är grymt bra lag du kommer börja heja på, själv tycker jag att det är kul med underdogs.. men Rangers har väl aldrig vunnit Stanley Cup förut, men de har bäst trupp nu iaf
Citera
2013-01-07, 16:33
Medlem
Hejar inte på något lag i NHL men tycker alltid det är kul när det går bra för underdogs. Förra säsongen gladdes jag åt Florida och Coyotes framgångar.
Citera
2013-01-07, 16:33
Medlem
knullklassons avatar
Vänta och se typ tio omgångar, sen väljer du det lag som leder. På så vis har du med stor sannolikhet införskaffat dig gratis framtida lycka när ditt lag sopar hem match efter match och buckla efter buckla. Dina bekanta kommer se på dig med avund.
Citera
2013-01-07, 16:38
Medlem
Finns egentligen bara ett lag att följa i NHL. Det är New York Islanders. Ett lag på dekis som kommer att bli riktigt, riktigt intressanta snart. Flyttar från Nassau, som ligger på Long Island, till Brooklyn 2015. Skulle inte förvåna mig om ägaren Charles Wang säljer laget till Bruce Ratner eller någon liknande snart med.

Ett lag med intressantare framtid är det svårt att hitta. Nya arenan kommer göra så att Islanders får det lättare att kunna knyta till sig riktigt bra free agents, och lagets prospect pool är välfylld med riktigt fina spelare för tillfället. Snart är dessa redo att dominera i NHL.
Citera
2013-01-07, 16:46
Medlem
Duerfians avatar
Rent praktiskt är ett lag som ligger i öst bättre att hålla på då dom flesta matcherna börjar 01.00. Dom stora amerikanska lagen (Rangers, Bruins, Flyers, Blackhawks, Red Wings) har även fler tidiga matcher på lördagar/söndagar som börjar 19.00 svensk tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in