Flashback bygger pepparkakshus!
2007-11-28, 00:33
Medlem
Molson Canadians avatar
Tja...

Det var nästan tvunget när jag flyttade till Vancouver. Det hade varit närmast självmord om jag hade hållit på Toronto. Då hade jag blivit svikare de luxe.

Men i smyg håller jag på Senators, dels för att de är kanadensiska och dels för att Alfredsson är från Göteborg.

/M
Citera
2007-11-29, 01:51
Medlem
Rezifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Det var nästan tvunget när jag flyttade till Vancouver. Det hade varit närmast självmord om jag hade hållit på Toronto. Då hade jag blivit svikare de luxe.

Men i smyg håller jag på Senators, dels för att de är kanadensiska och dels för att Alfredsson är från Göteborg.

/M

I Vancouver, finns det något lag som är mer hatat än just Toronto?
(skulle väl vara Calgary då).
De jag känner i BC är ruskigt trötta på att CBC och TSN fullkomligen matar på med Torontomatcher och försöker få Leafs att vara "Kanadas lag".
Men faktum e ju att Leafs på långa vägar varken är Kanadas lag eller hockeyns Mekka (för det är ju Montreal )
Citera
2007-11-29, 04:13
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rezife
I Vancouver, finns det något lag som är mer hatat än just Toronto?
(skulle väl vara Calgary då).
De jag känner i BC är ruskigt trötta på att CBC och TSN fullkomligen matar på med Torontomatcher och försöker få Leafs att vara "Kanadas lag".
Men faktum e ju att Leafs på långa vägar varken är Kanadas lag eller hockeyns Mekka (för det är ju Montreal )

Haha nä, det är väl just det. Det finns liksom inte på kartan att en vancouverite skulle heja på Leafs, förutom möjligen om det vore det sista kanadensiska laget kvar. Calgary inte är tillnärmelsevis så hatat som Toronto, men nä - de är inte populära heller. BC folk tenderar att tycka att folk från Alberta är bönder. De flesta jag känner väljer Senators efter Canucks. Håller med om att man lätt kan få bilden av att Leafs är störst och att Canucks är någon slags dark horse, vilket inte ger en rättvis bild av sakernas tillstånd. Jag menar, när var Leafs senast i play-offs?
Citera
2007-11-29, 04:20
Medlem
tältpinnes avatar
Colorado Avalanches, började väl intressera mig för hockey runt -90 när dom fortfarande var Quebec Nordiques, varför det blev just dom minns jag inte. Säkerligen för att jag hade något värdefullt tufft samlarkort på en spelare i laget. Den 21/12 skall jag se dem möta Rangers och ett par dagar senare Red Wings, kommer bli trevligt värre.
Citera
2007-11-30, 22:47
Medlem
East Clintwoods avatar
Har man sett en NHL-match på plats så vill man se resten av de matcher som spelas i ens liv. Det är sanslöst bra, ungefär som att se de europeiska storlagen i fotboll fast ännu bättre eftersom här spelar verkligen alla hela tiden.

Nåja, jag är delad och kluven. Inte på grund av att jag känner så förbaskat mycket för något av lagen men de får ändå min röst. Och det är inte en dagslända. Så här har jag tyckt i snart 20 år och jag kan inte bestämma mig.

SLB och BB.

Märklig kombo? Jepp. Varför? Vet inte. Synd bara att Den Störste, Sudden, inte spelar i endera laget. hade jag förmodligen valt. Men som det är nu så gillar jag verkligen att se bra hockey och då är det viktigare än att ha ett lag som man håller på. Njuter var gång jag får se NHL "mitt i natten"-live.
Citera
2007-11-30, 22:52
Medlem
TarmTomtes avatar
Detroit är mitt favoritlag och det beror endast på att jag jobbade i Detroit 95 och 96 och var på 7-8 matcher i Joe L arena. Publiken var rätt kass med en gäng blåhåriga kärringar som kollade men jag fastnade för det så klart. Plus att det är coolt att kasta in bläckfiskar på isen..............
Citera
2007-12-01, 09:05
Medlem
Charlie Darlings avatar
Los Angeles Kings, snyggast märkte + att jag såg de live när jag var i LA.
Citera
2007-12-01, 09:14
Medlem
Detroit Red Wings när jag var cirka 10 år

Nicklas Lidström spelade där då, som nu, samt så gillade jag deras tröjor och klubbmärke

Sen gör ju inte tonvis med svenskar saken sämre, det bevisar att Sveriga verkligen är i jämna steg med Kanada...
Citera
2007-12-01, 09:20
Medlem
Calgary Flames för att Macgyver hade en Flames keps i ett avsnitt då han va påväg till en match.
Citera
2007-12-01, 22:46
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sad young boy.
Detroit Red Wings när jag var cirka 10 år

Nicklas Lidström spelade där då, som nu, samt så gillade jag deras tröjor och klubbmärke

Sen gör ju inte tonvis med svenskar saken sämre, det bevisar att Sveriga verkligen är i jämna steg med Kanada...

Mjo, Detroit leder med 7 svenska spelare mot Canucks 5 om jag inte minns fel. Vi närmar oss i alla fall.
Citera
2007-12-01, 22:53
Medlem
Läskigs avatar
Första gången jag köpte ett packe hockeykort fick jag två stycken tampa bay-spelare, dessutom hade dom häftigast tröjor, så det fick bli dom...
Citera
2007-12-02, 00:12
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Första gången jag köpte ett packe hockeykort fick jag två stycken tampa bay-spelare, dessutom hade dom häftigast tröjor, så det fick bli dom...

Att Honken vaktar buren i dagsläget gör verkligen inte saken sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in