mitt favorit lag är vancouver canucks. det började när jag samlade på hockeybilder när jag var liten. jag kommer ihåg att jag fick ett kort på trevor linden och då var det klart. han var ju ingen superstjärna som pavel bure eller gretzky etc. men han stog för andra saker som jag beundrar. han är en fantastisk ledare, han sätter alltid lagets bästa framför sig själv, han är väldigt proffisionel och sportslig, lojal mot sin klubb och en viktig del i sämhället.
Jag är jävligt otrogen när det gäller NHL-lag... höll stenhårt på Flyers när Renberg åkte över och spelade där, men efter att han försvann så försvann även intresset för Flyers sakta men säkert. Under hela 2000-talet har NHL-intresset varit tämligen svagt och i första hand har det blivit lagen med duktiga svenskar som varit intressanta att följa, företrädesvis Red Wings.
Som Skellefteå AIK-supporter så har dock de senaste årens juniorframgångar och NHL-drafts gett ett återuppväckt intresse, och nu är det fan svårt att värja sig. I första hand blir det förstås att följa Sens (Rundblad), Rangers (Erixon) och Devils (Larsson), om något av dem blir ett favoritlag återstår att se.
Hejat på Red Wings sen 97 ungefär då jag hade NHL 97 spelet haha Sen när Foppa började spela i Colorado så följde jag dem också men inte lika mycket om Red Wings. så kul att det är rätt många svenskar där nu ju
Colorado fran starten av deras franchise, en anledning, Joe Sakic, en sadan spelare jag inte skulle vaga traffa da han i mina ogon ar den storsta kaptenen i NHL's historia, kommer ihag nar man mer eller mindre tvingade farmor och farfar att spela in finalen mot devils nar dom vann med 3-1 , dock spelade mamma over de vhs bandet med sommar med ernst och har hatat ernst samt aldrig forlatit mamma sen dess !
Canucks!
Mest för svensk kvartetten Sedin, Sedin, Samuelsson, Edler + många andra otroligt bra och sevärda spelare.
Sen att de aldrig vunnit ett Stanley Cup guld gör det hela lite roligare att följa dem genom hela säsongen
Här är det Buffalo Sabres som gäller. Började väl med att jag blev mosad på något NHL-spel i början av 00-talet av Sabres, sedan så började man ju såklart spela med dom efter som dom mosade mig. Mer än så var det väl inte heller förrän man fick internet hemma och kunde följa NHL, då blev det på "riktigt". Då var det Daniel Brière som gjorde att man började följa Sabres. Var väl inte allt för glad när han
lämnade tack vare någon höjdare i klubben. Sedan har det bara rullat på.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!