2011-02-21, 23:45
Medlem
Intressant tråd.

Jag håller på Atlanta Thrashers.
Blev så när man var mindre och nötte NHL spelen mot polarna. Jag var självklart bäst och för att det skulle bli lite jämnare spelade jag alltid med ett utav de sämsta lagen. Oftast Thrashers...

Efter det har jag följt dom.
Citera
2011-02-22, 03:21
Medlem
sv1nt0s avatar
svårt att bara ha ett favoritlag i NHL tycker jag då jag går lite efter vilka spelare dom har, och det byts ju spelare hit o dit. Men nu har det varit Nashville Predators för hela slanten ett tag, alltid varit fan av rejäla skyttar, Al Macinnis när jag var liten var en favorit, nu är Shea Weber min nya favorit. Och sen har de ju coolast "efternamn" och logo
Citera
2011-02-22, 09:05
Medlem
Draedons avatar
Jag inte förstå hur man bara kan välja ett lag man håller på utan att ha någon direkt koppling till laget.

Själv håller jag mer på spelare i första hand och det lag de nu råkar spela i för stunden i andra hand. Så genom åren har redwings (här finns det många... Fetisov, Fedorov, Larionov, Yzerman, Lidström och nu Datsuyk), hawks (Belfour), rangers (Lunkan) och avs (Foppa och Sakic och sen är Roy är min gud) fått mina sympatier.

edit: Även Devils... Martin Brodeur, sen har vi Hasek men Buffalo har jag aldrig gillat. Som sagt; spelare i första hand och sedan lag.
Senast redigerad av Draedon 2011-02-22 kl. 09:08.
Citera
2011-02-22, 12:49
Medlem
piper55s avatar
New York Rangers. för att syrran bodde på manhattan dom hade min favvo spelare Niklas Sundström och även andra som Mike Richter, Wayne Gretzky, Brian Leetch, Adam Graves, Mark Messier mfl gillade även Hartford Whalers med sin underbara logga och gröna tröjor. Tråkigt att dom blev hurricanes.
Citera
2011-02-22, 22:59
Medlem
RedSuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag skulle vilja se mindre svenskar i laget t.o.m, ericsson (har inget i nhl att göra, dra till SEL) och franzen får gärna också gå (sorry franzen du är för streaky, filmer och kan inte stå upp för sig själv eller sina lagkamrater), man kan få en bättre eller rättare sagt mer användbar spelare för 4M.

Tror inte du kan ett skit om hockey.
Citera
2011-02-22, 23:05
Medlem
Håller på Washington Capitals.

Började hålla på dem precis innan säsongen då en klasskompis till mig gör det.
Dessutom att Marcus Johansson spelade i Färjestad (som jag håller på i Elitserien även om det inte är relevant i denna tråden) innan han gick till Capitals är en stark del till det också. Samt att Ovechkin spelar där
Citera
2011-02-22, 23:27
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedSux
Tror inte du kan ett skit om hockey.
Utmärkt uttalande i denna tråd!
Citera
2011-02-23, 01:20
Medlem
knasklass avatar
NY Rangers. Pappa var där på 80-talet och såg några matcher i MSG och hade med sig supporterprylar hem. Fastnade framförallt för deras snygga tröjor. Nuförtiden är det mest för att Lunkan, Gabby och Zuke spelar där som jag följer blueshirts.
Citera
2011-02-23, 18:40
Medlem
Jorups avatar
Har haft New York Rangers i mitt hjärta många år nu. Bland annat eftersom att jag älskar New York och alla New York lagen (Knicks, Jets...), men också eftersom att King Henrik Lundqvist är och har varit en av de största idrottsidolerna jag har.

Är även ett inbitet Frölundafan sedan slutet av 90-talet. King Henrik har två SM-guld med VF och guldmatchen mot Färjestad 2005 då Henke och resten av laget till slut avgjorde svimmade jag nästan.
Citera
2011-02-24, 21:49
Medlem
RedSuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Utmärkt uttalande i denna tråd!

Bättre än dina.
Citera
2011-02-26, 17:51
Medlem
Mx_1337s avatar
Jag håller på Pittsburgh Penguins.

Blev antagligen så eftersom jag alltid gillat Mario Lemieux.
Sen att brorsan också höll på dom när man var mindre gjorde väl sitt.
Fanns många sköna spelare i Pittsburgh på den tiden.
Mario Lemieux, Jaromir Jagr, Joe Mullen, Ulf Samuelsson, Tom Barrasso, Ron Francis.. you know the story.
Citera
2011-02-26, 18:07
Medlem
Lindkviists avatar
Chicago Blackhawks! Har gillat Chicago sen NHL 2001 till Playstation då jag blev kär i deras tröjor och klubbmärke (var då endast 9 år), men när jag började se matcher på NHL när jag var runt 14-15 så var det direkt Blackhawks som föll mig i smaken, dock var det inte förrän runt 2 år sen mitt riktiga Hawks-hjärta började pumpa då Toews och Kane hade blivit draftade och det började vända för Hawks, och jag började se alla deras matcher och sov ofta över i gymnasiet för att jag varit uppe hela natten och sett nhl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in