2007-07-14, 01:34
Medlem
RyanGiggss avatar
Jag är inte så jävla inne i NHL men om jag håller på nåt lag så är det Philadelphia Flyers för att jag har släktingar där.
Citera
2007-07-14, 02:11
Medlem
steffeGs avatar
Vilken kedja lirar dina släktingar i?
Citera
2007-07-14, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Vilken kedja lirar dina släktingar i?

Skulle gissa på att dem bor där, och inte spelar där.
Citera
2007-07-14, 02:36
Medlem
Quorthons avatar
Steve Yzerman, Brandan Shanahan, Sergei Fedorov och Lidström gjorde att det blev Detroit. Det var under 90-talet då man satt och lirade NHL på datorn.
Citera
2007-07-14, 05:39
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quenthel
Skulle gissa på att dem bor där, och inte spelar där.

Jo, jag förstod det men han gjorde en språklig miss så att det stod att hans släktingar lirade i Flyers.
Citera
2007-07-14, 13:14
Medlem
Började hålla på Quebec när Sundin blev proffs där. Sen blev det Colorado efter flytten och det blev ju inte sämre för att Forsberg hamnade där.

Nu för tiden håller jag inte på nått speciellt lag utan tycker mest det är kul när det går bra för svenskarna. Men får jag välja så skulle jag gärna se Toronto vinna medans Sundin spelar kvar.
Citera
2007-07-14, 13:23
Medlem
Parkers avatar
När Nicklas Lidström, som jag ofta såg spela för VIK i Rocklundahallen, stack över till NHL och Detroit föll det sig naturligt att börja heja på laget från motorstaden. Föga visste jag då att det skulle bli ett av de dominerande lagen under de kommande åren...
Citera
2007-07-14, 13:53
insomnias avatar
Har alltid gillat Pittsburgh Penguins, mycket tack vare pingvinen, men mest tack vare Jaromir Jagr, världens bästa hockeylirare.

Var alltid i toppen i skytte/poängligan när man var en liten grabb.
Citera
2007-07-14, 14:03
Medlem
Flyers!

Varför: Pelle Eklund gick ju dit från AIK så då var det ju givet att hålla på dem, sen har det hållt sig fast så....
Citera
2007-07-14, 16:48
Medlem
donitsis avatar
Pittsburgh Penguins!

Anledningen är ju Mario Lemieux
Citera
2007-07-14, 16:58
Bannlyst
Jag har också funderat över varför man väljer ett lag utan lokal anknytning. Jag valde Pittsburgh Penguins pga att jag som de flesta gjorde i början på nitto-talet samlande på hockeybilder och det var kort från penguins som jag hade flest utav. Idag bryr jag mig inte så mycket om NHL jag håller mest koll på dom svenska spelarna oavsett lag. Men en kompis som bor i staterna säger att många där har flera favorit lag.
Citera
2007-07-14, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Detta brukar vara riktigt intressant att höra, eftersom det oftast (nästan aldrig) finns någon lokal anknytning eller någon farsa som "bankar in" det i skallen vid tidig ålder.

Vad är anledningen till att ditt favoritlag i NHL är just ditt favoritlag?

Jag fick en t-shirt 1981 med flyers av min moster. Då var jag 7 år gammal. Sedan dess är jag fast. Att dom sedan har en tuff historia (dock hyffsat kort) med NHLs fräckaste tröjor gjorde att valet aldrig ångrats. Att sedan ha spelat en säsong (tror jag) med långa byxor gör ju att kärleken inte kan ta slut.

Mitt spelsätt som hockeyspelare byggde mycket på kraft och att vara "ful". Precis som Flyers gjorde sig kända för. Nu har dom tyvärr missat att ställa om, men kärleken är evig.

Nu som vuxen har jag i ren kärlek till laget, cyklat på Broad Street, supit mig full i Wachovia center och stängt baren bara för att kunna uppleva hur en såpass stor parkeringsplats ser ut helt tom. Och nästa vecka ska jag till den förlovade skitstaden Philadelphia igen.

Senaste inköp, en t-shirt med texten; Old time hockey. All guts, no glory!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in