Flashback bygger pepparkakshus!
2010-07-24, 21:48
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vuxenko
Håller inte på något lag i NHL längre, men när man var mindre höll man ju på Colorado precis som alla andra... Undra varför?
Du kan få denna , tror den är från 97/98 om ja inte minns fel... kanske aningen liten...

http://img62.imageshack.us/img62/1489/dscn1899z.jpg
Citera
2010-07-24, 21:49
Medlem
Oilers har alltid varit mitt favoritlag sen man var liten grabb. Varför? Wayne Gretzky såklart. Hade ett antal hundra hockeybilder, varav den mest värdefulla en gammal bild på Gretzky i Oilerströja, så självklart fick det bli dom. Dom har ju varit värdelösa den här säsongen, men om nåt år så tror jag att dom kan slåss om SC-titeln igen med tanke på vilka spelare dom har draftat nu.
Citera
2010-07-24, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrackTheSkye
Oilers har alltid varit mitt favoritlag sen man var liten grabb. Varför? Wayne Gretzky såklart. Hade ett antal hundra hockeybilder, varav den mest värdefulla en gammal bild på Gretzky i Oilerströja, så självklart fick det bli dom. Dom har ju varit värdelösa den här säsongen, men om nåt år så tror jag att dom kan slåss om SC-titeln igen med tanke på vilka spelare dom har draftat nu.

Håller faktiskt med dig till 100%. Edmontons framtid ser ljusare ut på länge. Taylor Hall kommer säkert bli riktigt bra i laget. Och som du sa: du började hålla på laget pga Wayne Gretzky. Jag hade förmodligen gjort likadant om jag haft koll på NHL när Gretzky hade sin storhetstid i Oilers.

Hur kände du när han gick till Los Angeles Kings?
Citera
2010-07-24, 21:57
Medlem
FarbrorKjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus1978
Ahh, tungt...Men dina absoluta favoritspelare i dagens NHL då? Vilka skulle du säga?
Mjaha, där ser man hur uppdaterad man är. Har nog ingen favorit idag. Det är som någon nämnde att man inleder någon sorts förhållande med sitt lag. Det ersätter man inte hur som helst. Om vi skulle omsätta problemet till Sverige, så skulle jag nog följa sporterna med ljumt intresse om Hammarby skulle upphöra att finnas
Citera
2010-07-24, 22:00
Medlem
Citat:
Hallå TwistedMister!
Kan du verkligen inte förstå folk som skulle kunna byta lag? Pga att du spelade ett NHL-spel och inte vet varför du brukade spela med Boston Bruins (?) så kan du inte förstå varför man skulle kunna byta? Låter lite trångsynt i min bok.

Har du samma logik när det gäller allt i livet? Dvs du har bestämt dig för något men du vet inte varför. Sen när du pratar med en annan person är du så övertygad att du själv har rätt?

Själv byter jag ofta åsikt när någon krossar mina argument eller får mig att tänka i nya banor. Det tycker jag bara är motiverande.

Du har PM, eftersom detta är en massa offtopic snack.
Citera
2010-07-25, 00:21
Medlem
Rahjas avatar
Håller inte direkt på något lag i NHL. Men det finns vissa lag jag alltid gillat lite extra över de andra.

Chicago Blackhawks
Gillar ett annat indianlag hemmahörande här i Sverige och som liten grabb så räckte det långt för att börja gilla dem.

Philadelphia Flyers
Stavas The Broad Street Bullies. Läste Börje Salmings självbiografi i 11-års åldern och tyckte att Philadelphia anno tidigt 70-tal verkade jävligt häftiga.

Toronto Maple Leafs
Både Sudden och Börje Salming har nog gjort sitt att jag gillar Toronto.
Citera
2010-07-26, 15:31
Medlem
JSpezzas avatar
Ottawa Senators

Alltid varit ett stort fan av NHL, men det är först på senare år som jag börjat följa Sens slaviskt. Stora anledning till att jag började hålla på Ottawa stavas S p e z z a. Hans spel när han är på humör är fan i mig gudabenådat. Nu är jag helt såld på laget skulle aldrig byta klubb, även om Jason försvann.

Bästa polarn håller på Toronto Maple Golf och det uppstår hatstämning när det är dags för Battle of Ontario Fina stunder!
Citera
2010-07-26, 15:34
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSpezza
Ottawa Senators

Alltid varit ett stort fan av NHL, men det är först på senare år som jag börjat följa Sens slaviskt. Stora anledning till att jag började hålla på Ottawa stavas S p e z z a. Hans spel när han är på humör är fan i mig gudabenådat. Nu är jag helt såld på laget skulle aldrig byta klubb, även om Jason försvann.

Bästa polarn håller på Toronto Maple Golf och det uppstår hatstämning när det är dags för Battle of Ontario Fina stunder!
Välkommen att diskutera i nhl tråden som startar upp när säsongen börjar, behövs nytt blod
Citera
2010-07-26, 15:46
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Välkommen att diskutera i nhl tråden som startar upp när säsongen börjar, behövs nytt blod

Alla övriga Sens-sympatisörer är helt odugliga att diskutera med, dessutom?
Citera
2010-07-26, 15:59
Medlem
JSpezzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Det kommer jag absolut!
Alltid trevligt att snacka hockey och särskilt med inbitna supportrar.

Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Alla övriga Sens-sympatisörer är helt odugliga att diskutera med, dessutom?

Trevligt att ha hittat ett till Sens-fan. Finns inte många runtomkring Svedala. Har du varit över på någon match någon gång?
Citera
2010-07-27, 15:14
Medlem
MrBoaOrms avatar
Citat:
Man skulle ju kunna byta lag ifall det är så att du tycker att en spelare är anledningen till att du från början valde ett speciellt lag just pga denna spelare (som med mig och Peter Forsberg). För mig var Foppa större än Colorado Avalanche. Säg att han hade gått till Philadelphia Flyers som det var tänkt från början. Ja då hade jag med största sannolikhet uppskattat laget Philadelphia Flyers precis på samma sätt som med Colorado....

Håller med dig till 100%.

Det är ju spelarna som gör lagen på sätt och vis. Och eftersom NHL (liksom elitserien alltmer kommit att göra) består av legoknektar som inte har ngn som helst lokal förankring till den delstat eller den stad som laget de spelar i representerar, så tycker jag inte alls det är ngt konstigt med att "hålla på spelare" snarare än att hålla på lag.

Sedan måste man ju erkänna att Colorados laguppställning åren kring millenieskiftet var helt sjuk. De hade i princip 2-3 allstarfemmor på isen, även om de kanske inte spelade sin allra bästa hockey när de hade som flest stjärnor (tänker på Kariyas och Selännes korta sejour tex)

Colorado anno 2000-2001 skulle jag gärna se som jubileumsuppställning i kommande EA sports NHL-spelserie

Peter Forsberg är precis som du säger större än ngt enskilt NHL-lag i mina ögon. Oavsett var han spelar vill man se de matcherna han spelar i. För min del har det dock inneburit aningen kluvna känslor när han varit hemma i elitserien och spelat med Modo, och de har mött "mitt" elitserielag. Jag har givetvis hållit på mitt lokala lag, samtidigt som jag har svårt att inte hålla lika mkt på Forsberg under de matcherna
Citera
2010-07-27, 15:22
Medlem
Ja du MrBoaOrm, vi verkar ha samma syn på det här med om varför man håller på ett speciellt NHL-lag. Måste passa på att tacka Peter Forsberg för alla underbara år han givit många av oss hockeyälskare. Kanske den mest komplette spelaren som någonsin spelat ifall Ni frågar mig.

Trevlig dag alla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in