Citat:
Ursprungligen postat av Marcus1978
Man skulle ju kunna byta lag ifall det är så att du tycker att en spelare är anledningen till att du från början valde ett speciellt lag just pga denna spelare (som med mig och Peter Forsberg). För mig var Foppa större än Colorado Avalanche. Säg att han hade gått till Philadelphia Flyers som det var tänkt från början. Ja då hade jag med största sannolikhet uppskattat laget Philadelphia Flyers precis på samma sätt som med Colorado....
Håller med dig till 100%.
Det är ju spelarna som gör lagen på sätt och vis. Och eftersom NHL (liksom elitserien alltmer kommit att göra) består av legoknektar som inte har ngn som helst lokal förankring till den delstat eller den stad som laget de spelar i representerar, så tycker jag inte alls det är ngt konstigt med att "hålla på spelare" snarare än att hålla på lag.
Sedan måste man ju erkänna att Colorados laguppställning åren kring millenieskiftet var helt sjuk. De hade i princip 2-3 allstarfemmor på isen, även om de kanske inte spelade sin allra bästa hockey när de hade som flest stjärnor (tänker på Kariyas och Selännes korta sejour tex)
Colorado anno 2000-2001 skulle jag gärna se som jubileumsuppställning i kommande EA sports NHL-spelserie
Peter Forsberg är precis som du säger större än ngt enskilt NHL-lag i mina ögon. Oavsett var han spelar vill man se de matcherna han spelar i. För min del har det dock inneburit aningen kluvna känslor när han varit hemma i elitserien och spelat med Modo, och de har mött "mitt" elitserielag. Jag har givetvis hållit på mitt lokala lag, samtidigt som jag har svårt att inte hålla lika mkt på Forsberg under de matcherna