Flashback bygger pepparkakshus!
2011-04-20, 21:52
Medlem
Silmarillions avatar
Maple Leafs sedan Canada Cup -76. Det var först då som jag (och säkert de flesta andra svenskar) förstod hur stor Salming var.

Annars har jag förflutet som målvakt och därför gärna hållt lite extra på de lag som haft svensk målvakt - Flyers (med först Lindbergh och sedan Söderström) följt av Islanders (med samme Söderström och sedan Salo).

Nu har ju var och vartannat lag en svensk målvakt men Buffalo och Rangers är extra intressanta tack vare Enroth och Lundqvist.

Dock är första kärleken alltid starkast och det är därför man alltid lider så här i Stanley Cup-tider...Leafs är ju så sällan med
Citera
2011-04-20, 21:57
Medlem
klas121s avatar
Som många andra var det just hockeykorts-tiden. Efter att jag bytt åt mig några härliga kort på Paul Coffey och Sergei Feodorov så ville jag följa dem i NHL. Efter det så är det alltid Detroit som ligger närmast. Att lidas är, och kommer vara, den mest komplette spelaren under första delen av 2000-talet gör det inte sämre.
Citera
2011-04-22, 14:50
Medlem
Cathals avatar
För mig har det alltid varit självklart att hålla på Pittsburgh, och Jagr och Lemieux var de stora idolerna som liten. Tror att det var min bror och min kusin som föll för den popularitetsvåg som garanterat sköljde över barn efter deras Stanley Cups 91 och 92, och de lyckades övertala mig också även om jag var några år yngre och inte har något minne av att de vunnit.

Annars har jag alltid haft en svag punkt för Flyers, hör och häpna. Jag kan inte riktigt förmå mig att hata dem så som man borde som Pittsburgh-fan, jag tycker helt enkelt att Flyers har en härlig stil och är roliga att titta på. Jag tror det grundar sig i hockeybilder som för så många andra här, jag gillade Flyers logga och gillade också Calgary och Anaheim för deras loggor medan lag som Vancouver, Hartford och Edmonton helt gick bort med sina tråkiga.
Citera
2011-05-01, 12:18
Medlem
När jag var liten hejade jag på Anaheim för att jag som finne bara ville att selänne skulle få vinna en stanley cup. Det fick jag ju till slut uppleva för ett par år sen.
Nu har jag nog mer gått över till Minnesota som favoritlag, mest för att de är underdogs kanske och att de har nån slags dragningskraft till mig helt enkelt. Jag har dock inget definitivt favoritlag, men jag har ett par jag gillar.
Citera
2011-05-03, 11:06
Medlem
Min första hockeybild var Darren Puppa i en mörk tampa bay tröja. Då var det naturligt att heja på den för han var ju så jääävla cool.
Citera
2011-05-03, 23:12
Medlem
Cathals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aitec
Min första hockeybild var Darren Puppa i en mörk tampa bay tröja. Då var det naturligt att heja på den för han var ju så jääävla cool.
Den här gamla klassikern?

http://kauppa.se/postimerkki/images/uploads/100_6479.jpg

Den bilden är väldigt nostalgisk för mig, precis som Patrick Roys och Mikhail Shtalenkovs från samma serie. Spelare ska inte underskatta vilken kraft deras bilder kan ha för att få fans!
Citera
2011-05-03, 23:24
Medlem
Schampoflaskans avatar
Gillar både Oilers och Habs...

Var alltid fascinerad av målvakter när jag var liten och samlade på hockeykort och mina favoriter jag hade samlat ihop var Patrick Roy och José Théodore i Habs-tröja och sen hade jag ett kort med Salo i Oilers. Så på den vägen blev det att man alltid spelade något av dessa lagen i NHL-spelen och sen när man började följa NHL och titta på matcher så blev det bara att man följde dessa lagen. Haha låter så mongo när man skriver och tänker tillbaka på den tiden men ja, så var det i alla fall.
Citera
2011-05-04, 03:05
Medlem
bombaccis avatar
Redan motiverat varför jag hejar på Toronto Maple leafs ( brukar ha matchtröjan på mig när Kanada spelar också ).

Läst lite om Calgary Flames, ingen som hejar på dem här? Fick känslan av att det är ett "sympatiskt" lag. Jag byter ju inte lag för det, men de verkar trevliga.
Citera
2011-05-04, 22:02
Bannlyst
Allt började med Nhl till Sega mega driven =D
och där gillade man New Jersy devils gillade logon mycket
Citera
2011-05-05, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cathal
Den här gamla klassikern?

http://kauppa.se/postimerkki/images/uploads/100_6479.jpg

Den bilden är väldigt nostalgisk för mig, precis som Patrick Roys och Mikhail Shtalenkovs från samma serie. Spelare ska inte underskatta vilken kraft deras bilder kan ha för att få fans!

Underbar bild på Puppa, men tänk vad minnet kan förvrida... det är den bilden men jag hade för mig att han höll upp plocken mot hjälmen för at t "rätta till" den mot handen.

(skönt med 4-0 mot capitals) =)
Citera
2011-05-06, 03:40
Medlem
Montreal!
jadu, varför började jag heja på dem.. har alltid gillat dem sen jag var liten, man hörde, läste och såg historier och filmklipp från tidigare år..

Det känns lite som att det är hela hockey världens lag på något sätt, dem är ju ett klassiskt lag och så får man ju inte glömma fansen!!!! Dem är helt otroliga när jag var där på en betydelselös grundserie match hörde man inte ens mål tutan för att alla skrek så mycket! Det är hockey överallt i stan vart man än går i Montréal är det bara hockey som gäller. Valet av Montréal kändes naturligt och helt rätt! GO HABS GO!!!
Citera
2011-05-09, 13:38
Medlem
Medves avatar
Började heja på Ottawa Senators när jag var 10 eller nåt. Hela började med att jag hade lånat NHL spel på Super Nintendo av en kompis och fick höra att just Ottawa skulle vara det sämsta laget i spelet, inget jag bryde mig om tyckte dom var coola så har hållt på dom sen dess, tittar alltid i tabbelen hur det går för dom, kan inte påstå att dom imponerat om man tittar på tabbelen dock har jag aldrig sätt en match.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in