2010-02-08, 15:42
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koZmo
Red Wings at heart. Tackar NHL 2003 på PS2 för det!
Haha nästan samma här, tror jag hade nåt demo på NHL 01 eller liknande där man kunde vara Detroit och något annat lag. Pga. Fifa håller jag också på Liverpool i fotboll
Citera
2010-02-09, 15:05
Medlem
Benshies avatar
Började med Toronto pga.. guess who? Just det.. MATS SUNDIN ! Far min heter Mats, därför sket jag i Peter.

Men sen växte man väl upp och insåg att Detroit var det man skulle hålla på
Citera
2010-02-09, 17:16
Medlem
Jag så spelade jag NHL 94 på super nintendo och fastnade då på Detroit redwings.
Citera
2010-02-14, 21:24
Medlem
Trumps avatar
Gillade Chicago Bulls för att Michael Jordan var bäst så då blev mitt NHL-lag automatiskt Blackhawks med Jeremy Roenick som självklar favorit!

Nuförtiden är det dock roligare att följa Red Wings t.ex...
Citera
2010-02-15, 03:31
Medlem
skruvm3jsels avatar
Phoenix. Gillade rävar och trodde att klubbloggan föreställde en räv.
När jag sedan insåg att det var en prärievarg var det för sent att byta lag.
Tolv år har gått och jag har fortfarande inte bytt favvolag!

Heja finkan!
Citera
2010-02-15, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvm3jsel
Phoenix. Gillade rävar och trodde att klubbloggan föreställde en räv.
När jag sedan insåg att det var en prärievarg var det för sent att byta lag.
Tolv år har gått och jag har fortfarande inte bytt favvolag!

Heja finkan!

Nåja, misströsta inte; snart kommer du nog tvingas byta lag ändå
Citera
2010-02-16, 11:36
Medlem
Funkydudes avatar
Vancouver Canucks här. Började hålla på dem då jag spelade NHL 02 eller något liknande då jag var liten. Jag tyckte de hade en cool logga men det var nog mycket slumpen också. Först lirade jag med Calgary Flames då de hade ännu tuffare loggo men jag böt snabbt, lite roligt med tanke på rivaliteten mellan Canucks och Flames. Nämnas bör kanske att jag inte alls var speciellt intresserad av hockey på den tiden så jag hade ingen aning om att Markus Näslund dominerade i Canucks, det blev liksom en bonus. Lite störande med folk nu för tiden som tror man håller på Canucks för att Sedinarna lirar där m.m. Favoritspelaren är f.ö. Ryan Kesler
Citera
2010-02-16, 21:48
Medlem
svennes20000000s avatar
Jag säger att det blev Colorado från 1995. Jag gillade många av spelarna där men främst var det väl Foppa och Sakic. Sen var ju Roy en häftig kille också
http://www.youtube.com/watch?v=WSIb26OqYIY
Har försökt följa laget så mycket som möjligt sen 95 men det är lite knöligt när det skiljer 8 timmar dit. NHL 98 köptes av mamma för att foppa var på omslaget och på den vägen bar det vidare med NHL-serien.

Har väl Devils lite som andra lag då jag bott där 97/98. Så ett lag kommer från att det var det lokala laget. Sen är det roligt med lag som har svenskar och självfallet de gamla klassiska lagen. Har lite svårt för expansionslagen men inte Ottawa då det känns som ett gammalt lag som återvänt. Kommer väl kännas liknande om Quebec får ett nytt lag eller andra lite mera klassiska tillhåll.
Citera
2010-02-16, 23:39
Bannlyst
Islanders, för att de har de överlägset snyggaste tröjorna såklart.

Finns det någon tröja i världen, NÅGONTING i världen som lyckas göra färgen orange så jävla snygg?
Citera
2010-02-16, 23:43
Medlem
svennes20000000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davmann

Finns det någon tröja i världen, NÅGONTING i världen som lyckas göra färgen orange så jävla snygg?

Hoppas det var ett skämt. Tycker att Islanders är ett av lagen som ser ut att ha ärvt tröjorna från a-laget av en förortsklubb utan pengar som spelade på 80-talet. Finns nog inget lag som har så fula dräkter som Islanders.
Citera
2010-02-16, 23:54
Medlem
OKPOSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davmann

Är HELT med dig. Blir ännu bättre nästa sässe när dem förhoppningsvis kör retro all over. Inte bara på den alternativa tröjan.

Hoppas OS uppehållet gör Tavares gott!
Citera
2010-02-27, 10:54
Medlem
L.A.s avatar
Citat:

Ja, flyers logga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in