Flashback bygger pepparkakshus!
2010-07-28, 15:19
Medlem
New York Rangers

1994 gjorde man som tioåring det valet efter att de vunnit SC och jag själv börjat samla på hockeybilder.
Föga anade jag då att Rangers skulle bli ett lag att lida med många år framöver.
Nu hoppas jag att någon av prospecten i försvarsleden gör enormt intryck på campen så att Redden skickas dit han hör hemma, Wolf Pack.
Citera
2010-08-11, 17:35
Medlem
Nashville Predators

Ganska ologiskt att heja på ligans förmodligen sämsta lag genom tiderna, men när jag var fyra år och fick mitt NHL 98, plus att mitt intresse för tuffa monster var rekordhögt (som på alla andra småbarn), skapades ett band som håller för evigt.
NHLs förmodligen tråkigaste lag, fattigaste lag och placerat i USAs minst hockeyintresserade stad, inget en fullt frisk människa skulle valt, menmen man får starka intryck tidigt i livet
Citera
2010-08-11, 18:52
Medlem
crosby87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yankees
Nashville Predators

Ganska ologiskt att heja på ligans förmodligen sämsta lag genom tiderna, men när jag var fyra år och fick mitt NHL 98, plus att mitt intresse för tuffa monster var rekordhögt (som på alla andra småbarn), skapades ett band som håller för evigt.
NHLs förmodligen tråkigaste lag, fattigaste lag och placerat i USAs minst hockeyintresserade stad, inget en fullt frisk människa skulle valt, menmen man får starka intryck tidigt i livet

Ovanligt med Nashville supportrar i Sverige faktiskt! Dock måste ju tidernas sämsta lag ändå vara Blue Jackets, som fortfarande inte har vunnit en enda slutspelsmatch

OT: Och, 4 år när nhl 98 var aktuellt, är du verkligen gammal nog för flashback?
Citera
2010-08-13, 02:16
Medlem
Physicss avatar
Som någon nämnde tidigare i tråden så gillade även jag pingviner när jag var liten så Pittsburgh var mitt val. Numera när jag söker annat för att stödja mitt val så tänker jag alltid på att Mario Lemieux är enligt mig en av de bästa genom tiderna, Malkin är en av mina favoritspelare som är aktiva nu, plus att jag gillar många andra i laget också.
Citera
2010-08-13, 02:24
Medlem
bombaccis avatar
Toronto hejar jag på.

Är väl inget superfan men på något sätt har jag "alltid" gillat det laget. Coola spelare som wendel clark och Tie domi och våra svenska stoltheter som Samling och Sundin. Snygga tröjor med och det är ett kanadensiskt lag, alltså de har inte samma förutsättningar ( åtminstone var det så tidigare) som de amerikanska lagen att köpa alla världsspelare.

Vore kul att få se en toronto match live på plats någon gång. Finns andra lag jag är lite förjust i med, men Toronto är ändå laget jag hejar mest på i NHL.

kanada verkar förövrigt vara ett hyfsat land att bo i.
Citera
2010-08-13, 03:31
Medlem
nanashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yankees
Nashville Predators

Förstår ej vad för relevans NHL 98 har för koppling till att du hejar på Nashville. Nashville var varken med i spelet eller i ligan när det spelet släpptes.

Eloge till RazorRuddock (not really) som erkänner sig vara glory hunter.
Citera
2010-08-13, 22:40
Medlem
rangers har jag gillat sedan jag var liten

-psycoreswe
Citera
2010-08-15, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RazorRuddock
New York Rangers

1994 gjorde man som sjuåring det valet efter att de vunnit SC och jag själv börjat samla på hockeybilder.
Föga anade jag då att Rangers skulle bli ett lag att lida med många år framöver.
Nu hoppas jag att någon av prospecten i försvarsleden gör enormt intryck på campen så att Redden skickas dit han hör hemma, Wolf Pack.

Modifierar bara citatet så att det passar mig. 1994 - sjuåring som älskade hockeykort. Bästa hockeykorten var de på Mark Messier och Mike Richter. Nu har jag hållit på Rangers i 16 år. Såg min första livematch i Garden förra året mot Capitals i slutspelet. Kommer inte bli den sista. Magisk atmosfär.
Citera
2010-08-15, 18:27
Medlem
likeunigos avatar
Fick en Pittsburgh Penguins-tröja av päronen när jag gick i lågstadiet, sen var Markus Näslund, Jagr och Mario Lemieux idoler på den tiden.
Nuförtiden hatar jag Sidney Crosby och Malkin så följer inte Pingvinerna speciellt mycket då det mesta handlar om dom två, har mest kollat på Rangers de senaste åren pga Henke, Sjöström, Nylander, Näslund, Jagr, Per Bjurmans blogg etc.
Citera
2010-08-18, 06:23
Medlem
Det absolut första lag jag hejade på var Sharks. Anledningen var att det satt en stor affisch med deras loga i min trapp uppgång när jag var liten. Men när jag började knarka hockeykort så hade jag det bästa enligt mig själv, det absolut finaste med den absolut bästa målvakten PLUS att han har ett coolt namn - Dominek Hasek. Sedan dess, Red Wings.
Citera
2010-08-19, 16:45
Medlem
Bastukjells avatar
Rangers har varit ett självklart val efter att man var i Garden 00/01 och fick se b.la. Mark Messier. Sen dess har det blivit 3 återbesök och många sena nätter med skrik!
Citera
2010-08-22, 11:50
Medlem
Rabulists avatar
Philadelphia Flyers. Mycket på grund av legendaren Ron Hextall. Men även då det alltid varit ett favoritlag att lira med på NHL-spelen.

Dock så är jag inte riktigt hardcore. Kan glädjas åt svensklag som Detroit och dylikt. Fast det är väl å andra sidan naturligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in