Flashback bygger pepparkakshus!
2010-07-24, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus1978
Hur tänker alla Ni som står bakom ett lag till 100% och alltid gjort? Tänker Ni att när Ni väl bestämt Er så finns det ingen återvändo?

Man kan stå bakom ett lag till 100% och samtidigt glädjas åt andra lag när de vinner eller att spelare gör bra ifrån sig. Så länge de inte gör det mot Boston så är det fine by me.

Kan inte indentifiera mig i inget återvändo grejen. Håller man på ett lag så gör man det. Kan liksom inte förstå varför man skulle "byta" ?
Citera
2010-07-24, 21:14
Medlem
Man skulle ju kunna byta lag ifall det är så att du tycker att en spelare är anledningen till att du från början valde ett speciellt lag just pga denna spelare (som med mig och Peter Forsberg). För mig var Foppa större än Colorado Avalanche. Säg att han hade gått till Philadelphia Flyers som det var tänkt från början. Ja då hade jag med största sannolikhet uppskattat laget Philadelphia Flyers precis på samma sätt som med Colorado.

Men jag kan tänka mig (spekulerar nu) att folk som valt att hålla på ett lag som Montreal Canadiens pga lagets historia som sträcker sig ända tillbaka till 1909 (tror jag), skulle ha svårt att byta lag.
Citera
2010-07-24, 21:20
Medlem
NirvanAs avatar
Man blir iaf helt fast för ett lag när man väl sett dom live, det kan jag iaf påstå...
Citera
2010-07-24, 21:27
Medlem
Citat:
TwistedMister
Boston Bruins - Sedan man spelade NHL 1999-2000 eller nått sånt. Vet inte varför det blev bruins, men kan nu så här i efterhand inte tänka mig något annat lag

Hallå TwistedMister!
Kan du verkligen inte förstå folk som skulle kunna byta lag? Pga att du spelade ett NHL-spel och inte vet varför du brukade spela med Boston Bruins (?) så kan du inte förstå varför man skulle kunna byta? Låter lite trångsynt i min bok.

Har du samma logik när det gäller allt i livet? Dvs du har bestämt dig för något men du vet inte varför. Sen när du pratar med en annan person är du så övertygad att du själv har rätt?

Själv byter jag ofta åsikt när någon krossar mina argument eller får mig att tänka i nya banor. Det tycker jag bara är motiverande.
Citera
2010-07-24, 21:30
Medlem
FarbrorKjells avatar
Minnesota North stars. Var mitt lag eftersom jag har släktanknytning till regionen. I början 90-talet såldes laget och är i dag Dallas stars, och för mig totalt ointressant.
Citera
2010-07-24, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Man blir iaf helt fast för ett lag när man väl sett dom live, det kan jag iaf påstå...

Hej NirvanA.
Vad var det som gjorde att du blev helt fast när du såg ditt lag spela live? Menar du att du föll för laget pga att du såg dem spela live? (menar du live på TV eller live som i verkligheten?)

Eller var det något speciellt som hände i matchen som gjorde att du utvecklade en viss kärlek till klubben?

Ponera även att ditt lag skulle försvinna från NHL. Skulle du välja ett nytt lag då eller menar du att inget annat lag skulle kunna vinna ditt hjärta? (haha låter som ett förhållande). Utveckla gärna ditt svar!
Citera
2010-07-24, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorKjell
Minnesota North stars. Var mitt lag eftersom jag har släktanknytning till regionen. I början 90-talet såldes laget och är i dag Dallas stars, och för mig totalt ointressant.

Har du något intresse av NHL då?
Citera
2010-07-24, 21:38
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Hej NirvanA.
Vad var det som gjorde att du blev helt fast när du såg ditt lag spela live? Menar du att du föll för laget pga att du såg dem spela live? (menar du live på TV eller live som i verkligheten?)

Eller var det något speciellt som hände i matchen som gjorde att du utvecklade en viss kärlek till klubben?

Ponera även att ditt lag skulle försvinna från NHL. Skulle du välja ett nytt lag då eller menar du att inget annat lag skulle kunna vinna ditt hjärta? (haha låter som ett förhållande). Utveckla gärna ditt svar!
Nej man höll på dom innan sen såg man dom live, jag såg detroit året efter 2002 bucklan när dom mötte florida, men laget var helt stacket med HoFers.. Robitaille, Hull mf.l, man fick gåshud.

Varför skulle Detroit försvinna från NHL? Skulle det genom fantasin re-locata nånstans hade man väl följt efter antar jag
Citera
2010-07-24, 21:42
Medlem
FarbrorKjells avatar
Citat:
Har du något intresse av NHL då?
Jovars, men luften gick ur då mitt lag försvann. Skulle säkert kunna välja ett annat lag, men vilket, och varför.
Citera
2010-07-24, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Nej man höll på dom innan sen såg man dom live, jag såg detroit året efter 2002 bucklan när dom mötte florida, men laget var helt stacket med HoFers.. Robitaille, Hull mf.l, man fick gåshud.

Varför skulle Detroit försvinna från NHL? Skulle det genom fantasin re-locata nånstans hade man väl följt efter antar jag

Ok NirvanA
Jag förstår vad du menar. Vi får hoppas att ditt kära Detroit stannar för evigt då! Måste erkänna att jag är grymt imponerad över deras organisation, sitt sätt att hantera sina spelare med familjer plus att de är otroligt skickliga på att scouta talanger. Detroit och New Jersey Devils tycker jag varit bäst på det senaste 15 åren.
Citera
2010-07-24, 21:43
Medlem
Vuxenkos avatar
Håller inte på något lag i NHL längre, men när man var mindre höll man ju på Colorado precis som alla andra... Undra varför?
Citera
2010-07-24, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorKjell
Jovars, men luften gick ur då mitt lag försvann. Skulle säkert kunna välja ett annat lag, men vilket, och varför.

Ahh, tungt...Men dina absoluta favoritspelare i dagens NHL då? Vilka skulle du säga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in