2010-07-22, 22:24
Medlem
Colorado Avalanche ligger allra närmast hockeyhjärtat, främst pga Peter Forsberg och Patrick Roy-eran i början av 2000-talet. På senare år har jag märkt att man hejar lite på de flesta "svensklagen" vare sig man vill eller inte
Citera
2010-07-23, 00:51
Medlem
Givanpess avatar
När man var mindre och hade extremt dålig smak i vad gäller vilka loggor som var snygga fick jag för mig att Hartford Whalers var den snyggaste. Hejade då successivt mer och mer på Hartford tills det genuint blev mitt favoritlag. När Hartford då ersattes av Carolina så blev det lite motvilligt mitt nya favoritlag och i takt med när tiden gick blev Canes lika populära för mig som Whalers och idag kan jag inte tänka mig en större hockeymässig kärlek än den jag har till Carolina Hurricanes. Åker till South Carolina någon gång per år för att se en match i den fantastiska stämning som skapas i RBC Center.
Citera
2010-07-23, 00:53
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Givanpes
När man var mindre och hade extremt dålig smak i vad gäller vilka loggor som var snygga fick jag för mig att Hartford Whalers var den snyggaste. Hejade då successivt mer och mer på Hartford tills det genuint blev mitt favoritlag. När Hartford då ersattes av Carolina så blev det lite motvilligt mitt nya favoritlag och i takt med när tiden gick blev Canes lika populära för mig som Whalers och idag kan jag inte tänka mig en större hockeymässig kärlek än den jag har till Carolina Hurricanes. Åker till South Carolina någon gång per år för att se en match i den fantastiska stämning som skapas i RBC Center.
Men Hurricanes spelar ju i Raleigh, North Carolina

Citera
2010-07-23, 01:00
Medlem
Givanpess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Men Hurricanes spelar ju i Raleigh, North Carolina

Menar givetvis North och inte South - men jag fick för mig att arenan hette RBC Center fortfarande hehe. Det var ju jävligt skarpt av mig
Citera
2010-07-23, 01:02
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Givanpes
Menar givetvis North och inte South - men jag fick för mig att arenan hette RBC Center fortfarande hehe. Det var ju jävligt skarpt av mig
Du verkar inte vara så skarp men det kommer ju med tiden

Heter för övrigt fortfarande RBC Center
Citera
2010-07-23, 01:06
Medlem
Givanpess avatar
Citat:
Du verkar inte vara så skarp men det kommer ju med tiden

Heter för övrigt fortfarande RBC Center

Haha nä jag tror att om "skarpheten" inte kommit ännu lär den hålla sig borta livet ut. Men det är skitsamma, hockey är roligare än raketforskning

Ah tänkte väl att den fortfarande hette RBC Center, trodde jag gått och blivit helt jävla sinnesförvirrad.
Citera
2010-07-23, 09:51
Medlem
När jag började samla på hockeybilder i början av 90-talet.. så fastnade jag för Penguins loggan... sedan dess är Pittsburgh mitt lag i NHL.
Citera
2010-07-23, 22:03
Medlem
feed-mes avatar
Carolina Hurricanes
Jag älskade målvaktsmasker när jag var liten och såg i en upplaga av Pro Hockey att Carolina Hurricanes målvakt hade den snyggaste målvakts hjälmen i NHL och därför började jag gilla dem.
Citera
2010-07-24, 20:18
Medlem
Hej. Jag har inte stått bakom ett och samma NHL-lag sen jag började följa sporten 1994-95. Men första laget som jag valde var Colorado Avalanche (eller som det hette då Quebec Nordiques). Anledningen var Peter Forsberg. Vilken lirare! Det gjorde ju inte saken sämre att han fick spela med Joe Sakic och Patrick Roy. När jag för ett par år sen kände att mitt intresse för NHL började svalna så fick vi dit två andra grymma spelare: SIDNEY CROSBY och ALEXANDER OVECHKIN.

När Foppa började spela för andra NHL-klubbar så hade jag inget favoritlag längre. Och i ärlighetens namn har jag ingen längre självklar favorit. Det har blivit mer av personval nu än klubblag. Jag håller stenhårt på Sidney Crosby som jag tycker har många likheter med Forsberg. Extrem vinnarskalle, känsliga handleder, skapar ytor och möjligheter för sina lagkamrater eftersom han blir så hårt markerad hela tiden.
Jag är grymt imponerad över vilka poäng Crosby gör med tanke på vilka han spelar med (ofta Guerin och Kunitz). Tycker även att Ovechkin är fantastisk som offensiv målspruta.
Citera
2010-07-24, 20:20
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus1978
Hej. Jag har inte stått bakom ett och samma NHL-lag sen jag började följa sporten 1994-95. Men första laget som jag valde var Colorado Avalanche (eller som det hette då Quebec Nordiques). Anledningen var Peter Forsberg. Vilken lirare! Det gjorde ju inte saken sämre att han fick spela med Joe Sakic och Patrick Roy. När jag för ett par år sen kände att mitt intresse för NHL började svalna så fick vi dit två andra grymma spelare: SIDNEY CROSBY och ALEXANDER OVECHKIN.

När Foppa började spela för andra NHL-klubbar så hade jag inget favoritlag längre. Och i ärlighetens namn har jag ingen längre självklar favorit. Det har blivit mer av personval nu än klubblag. Jag håller stenhårt på Sidney Crosby som jag tycker har många likheter med Forsberg. Extrem vinnarskalle, känsliga handleder, skapar ytor och möjligheter för sina lagkamrater eftersom han blir så hårt markerad hela tiden.
Jag är grymt imponerad över vilka poäng Crosby gör med tanke på vilka han spelar med (ofta Guerin och Kunitz). Tycker även att Ovechkin är fantastisk som offensiv målspruta.
Du hejar alltså på spelare och inte lag
Citera
2010-07-24, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus1978

Citat:
Du hejar alltså på spelare och inte lag

Han sa ju det.
Citera
2010-07-24, 20:37
Medlem
Ja, jag håller på spelare i första hand men vissa lag känner jag mer för än andra. T.ex. så tycker jag inte att Columbus Blue Jackets, Toronto Maple Leafs eller Florida Panthers är roliga att följa medan Pittsburgh Penguins och Washington Capitals är desto roligare.

Ser du något samband? Crosby och Ovechkin spela i dessa lag.

Men säg då att både Crosby och Ovechkin skulle tradas till Columbus. I detta fall skulle såklart mitt intresse öka för den klubben.

Hur tänker alla Ni som står bakom ett lag till 100% och alltid gjort? Tänker Ni att när Ni väl bestämt Er så finns det ingen återvändo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in