Flashback bygger pepparkakshus!
2011-03-30, 17:55
Medlem
Tinosauruss avatar
Mighty Ducks of Anaheim (eller Anaheim Ducks som dom heter nu) för att det var den enda loggan jag kunde rita när jag var lite Och så spelar Teemu Selänne där
Citera
2011-03-30, 18:01
Avstängd
paperfaces avatar
Började hålla på Detroit efter jag spelade nhl 95 på pc.
Snygg logga och rött var min favoritfärg
Håller på dem fortfarande idag, även om jag inte är så intresserad.

Kul att inse att man valde lag efter logga och färg...
Tyckte när jag var mindre att Hartford Whailers(???) var sämst för de hade sådan otroligt trist logga
Citera
2011-03-30, 18:02
Medlem
New Jersey Devils och anledningen är kort och gott Martin Brodeur, Scott Stevens, Scott Niedermayer och Ken Daneyko.
Jag är själv hockeymålis och Brodeur har varit favoriten sen jag var liten
Citera
2011-04-13, 20:41
Medlem
GataJs avatar
Maple Leafs. Farsans kusin är talangscout för dem så har fått lite grejer av han så valet var enkelt
Sen att det är en otroligt hockeytokig stad gör det ännu roligare att följa dem på ett sätt.
Citera
2011-04-14, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GataJ
Maple Leafs. Farsans kusin är talangscout för dem så har fått lite grejer av han så valet var enkelt
Sen att det är en otroligt hockeytokig stad gör det ännu roligare att följa dem på ett sätt.

Thommie Bergman?

Jag började hålla på Vancouver 94/95 någon gång. Min store idol var då Pavel Bure, så valet var lätt.
Citera
2011-04-14, 12:00
Medlem
GataJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hestsvans
Thommie Bergman?

Jag började hålla på Vancouver 94/95 någon gång. Min store idol var då Pavel Bure, så valet var lätt.

Ja precis.
Citera
2011-04-14, 12:13
Medlem
tcfmogs avatar
Började hålla på New York Rangers på 80-talet utan att jag minns varför och gör fortfarande det.

Tycker också det är roligt när det går bra för de svenska spelarna. Annars har jag mest bara hatlag numer, speciellt Detroit (trots att det är många svenskar där) och Pittsburgh.
Citera
2011-04-14, 12:20
Medlem
Barnflods avatar
Började spela som Detroit Red Wings i något hockeyspel i mitten av 90-talet och fastnade för Steve Yzerman. Det kändes helt enkelt coolast att spela som dem, och på den vägen är det. Colorado och Pittsburgh har alltid varit hatlagen.
Citera
2011-04-17, 15:53
Medlem
Witkos avatar
För mig är det Montreal Canadiens som gäller, första anledningen var Guy lafleur som jag såg några klipp med på 70-talet, den gubben kunde skrinna, sen när min svenske favoritspelare från dåtiden, Mats Näslund valdes av just canadiens så var ju saken biff.
Citera
2011-04-17, 17:56
Medlem
bananingvars avatar
Lirade ett tag som målis när jag var yngre samtidigt som Salo spelade för Oilers, så för mig blev det helt naturligt att börja hålla på just Oilers.
Citera
2011-04-17, 21:25
Medlem
DrSheldonCoopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meeellooooow
New Jersey Devils och anledningen är kort och gott Martin Brodeur, Scott Stevens, Scott Niedermayer och Ken Daneyko.
Jag är själv hockeymålis och Brodeur har varit favoriten sen jag var liten

Det var underbara tider. Man hade en sjuk backuppsättning med de nämnda herrarna och även Albelin och Fetisov.
Citera
2011-04-20, 20:17
Medlem
Hjortronsylts avatar
Vann som nybliven hockeykortsamlande liten unge ett signerat hockeykort med Peter Forsberg. Då vann han mitt hjärta. Jag var då så pass ny i hockeyvärlden att jag inte hunnit fastna för ett lag. Detta var precis under uppstartandet av Colorado Avalanche som då blev mitt naturliga val av favoritlag. Att de sedan vann Stanley Cup senare det året förstärkte bara min kärlek ännu mer. Nu håller jag på dem i vått och torrt (mest vått under de senaste åren)...

Samma anledning som jag håller på MoDo faktiskt. Känndes logiskt att välja Elitserielag efter samma preferenser som jag använde i NHL...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in