Flashback bygger pepparkakshus!
2010-01-30, 11:25
Medlem
SPACEACEs avatar
Farsan åkte på affärs-resa eller vad man ska kalla det till Washington D.C. under 3 veckor och kom hem med massa Capitals souvenirer till sina små hockeytokiga söner bland annat en vhs med med highlights från nån säsong. Eftersom jag var rätt liten å inte riktigt fått upp ögonen för NHL-hockey så förälskade jag mej i den hockey som dom spelade på andra sidan atlanten pga av den VHSen. så då föll valet rätt naturligt på att börja hålla på capitals. kort därefter så blev det en prenumeration på pro hockey och bandning av 2-3 nhl-matcher i veckan (lite för liten för att sitta uppe mitt i natten och kolla på hockey)
Citera
2010-01-30, 16:14
Medlem
tokidokis avatar
Inte någon invecklad förklaring utan jag brukar gilla lag med mycket svenskar.
Detroit och Vancouver är väl favoriterna f.n.
Citera
2010-01-30, 16:46
Medlem
gusteno8s avatar
Först var det Colorado pga Foppa, men det var bara för att ha något lag. Följde de inte direkt.
Brorsan håller dock på Calgary Flames för att han blev intresserad av NHL då Flames vann Stanley Cup 89.

Och sen har jag följt honom. Så nu är det Calgary för fulla muggar!''

Go FLAMES GO!
Citera
2010-01-30, 19:57
Medlem
Tullamores avatar
Jag har haft Maple Leafs som favoritlag sen Salmings dagar.
Tyvärr är dom alltid så jävla dåliga.
Citera
2010-02-04, 20:53
Medlem
Headshrinkers avatar
Har alltid gillat Rangers! Kommer ihåg att jag såg något reportage om Mark Messier när jag var liten och hur otroligt stor han var då. Sen dess har jag alltid gillat dom.
Citera
2010-02-04, 21:39
Medlem
Knapptryckarns avatar
Washington Capitals

Nicklas Bäckström är en fröjd att skåda. Plus lagets i överlag framtungt offensiva spel med Ove å co.
Citera
2010-02-04, 23:33
Medlem
Jag valde San José när jag var sex-sju år eller så, under den glada hockeykortstiden på 90-talet, och har hållt fast vid dom sen dess. Jag kan egentligen inte minnas varför jag valde just Sharks, men gissningsvis var det för den tuffa hajen på klubbmärket. Irbe, Dahlén, Makarov, Larionov, det var tider det!
Citera
2010-02-05, 14:15
Medlem
marija-jannes avatar
När jag var riktigt liten så sprang jag alltid runt med en Anaheim Ducks keps, samlade oerhört mycket på hockeykort så blev att man tyckte ankan var svin häftig. Men jag vill väl inte säga att jag direkt hejat eller haft några speciella känslor för dom.

På lite senare dagar när man förstod hockey mer, i 10-12 års åldern kanske, så hejade alla polare på Colorado för att foppa lirade där. Farsan pratade alltid om Detroit och deras stabila spelare som Lidström, Holmström osv.. Blev att man började lira med Detroit i alla hockeyspel och till slut fick man upp ögonen för det kära laget
Citera
2010-02-06, 03:01
Medlem
T.B.s avatar
Får nog skylla mest Jaromir Jagr. Hans tekniska spel imponerade stort på en liten pojke när man emellanåt fick se någon glimt på sportnytt. Minns att man samlade på hockeykort och Jagr var högvilt

Även Mario Lemieux och Ulf Samuelsson var starkt bidragande orsaker, Penguins hade helt enkelt en jäkla starquality på den tiden, som idag ungefär med Crosby och Malkin fast mer magiskt på nåt sätt.

Tyckte det var häftigt att Sverige hade en så tuff spelare som Uffe i USA.

För mig har alltid Penguins kännts som ett "klassiskt" lag som funnits med sen urminnes tider men snackar man med gamla rävar så håller dom inte alls med.
Citera
2010-02-07, 20:14
Medlem
Mithrandirs avatar
Höll på Edmonton som ung men när man fick tillgång till att se Nhl på tv så var deras storhetstid över och jag fastnade för Blackhawks. Denis Savard, Steve Larmer, Doug Wilson, JR, Belfour, Dirk Graham...
Citera
2010-02-08, 00:53
Medlem
abbys avatar
Jag valde Pittsburgh Penguins tack vare Jaromir Jagr, Mario Lemieux och Martin Straka
Citera
2010-02-08, 13:55
Medlem
koZmos avatar
Red Wings at heart. Tackar NHL 2003 på PS2 för det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in