2011-03-03, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sushma
Vancouver Canucks eftersom att Robin i How I Met Your Mother håller på dom

Haha!

Jag "håller" på Penguins, varför vet jag inte riktigt. Följer inte hockey så jättemycket men tycker deras matcher känns roligast att titta på, jag följer NBA mera.
Citera
2011-03-04, 17:21
Medlem
Jeff.Becks avatar
Blackhawks, jag har gjort det sedan åttaårsåldern, vet inte varför men jag antar att det var för att de var så pass bra runt 89-91. Ed Belfour, Roenick och Chelios var idiolerna.

Idag kan jag tycka att logan är lite kommersiell, men samtidigt är det samma som 1935 så den är ju inte i samma klass som Frölunda Indians eller DIF Lions...
Citera
2011-03-04, 17:36
Medlem
Philadelphia Flyers

När hockebilderna var populära under 90-talet, så fastnade jag för Flyers spelaren John LeClair som blev min stora idol.
Blev ju inte sämre när Legion of Doom började röja med:
#10LeClair #88 Lindros #19Renberg
Citera
2011-03-04, 17:57
Medlem
Pinkkings avatar
New Jersey Devils, för att när jag var lite tyckte jag deras märke var så jävla coolt Började hålla på dom samtidigt som S.Niedermayer lirade i Devils och jag tyckte han var kung.
Citera
2011-03-04, 22:03
Medlem
Thoring89s avatar
San Jose Sharks

Som liten hade jag i stort sett bara 2 intressen, hockey och hajar. Blev ganska enkelt Sharks då, sen efter att man varit över några ggr har bara kärleken växt etc...Sen gjorde det ju inget heller att en enligt mig personligen bästa spelare i nhl Owen Nolan lirade där. Jag tror fan jag var kär i honom
Citera
2011-03-05, 12:19
Medlem
Det blev Colorado. För att jag gillade Foppa och Patrick Roy, samt att dom har den snyggaste loggan.
Citera
2011-03-05, 12:23
Bannlyst
Första lag jag hade som favorit var Flyers och det var helt och hållet Pelle Lindberghs förtjänst.

Sen när Lidas flyttade över till Detroit så var det lätt att flytta över till Red Wings och nu skulle det vara helt omöjligt att byta lag igen, känslan för Red Wings är alltför stor.
Citera
2011-03-07, 00:54
Medlem
Håller väl inte direkt på något lag men jag gillar Pittsburgh pga Crosby. Synd att han varit borta i 2 månader bara
Citera
2011-03-09, 22:25
Medlem
NY Rangers. Helt klart på grund av hockeykorten man samlade på som liten knatte. Alla andra samlade på Mighty Ducks eller Sharks så Rangers-kort var mycket enklare att byta till sig. Tja, på den vägen är det... Plockar fortfarande fram pärmen ur garderoben ibland och kikar på Mike Richter, Brian Leetch & gubbarna... Vilka idoler!!
Senast redigerad av TrumpeteN 2011-03-09 kl. 22:29.
Citera
2011-03-20, 17:00
Medlem
Loppan312s avatar
Detroit Red Wings. Nicklas Lidström Min stora hockey idol
Citera
2011-03-20, 20:12
Medlem
Fjodorovs avatar
Buffalo Sabres

Mitt hockeyintresse kom till när jag var ungefär 6 år gammal och detta var under 90-talet. Startade i princip med att flera kompisar samlade på hockeykort och givetvis skulle man själv skaffa några kort själv så att man kunde hålla på att byta med dem. Sedan fick vi en dator i hemmet med internet och eftersom jag var lite intresserad av hockey så kollade jag tillsammans med mina föräldrar upp en massa NHL klubbars hemsidor. När vi var inne på Sabres hemsida upptäckte jag att man kunde gå med i deras barnklubb som hette Sabrekids. Eter det fick man hem något mejl var tredje månad och sen när man fick ett gratulationskort med hela lagets autografer på sin födelsedag så var det klart för mig att det var laget jag skulle heja på. Detta var även under perioden Hasek, Satan, Peca och Lafontaine lirade i laget och det hjälpte till lite.
Citera
2011-03-30, 01:11
Medlem
Höll på Dallas och Washington när jag var yngre (och gör fortfarande det). Min första match som jag kommer ihåg var när jag och farsan kollade på stanley cup finalen 1999 mellan Dallas och Buffalo det var då som jag fann min stora idol Mike Modano efter att Dallas vann så blev de mitt lag.. Tyckte även att deras tröjor var snygga

Vad gäller Washington så var det egentligen Peter Bondra som gjorde att jag började intressera mig för dom. nu senaste tiden är det såklart på grund av Ovechkin och Semin då jag gillar ryska ishockeyspelare över lag.. så i West är det Dallas som gäller och i East är det Washington
Senast redigerad av kekanho 2011-03-30 kl. 01:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in