Flashback bygger pepparkakshus!
2010-07-12, 03:13
Medlem
McHarleyBandits avatar
Anaheim -teemu selänne- och nu på senare år saku koivu gör ju inte saken sämre
Citera
2010-07-12, 03:28
Medlem
Bara jag som har kvar hockeykort från 92-93? Oh, ultraflear, donorus, vad mer fanns det? hm. Iallafall hockeykorten som fick mig att börja hålla på Quebec Nordics. Klubben där både Foppa och Sudden lirade tillsammans innan klubben blev uppköpt och flyttade till Colorado och blev Avalanche.

Adam Foote, Valeri Kamensky, Jauqulein Teabault, Stephanie Fiset, Joe Sakic, vilka mer lirade i Quebic nordics på tidigt 90-tal? ah, bara dessa jag kommer ihåg nu. goda minnen!

Synd att jag inte följer hockeyn lika intensivt idag som för några år sedan. Då brukade text-tv sidan 303 på SVT vara det första jag gjorde på morgonen.
Citera
2010-07-12, 11:29
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apjordan
Bara jag som har kvar hockeykort från 92-93? Oh, ultraflear, donorus, vad mer fanns det? hm. Iallafall hockeykorten som fick mig att börja hålla på Quebec Nordics. Klubben där både Foppa och Sudden lirade tillsammans innan klubben blev uppköpt och flyttade till Colorado och blev Avalanche.

Foppa och Sundin spelade väl aldrig tillsammans i Quebec? När Forsberg väl åkte över lämnade Sundin för Toronto.
Citera
2010-07-12, 11:36
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Foppa och Sundin spelade väl aldrig tillsammans i Quebec? När Forsberg väl åkte över lämnade Sundin för Toronto.

Japp, de överlappade varandra precis.
Citera
2010-07-12, 12:38
Medlem
Rocket-Queens avatar
Rangers blev det. Blev intresserad av hockey när jag bodde i USA. Bodde en timme från NY som var den närmaste storstaden.
Citera
2010-07-13, 15:00
Medlem
Jag är övertygad om att det finns vissa Svenskar som väljer att bli "fans" av lag de inte har någon koppling till bara för att deras hockeyintresse ska verka så genuint som möjligt. När Svenskar håller på lag som nästan aldrig har innehållit tongivande Svenskar (t ex Montreal, Carolina eller Buffalo) så tänker jag så om dem. Med det inte sagt att alla gör så, men många, tror jag. Visst, sporten hockey är rolig att titta på i sig, och man kan ha andra kopplingar till lagets stad, men om det dessutom finns utövare som jag har någon slags koppling till (många Svenskar i NHL), så känner jag naturligtvis mer för dem, om de ställs emot ett lag fyllt av Kanadensare. Att man "gillar indianer" eller något sånt är inte en fullgod anledning att hålla på Chicago. Själv började jag hålla på Canucks när Sedinarna började spela i Vancouver, eftersom det fanns en så stark Övikskoppling i o m dem och Näslund.
Senast redigerad av kortnamn 2010-07-13 kl. 15:21.
Citera
2010-07-20, 11:23
Medlem
MrBoaOrms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phil.Leotardo
För det finns bara ett New York Rangers.
Nuff Said.

Har du en källa på det? Kom ihåg att det enligt många inskränkta människor inte existerar några svarta svanar

OnT: Jag har alltid hållit på det lag Peter Forsberg spelat i. Detta mycket eftersom jag ser på hockey som den ultimata TV-underhållningen (Live-underhållningen om man råkar befinna sig i Amerika), och Peter Forsberg har alltid spelat en helt annan betydligt mer underhållande hockey än någon annan hockeyspelare genom tiderna.

Observera att detta inte nödvändigtvis är synonymt med att han är bäst genom tiderna. Men med honom på isen har man man i princip alltid en garanti på att en match kommer att innehålla magiska dragningar, stenhårda offensiv tacklingar, småfult och ruffigt spel som sätter sig innanför skinnet på hela motståndarlaget och motståndarfansen. Stundtals händer saken på isen som borde trotsa fysikens lagar.

Forsberg är och kommer alltid att vara kung!
Senast redigerad av MrBoaOrm 2010-07-20 kl. 11:33.
Citera
2010-07-20, 11:46
Medlem
MrBoaOrms avatar
Det lutar åt att Edmonton Oilers kan komma att bli en favorit säsongen 2010/2011 med tanke på de svensktillskott som är på G. Linus Omark är ju värd hela entrépengen själv, och Pääjärvi-Svensson är ju inte allt för kass han heller. Hoppas bara de blir ordinarie i truppen båda två
Citera
2010-07-20, 16:16
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoaOrm
Det lutar åt att Edmonton Oilers kan komma att bli en favorit säsongen 2010/2011 med tanke på de svensktillskott som är på G. Linus Omark är ju värd hela entrépengen själv, och Pääjärvi-Svensson är ju inte allt för kass han heller. Hoppas bara de blir ordinarie i truppen båda två

Jo för dom har ju inte två av nordamerikas bästa unga spelare på G heller..
Både Hall och Eberle kommer vara minst lika intressanta att titta på som någon av MPS och Omark, den siste tror jag faktiskt får problem att ta en plats.

Problemet som Oilers har är att man saknar en riktigt bra förste center, man har en målvakt som är skadad och har problem utanför rinken och man har problem på backsidan så jag tror inte, trots all talang framåt, att man kommer att klara slutspel. Däremot kommer det vara betydligt roligare att se dom spela i år.
Citera
2010-07-20, 16:49
Medlem
MrBoaOrms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Jo för dom har ju inte två av nordamerikas bästa unga spelare på G heller..
Både Hall och Eberle kommer vara minst lika intressanta att titta på som någon av MPS och Omark, den siste tror jag faktiskt får problem att ta en plats.

Problemet som Oilers har är att man saknar en riktigt bra förste center, man har en målvakt som är skadad och har problem utanför rinken och man har problem på backsidan så jag tror inte, trots all talang framåt, att man kommer att klara slutspel. Däremot kommer det vara betydligt roligare att se dom spela i år.

Jag har inte riktigt följt draften och de amerikanska prospekten den senaste tiden, så du får ha överseende med min okunskap på området, men jag har dock förstått att det kommer att bli tuff konkurrens på vänsterflanken i Edmonton till vintern

Däremot har jag följt Omark under några år och även senaste säsongen i Dynamo Moskva, och jag skulle nästan vilja påstå att han är underskattad bland experterna (även om han höjdes till skyarna efter sin straff mot Schweiz). OK, han har kanske inte övertygat i varje match i landslaget. Men i sina klubblag har han varit väldigt dominant i ett stort antal matcher. Sista säsongen i Luleå så pratades det väldigt mkt Omark kring matcherna - med all rätt, eftersom han mer eller mindre ensam bar laget genom hela säsongen och bjöd på ett stort antal fantastiska uppvisningar i Foppaklass.

Jag hoppas och tror iaf att Omark kommer att göra succé från dag ett i Edmonton. Att han tappat sin forne radarpartner Harju ser jag inte som en nackdel, då han snarast varit en belastning för Omark fg säsong eftesom han brände 99 av 100 smörpassningar och på så sätt dämpade Omarks poängskörd (det blev ju trots allt 36p varav 20 mål på 56 matcher - Kan ju exvis ställas mot Ovetjkin som gjorde 24p varav 13 mål på 53 matcher, resp 26p varav 13 mål på 37 matcher under sina två sista säsonger i Dynamo - Nu säger jag inte att Omark är ngn Ovetjkin, men han kommer iaf inte att göra bort sig på samma rink som spelare av Ovetjkins kaliber)

Hursomhelst så ser jag fram emot NHL-premiären, och allt det Edmonton kan komma att bli.
Senast redigerad av MrBoaOrm 2010-07-20 kl. 16:51.
Citera
2010-07-21, 18:39
Medlem
ThomasPs avatar
Lite tråkigt skäl men jag började heja på Detroit i mitten på 90-talet dels pga Lidström som jag alltid varit otroligt imponerad utav och fortfarande är och dels för att de var såpass bra. Vet inte exakt årtal förutom att det var senast -97 då jag satte upp en affisch från tidningen Buster på väggen efter Stanley Cup-segern då. Det har inte direkt skadat att de fortsätt plocka in fler och fler svenskar och att de spelar underhållande hockey.

När man var mindre var det första man gjorde gå upp och kolla SVT Text-TV efter resultat och svenskpoäng och en hel del hockeybildssamlande blev det då.
Citera
2010-07-21, 22:02
Medlem
Året var 1989 calgary vann stanley cup med hjältar som
-Lanny mcdonald
-joe mullen
-Theo Fleury
-Håkan loob
-Gary Roberts
-Al macinnis
-Joe Nieuwendyk
-Gary Suter
-Doug Gilmour

Och många fler, sen va det kört.Har varit över och kollat ett flertal ggr och kallar mig för ett riktigt fan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in