Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Jo för dom har ju inte två av nordamerikas bästa unga spelare på G heller..

Både Hall och Eberle kommer vara minst lika intressanta att titta på som någon av MPS och Omark, den siste tror jag faktiskt får problem att ta en plats.
Problemet som Oilers har är att man saknar en riktigt bra förste center, man har en målvakt som är skadad och har problem utanför rinken och man har problem på backsidan så jag tror inte, trots all talang framåt, att man kommer att klara slutspel. Däremot kommer det vara betydligt roligare att se dom spela i år.

Jag har inte riktigt följt draften och de amerikanska prospekten den senaste tiden, så du får ha överseende med min okunskap på området, men jag har dock förstått att det kommer att bli tuff konkurrens på vänsterflanken i Edmonton till vintern
Däremot har jag följt Omark under några år och även senaste säsongen i Dynamo Moskva, och jag skulle nästan vilja påstå att han är underskattad bland experterna (även om han höjdes till skyarna efter sin straff mot Schweiz). OK, han har kanske inte övertygat i varje match i landslaget. Men i sina klubblag har han varit väldigt dominant i ett stort antal matcher. Sista säsongen i Luleå så pratades det väldigt mkt Omark kring matcherna - med all rätt, eftersom han mer eller mindre ensam bar laget genom hela säsongen och bjöd på ett stort antal fantastiska uppvisningar i Foppaklass.
Jag hoppas och tror iaf att Omark kommer att göra succé från dag ett i Edmonton. Att han tappat sin forne radarpartner Harju ser jag inte som en nackdel, då han snarast varit en belastning för Omark fg säsong eftesom han brände 99 av 100 smörpassningar och på så sätt dämpade Omarks poängskörd (det blev ju trots allt 36p varav 20 mål på 56 matcher - Kan ju exvis ställas mot Ovetjkin som gjorde 24p varav 13 mål på 53 matcher, resp 26p varav 13 mål på 37 matcher under sina två sista säsonger i Dynamo - Nu säger jag inte att Omark är ngn Ovetjkin, men han kommer iaf inte att göra bort sig på samma rink som spelare av Ovetjkins kaliber)
Hursomhelst så ser jag fram emot NHL-premiären, och allt det Edmonton kan komma att bli.