2010-01-24, 17:56
Medlem
StefanAJs avatar
Det var ingen annan som samlade på Boston under hockeybildssamlartiden på min skola, så jag började göra det. Lättare att få tag i bilder om man inte har en massa konkurrenter, man får inte vara dum!

Sen utvecklades mitt hockeyintresse och då även mitt tycke för laget.
De får snart ta och vinna Stanley cup igen tycker jag. Det var ett tag sedan..
Citera
2010-01-24, 18:02
Medlem
trisslottens avatar
Började när jag var cirka tio Detta på grund av att Morfar hade en San jose keps
Citera
2010-01-24, 18:58
Medlem
jerkjamjAms avatar
Jag hyser inga som helst känslor för en enda klubb. Tittar på mycket NHL och det är tråkigt att inte ha ett lag att följa där borta.
Jag får helt enkelt leta upp en klubb och sedan odla fram känslor.
Citera
2010-01-24, 21:55
Medlem
Tyler89Durdens avatar
Började intressera mig utav amerikansk hockey under tiden Foppa storspelade i Colorado. Så det var på den vägen det blev just Avalanche.
Citera
2010-01-25, 09:58
Medlem
Bajensvinets avatar
Flera av mina idoler lirade ( ) i Colorado. Joe Sakic, Peter Forsberg, Adam Foote och Patrick Roy för att nämna några namn. Så enkelt kan det vara
Citera
2010-01-25, 18:22
Medlem
Ezzelinos avatar
Jag är inte fanatisk anhängare till något NHL-lag, men Montreal Canadiens vill jag gärna ska gå bra. Det beror väl på traditionen, att de är det mest klassiska av alla lag, dominanter på den tid då hela NHL bara bestod av sex lag, samt på spelare som Guy Lafleur och Patrick Roy, barndoms/ungdomshjältar.
Även Leafs, Hawks, Wings, Rangers och Bruins, också de "ursprungslag", gillar jag.
Citera
2010-01-25, 19:12
Medlem
Ralleees avatar
Red Wings efter att min kusin har hejat på dom. Senare tid har man förstått sig bättre, så deras hockey kultur och svenska lag passar fint in
Citera
2010-01-25, 19:17
Medlem
Detroit Red Wings har då varit mitt favoritlag sedan mitt intresse för hockey utvecklades. Detta mestadels på grund av att flera av mina favoritspelare har spenderat mycket tid där, med Yzerman i spetsen. Den mannen är huvudsakliga anledningen till mitt hockeyintresse och därmed väljer jag att hålla på det lag han spenderade hela sin 21-åriga NHL-karriär i. Sedan hjälper det en del att det känns som om Detroit har blivit lite av en svensk-central inom NHL-hockeyn. Lidström, Holmström, Kronwall, Franzén, Zetterberg, Ericsson, Lilja, Larsson. Inte för att jag har tillräcklig koll på mängden svenska spelare i de andra lagen, men jag blir nöjd varje gång jag ser en ny svensk i Detroits uppställning.
Citera
2010-01-25, 19:31
Medlem
Jag började hålla på Florida Panthers när jag var liten och samlade på hockeybilder, av den enkla anledningen att jag tyckte att deras märke såg coolast ut.
Citera
2010-01-26, 11:35
Medlem
tuben99s avatar
NHLPA Hockey '93 till Sega Mega Drive. Fanns inga lagnamn, bara städer, New York, Detroit, Long Island osv. Spelade alltid med New York för att dom hade högst overall. Senare öppnade en butik i stan, Gazza Shop, som sålde bla. NHL prylar och jag tänkte börja "hålla på" NY. Problemet vara bara att det fanns helt plötsligt två NY-lag, Islanders och Rangers. Klurig som jag var tänkte jag att Islanders måste vara Long Island från spelet då borde Rangers vara New York från spelet. Sagt och gjort, jag köpte en blå fin Rangersmössa som jag har kvar än idag.

Sen var man ju tvungen att ha koll på sitt lag och i den mörka tiden före internet så var information svår att få tag i. Så det blev text-tv och sidan 300 som jag aldrig brytt mig om tidigare.Kanal 5 var vänliga nog att börja visa NHL nån gång i veckan också. Nu föll det sig så lyckligt att säsongen 93-94 gick Rangers och vann Stanley Cup EFTER att jag valt mitt lag att hålla på. Men det var inte förränn efter Rangers vann som kompisar och bekanta såg att jag hade en Rangersmössa på mig och fick då ständigt höra: Öh! Du håller ju på dom bara för att dom vann. Trots att jag hållit på dom i drygt ett år.
Citera
2010-01-26, 22:46
Medlem
Läthers avatar
Colorado. Anledningen stavas Peter "Foppa" Forsberg och Uwe Krupp. Glömmer aldrig Niklas Holgrens kommentatorsinsats i avgörandet: http://www.youtube.com/watch?v=hIS02HJF4BU
Senast redigerad av Läther 2010-01-26 kl. 22:49.
Citera
2010-01-29, 20:18
Medlem
brödbits avatar
Wayne Gretzky säger la mer än tusen ord. Kings spelade han i när jag fick upp ögonen för NHL jag var helt tokig i Kings, hade Keps å tröja å fan allt det nu heter. fram tills en jul då jag fick ett pennfack av min farmor med Penguins logga. (besviken va jag, ville ju ha Kings) lämpligt nog va detta julen 92säsongen då dom vann SC för andra gången i rad.

Idag är jag lika tokig i pens som jag va i kings på den tiden, åker snart över till Mellon och tittar för första gången. sjukt kul!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in