2009-11-28, 22:24
Medlem
Gavves avatar
När jag var yngre var jag mer intresserad av nhl. Samlade väl på hockeybilder som de flesta andra killar gjorde på den tiden. Quebec Nordiques var det lag jag hejade på mest då dem hade väldigt många av mina favoritspelare. Ska väl tillägga att jag inte såg en enda match men det var mitt favoritlag ändå. Joe Sakic, Sudden, Foppa, Sjödda (jag är ju brynäsare sen jag föddes) Hextall var mina favoriter på den tiden även om jag gillade Hasek, Lemieux, Modano, Gretzky och Broderur också för att nämna några andra. När intresset för hockeybilderna försvann så försvann även mitt intresse för Nhl. Nu kollar jag väl då och då men hejar inte på något lag utan tycker det är kul när det går bra för svenskar.
Citera
2009-11-28, 22:47
Bannlyst
Jag tycker om andan i NHL och har svårt att säga att jag gillar något specifikt lag.
Citera
2009-11-29, 01:58
Medlem
DeltaWorkss avatar
Blev Detroit Redwings för mig eftersom jag har många släkcktingar som bor där och de brukar har många svenskar i laget.
Citera
2009-11-29, 03:13
Medlem
Fastnade för Buffalo för att Hasek lira där. Han var bäst i mål på något av del gamla NHL liren till PC.
Citera
2009-11-29, 14:56
Medlem
Qwillings avatar
Varit San Jose supporter sen förskolan eller dyligt, då var även San Jose en ganska nystartad klubb, men det hade jag ju såklart inte koll på då. Deras logga och coola hemmadress var det som först fick mig att hålla på dom, och man började ju spela alla nhl99 spelen osv senare och då blev man ju mer och mer insatt i laget och dess lirare. Alltid gillat underdogs, även i tidig ålder, och länge var san jose inget topplag, men har väl idag kommit upp sig högre i nhl.. Dock väntar jag på första stanley cup finalen!

Inte lika intressserad av nhl idag tyvärr, men ibland får jag återfall
Citera
2009-11-29, 22:02
Medlem
heyyoutheres avatar
Detroits röda tröjor med den vita vingen var (är) riktigt snygga och givetvis bidrog spelare som Niklas Lidström, Steve Yzerman och Brendan Shanahan en hel del till mitt val av lag.
Citera
2009-11-29, 22:04
Medlem
Blev Colorado för att jag spelade dem på något gammalt hockey spel

synd att dem inte är så bra längre dock =(
Citera
2009-11-29, 22:07
Medlem
Lite pinsamt, men jag var rejält ung. Jag började hålla på Pittsburgh Penguins för att jag tyckte pingviner var så jäkla coola. Jag var väl inne i en Pingu-period då.
SKulle det inte vara för jäkla kul om Pittsburgh Penguins hade Pingu på sina tröjor?
Citera
2009-11-29, 22:52
Medlem
Mr.Stanleys avatar
Nu var det ett tag sen så jag är inte säker på att jag minns alla detaljer helt rätt men...

Första NHL-matchen jag såg var på Screensport våren 1991. Det var den avgörande matchen mellan St Louis och Detroit i första omgången av slutspelet. St Louis vann med 3-2 efter att Brett Hull gjort det avgörande målet i sudden death.

Vad som gjorde mest intryck på mig var tempot i matchen, det blir ju ett betydligt snabbare spel på de mindre rinkarna i NHL. Efter en period av böljande spel fram och tillbakakom Brett Hull fri med målvakten och satte sista målet uppe i nättaket, hur snyggt som helst.

Sedan dess är det St Louis Blues som gäller. Jag beställde en matchtröja kort därefter och den har jag fortfarande kvar. Fan, det är redan 18 år sedan.
Citera
2009-11-30, 12:10
Medlem
Sliskes avatar
San Jose Sharks då dom har både Joe Thornton och Jonathan Cheechoo, Sen tycks dom alltid bjuda på en fin föreställning
Citera
2009-11-30, 15:09
Bannlyst
Detroit Red Wings

Gillar dom för att många svenskar spelar där och det är ett bra lag.

Gillade även namnet och loggan grymt mycket när jag var liten och jag gör det än.
Citera
2009-12-02, 03:40
Medlem
NJ Devils var det första favoritlaget back in the days tack vare sina tröjor.
På senare år har det varit Minnesota och Washington som gällt.
Minnesota vet jag inte riktigt, det bara blev så och vem gillar inte att kolla på Caps offensiva spelglädje?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in