Flashback bygger pepparkakshus!
2009-11-05, 21:30
Medlem
Kan inte påstå att jag håller på något speciellt lag i NHL... men brukar oftast nämna Montreal och Ny Rangers som favoriter... två klassiska lag som ibland sticker upp... eller nja Rangers kanske inte sticker upp så ofta... inte Montreal heller nu för tiden... men det känns lite som om Montreal är det lag från Kanada som har störst chans att vinna Stanley Cup... och det skulle vara himla roligt...

Annars är det kul när "svensklag" vinner...
Citera
2009-11-05, 23:54
Medlem
Aleizohiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fprincefuckaur
Laget blev döpt efter filmen, Disney som stog bakom både film och laget.
Har också en förkärlek till ankorna. Mest för att det är en tuff logo och namn! Det är definitivt det coolaste namnet i NHL, ja i hela hockeyvärlden!
Citera
2009-11-06, 11:17
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleizohiet
Har också en förkärlek till ankorna. Mest för att det är en tuff logo och namn! Det är definitivt det coolaste namnet i NHL, ja i hela hockeyvärlden!
Jag vill inte ifrågasätta din kärlek, men namnet är ju otroligt mycket mindre coolt sen dom "bara" är Anaheim Ducks, och inte MIGHTY ducks. Det är ju skillnad på att vara en mäktig anka, och en anka.
Citera
2009-11-06, 20:12
Medlem
Aleizohiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppzor
Jag vill inte ifrågasätta din kärlek, men namnet är ju otroligt mycket mindre coolt sen dom "bara" är Anaheim Ducks, och inte MIGHTY ducks. Det är ju skillnad på att vara en mäktig anka, och en anka.
Du talar sanning. Är också missnöjd med namnbytet.
Citera
2009-11-08, 19:56
Medlem
MrQkens avatar
Har aldrig riktigt haft ett favorit lag i NHL men jag var i New York och Washington DC För några år sen så nu är mina favoritlag rangers och capitals.

+ att jag gillar bäckström och lundqvist
Citera
2009-11-08, 20:33
Medlem
Rakiis avatar
Boston Bruins håller jag på, främst för att jag fastnade för laget efter att ha sett ett antal matcher då jag blev intresserad av Boston och Massasschussets som stat och stad överlag. Mycket av min kärlek till laget innefattar också en identitet med att Bruins är lite av underdogs i varje match och spelar rätt smutsigt ofta.
Citera
2009-11-08, 21:12
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Boston Bruins håller jag på, främst för att jag fastnade för laget efter att ha sett ett antal matcher då jag blev intresserad av Boston och Massasschussets som stat och stad överlag. Mycket av min kärlek till laget innefattar också en identitet med att Bruins är lite av underdogs i varje match och spelar rätt smutsigt ofta.
Shit va otippat att se dig hänga i hockey forumet
Citera
2009-11-08, 22:04
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Shit va otippat att se dig hänga i hockey forumet

Hehe jag förstår det, men intresset för ishockey har kommit upp till ytan igen efter ett par års frånvaro.
Citera
2009-11-09, 10:56
Medlem
Davemeds avatar
Jag tror jag började hålla på San Jose för att jag gillade hajar när jag var liten, det är nog den enda anledningen . Nu så har jag kanske insett att det kanske också är för att dem har ett bra lag
Citera
2009-11-09, 15:17
Medlem
Punchlines avatar
Trodde jag hade svarat i den här tråden men det hade jag visst inte(?). I alla fall, Detroit Red Wings.

Jag kom för Fedorov, stannade för Yzerman.
Citera
2009-11-28, 21:11
Medlem
Langenbrunners avatar
New Jersey Devils

Anledning: Marty Brodeur, Scott Stevens. Kalla det tråkigt om ni vill men då har ni inte sett många matcher med Devils!
Citera
2009-11-28, 21:57
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langenbrunner
Anledning: Marty Brodeur, Scott Stevens. Kalla det tråkigt om ni vill men då har ni inte sett många matcher med Devils!

Måste ge dig beröm för att du går din egen väg och är lite exotisk, finns inte många Devilsfans i Europa, eller från icke-New Jersey över huvud taget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in