2009-12-02, 04:52
Medlem
Hoppiss avatar
Detroit Redwings, kommer inte i håg varför jag just började hålla på dom..... Får fan klura på det, har ju trots allt haft dom som mitt favorit lag i 20år snart
Citera
2009-12-04, 12:53
Medlem
Mr.Stanleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adisen
NJ Devils var det första favoritlaget back in the days tack vare sina tröjor.
På senare år har det varit Minnesota och Washington som gällt.
Minnesota vet jag inte riktigt, det bara blev så och vem gillar inte att kolla på Caps offensiva spelglädje?

Devils har en cool logotype; ett ihopslaget NJ med horn och svans i en snygg röd färg.

Sedan har jag en bekant som är ett fan av Pittsburgs Miroslav Satan, helt och hållet beroende på namnet
Citera
2009-12-04, 15:11
Medlem
Cesar0043s avatar
Redwings Beror nog på att jag har nära släkt i Detroit och då föll det ganska naturligt på dom.
Citera
2009-12-04, 22:03
Medlem
Mulatts avatar
Dallas Stars, hade en hockeybild på Modano Jag var runt 9-10 då...
Citera
2009-12-05, 01:59
Medlem
MartinStLouiss avatar
Jag läste i ett hockeymagasin att två nya klubblag skulle introduceras nästa säsong i NHL, ett av dem var Mighty Ducks of Anaheim. Tyckte att det var något alldeles speciellt med deras klubbmärke, så det fick bli mitt lag
Citera
2009-12-05, 09:36
Medlem
fantomen1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Höll på Quebek när jag var liten, tror det var tack vare Joe Sakic. Intresset svalnade dock när alla cheerleaders och miljoner omgångarna kom in i spelet.
hmmm de har spelat minst 70 omgångar sedan 1949-50, med undantag för lockoutsäsongerna. Får man fråga hur gammal du är?
Senast redigerad av fantomen1982 2009-12-05 kl. 09:39.
Citera
2009-12-05, 10:48
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomen1982
hmmm de har spelat minst 70 omgångar sedan 1949-50, med undantag för lockoutsäsongerna. Får man fråga hur gammal du är?

Kenta har väl inte funnits på Flashback på säkert ett år, så förvänta dig inget svar.
Citera
2009-12-05, 11:41
Medlem
von_Ss avatar
Har inget riktigt favoritlag då jag inte bryr mig så mycket. Men några lag gillar jag bättre än andra.

Buffalo för att jag hade enormt många hockeybilder på dem. Säkert 20 Hasek och ännu fler (av nån anledning) på Donald Audette.

På den gamla goda tiden när man satt och lirade NHL 96 och aldrig i sin vildaste fantasi kunde föreställa sig att något spel någonsin skulle kunna bli snyggare lirade jag alltid med Detroit. De hade bra svenskar plus Fedorov, Yzerman och Shanahan som blev favoritspelare.

Nu när jag spelar NHL på XBOX är jag enbart Rangers. De har bra målvakt plus (åtminstone förra säsongen) ganska många spelare som kan dela ut feta tacklingar.
Citera
2009-12-06, 20:27
Medlem
mankeopals avatar
Av någon anledning började jag tycka Steve Yzerman var en hockeygud när jag var liten.
Måste ha skådat hans poängstatistik på ett hockeykort nån gång runt mitten av 90-talet.
Han spelade för Red wings btw.

1-3 år senare när första hockeytown-filmen kom ut, "den handlade om Detroits väg till stanley cup 96-97", bad jag pappa köpa den till mig (jag var kanske 10 år gammal då) och gud vad jag satt fast på golvet framför tvn.

Stunder från filmen jag minns bäst är från slutspelsmatchen mot Colorado, när det var fight hela tiden.
http://www.youtube.com/watch?v=GE7oh315Rb0

Ett annat tillfället var McCartys mål i 4e stanley cup matchen.
Gud vilken gåshud man fick.
http://www.youtube.com/watch?v=o93Hxjt-fcA

Har varit trogen Detroit sen dess.....nästan.

Hejar på Blackhawks och Kings nu dock.
(började heja på Blackhawks innan säsongen började)
Citera
2009-12-06, 20:59
Medlem
Capitals, ligger väll i familjen.
Citera
2009-12-06, 21:00
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mankeopal
Av någon anledning började jag tycka Steve Yzerman var en hockeygud när jag var liten.
Måste ha skådat hans poängstatistik på ett hockeykort nån gång runt mitten av 90-talet.
Han spelade för Red wings btw.

1-3 år senare när första hockeytown-filmen kom ut, "den handlade om Detroits väg till stanley cup 96-97", bad jag pappa köpa den till mig (jag var kanske 10 år gammal då) och gud vad jag satt fast på golvet framför tvn.

Stunder från filmen jag minns bäst är från slutspelsmatchen mot Colorado, när det var fight hela tiden.
http://www.youtube.com/watch?v=GE7oh315Rb0

Ett annat tillfället var McCartys mål i 4e stanley cup matchen.
Gud vilken gåshud man fick.
http://www.youtube.com/watch?v=o93Hxjt-fcA

Har varit trogen Detroit sen dess.....nästan.

Hejar på Blackhawks och Kings nu dock.
(började heja på Blackhawks innan säsongen började)

Hur man kan gå från detroit till chicago är för mig helt befängt
Citera
2009-12-06, 21:03
Medlem
PartyplayerPEtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hur man kan gå från detroit till chicago är för mig helt befängt
Medgångssupporter kallas det.

"Trogen Wings supporter sedan dess", du gjorde min dag, haha.
Senast redigerad av PartyplayerPEte 2009-12-06 kl. 21:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in