Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Vad är anledningen till att ditt favoritlag i NHL är just ditt favoritlag?
För mig började det med Mighty Ducks, och jag tror det var något så banalt som att jag gillade deras klubbemblem och tyckte att det var ett tufft namn, och sen hade jag fått en MD keps i födelsedagspresent eller något sånt, som jag bärde istort sätt dagligen under några år, och sen rullade det bara på.
Men sen efter några år så var det Toronto som gällde istället, och det var ju för att Mats Sundin var min stora idol när jag var liten parvel, förutom Espen Knutsen. Och självklart var det ju Djurgården som gällde här hemma, eftersom båda två är och var fd. Djurgårdare.
Men det här var under min tonårsperiod, idag har det där svalnat och nu har jag i princip inget hockeyintresse längre och hänger inte med så mycket. Dock hejar jag lite försiktigt på och är passiv Linköpingssupporter, av den anledningen att jag ser LKPG lite som mitt andra hem, förutom Uppsala, för att jag var där istort på varje sportlov och sommarlov under hela min uppväxt och hälsade på släktningar och har mycket fina minnen därifrån. Fast nu gled jag ju lite från ämnet här.