2007-12-10, 04:00
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Vad är anledningen till att ditt favoritlag i NHL är just ditt favoritlag?

För mig började det med Mighty Ducks, och jag tror det var något så banalt som att jag gillade deras klubbemblem och tyckte att det var ett tufft namn, och sen hade jag fått en MD keps i födelsedagspresent eller något sånt, som jag bärde istort sätt dagligen under några år, och sen rullade det bara på.

Men sen efter några år så var det Toronto som gällde istället, och det var ju för att Mats Sundin var min stora idol när jag var liten parvel, förutom Espen Knutsen. Och självklart var det ju Djurgården som gällde här hemma, eftersom båda två är och var fd. Djurgårdare.

Men det här var under min tonårsperiod, idag har det där svalnat och nu har jag i princip inget hockeyintresse längre och hänger inte med så mycket. Dock hejar jag lite försiktigt på och är passiv Linköpingssupporter, av den anledningen att jag ser LKPG lite som mitt andra hem, förutom Uppsala, för att jag var där istort på varje sportlov och sommarlov under hela min uppväxt och hälsade på släktningar och har mycket fina minnen därifrån. Fast nu gled jag ju lite från ämnet här.
Citera
2007-12-18, 08:20
Medlem
Captainhaddocks avatar
Ottawa Senators orsak: Daniel Alfredsson
Citera
2007-12-20, 20:27
Bannlyst
Waaashingtnn Kappitlls. Är bosatt i hufvudstan, så det är rätt självklart. Men trist att dom är så kassa..
Citera
2008-01-02, 00:02
Medlem
waggys avatar
Har gillat New York Rangers sen 94 då dom vann Stanley Cup. Kommer ihåg när dom mötte Vancouver i finalerna och Pavel Bure spelade sitt livs hockey, då var han och Mark Messier riktigt roliga att följa. Kul att följa dom idag också när Henrik Lundqvist och Sean Avery är med.
Citera
2008-01-02, 19:22
Medlem
zindahrens avatar
Pittsburgh Penguins, tack vare Sidney Crosby
Citera
2008-01-07, 05:02
Medlem
Krooked.s avatar
Philadelphia Flyers.

Vet inte vad den direkta orsaken var. Det var något som bara stämde, hela laget och spelet. Renberg spelade i klubben då och bildade ”Legion of Doom” - Domedagskedjan tillsammans med Lindros och LeClair.
Citera
2008-01-07, 09:04
Medlem
Adaktussons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Vilken kedja lirar dina släktingar i?
Släktingarna kanske är målvakter eller försvarare? Kanske sitter de i styrelsen eller så är de involverade i föreningen på annat sätt. Nä, ska du kasta sten i glashus, se till att ha skor på fötterna...

OnT: Anledningen till att jag håller på Pittsburgh stavas Mario Lemieux, hockegud!
Citera
2008-01-07, 12:27
Medlem
Möppens avatar
Red Wings, blev så när man samla hockeykort när man var liten.
Den 15 februari är det jag som sitter i Joe Louis Arena för att bevittna Red Wings mot Columbus
Citera
2008-01-09, 23:41
Medlem
Amex88s avatar
Devils

New jersey Devils, då jag var i NYC med min farsa för många år sedan. Vi fick inte biljetter till att se NY Rangers så istället gick vi på en match i New Jersey. Efter matchen fick jag en Match-Tröja med Patrik Elias, Scott neidermeier och martin brodeur autografer. Så självklart blev detta ett favorit lag som jag använt i varje NHL-spel som gjorts. Och jag hade även en hel pärm med hockey-kort med bara Devil's spelare
Citera
2008-02-13, 02:45
Medlem
Detroit så klart, för där spelar ju världens bästa hockey spelare Nicklas Lidström ! Och sen är det förbannat intressant att följa Zetterbergs utveckling som hockey spelare som bara blir bättre och bättre.
Citera
2008-02-13, 10:57
Medlem
Snoppzors avatar
Boston Bruins

Skönt emblem, klassisk klubb och Ray Bourque.
Citera
2008-02-13, 13:22
Medlem
griffin83s avatar
Colorado förrut och Philadelphia pga Peter Forsberg annars Vancouver pga Näslund och Sedinarna, kort sagt så håller jag på det lag som Modospelare lirar i
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in