2020-01-08, 02:56
Medlem
VickeHallons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexochost
Tidigt 90 tal och jag gick i högstadiet och blev invigd i kickers världen runt valand. Mkt fokus på hur högt någon kunde sparka,

Costa från Kålltorp minns jag, hörde alltid ryktet att han körde sin morsa till soc i en stulen bil när han gick på högstadiet, jag är ett par år yngre så det är garanterat en vandringssägen men historien är ju bra,

Marco Andersson, mästaren på höga hoppsparkar, såg många killar få skallen tillsopad av hans gympadojor.

Sen har vi Jure Sepac i Lunden som gjorde den stora dynamitkuppen, eller han köpte loss all dynamit som kidsen snodde vid bygget av pendeltågsstationen vid Liseberg som sedan användes till allt möjligt olagligt. Han gjorde sedan en massa annat dumt som jag inte minns,

Paul? en svart kille, runt 90-94, mins inte vart han kom ifrån men hans slagsmål på Valand var så hypad att när dom väl slogs så fanns det knappt plats för dom då det var så mkt folk där. Minns även när han kom in till göteborgskalaset vid kungsport och det första han gör efter att ha hoppat av vagnen är att försöka skruva av en saftblandare på en polisbil och blir givetvis omedelbart arresterad,

Martin Parrachione? minns att han stack en kniv i röven på en kille på det discot i lisebergshallen som direktsändes i öppna kanalen, ingen som har det bandat på VHS?
Han var en riktigt seg kille som aldrig gav sig i ett bråk. Finsk-Italiensk härkomst, känns rätt givet att man måste bli buse med de generna.

Umit, Han med Ögonen, ingen farlig kille men en kändis ändå.

Minns just sträckan mellan Valand och Musikcafeet som ett enda aggresivt ghetto på helgkvällarna. Fattar inte vad jag gjorde där då stämningen var dålig och det inte fanns några tjejer att tala om där ändå.

Fjant? kommer inte ihåg mer än så, tror han var från mölndal eller guldheden? Slog ner en polare till mig på 5ans spårvagn när vi var på väg mot liseberg, riktig tjyvsmäll, precis när dörrarna skulle stängas, han hoppade av. tror han gjorde så några gånger för mycket och var tvungen att ligga lågt efter det.

Tror Costa blev mördad i Partille för några år sedan
Citera
2020-01-12, 22:53
Medlem
Hej
Läst igenom tråden och tror inte jag missat.
Thomas beckstedt som man påstår tog livet av sig har jag svårt å tro. Man brukar inte hänga sig i en park och varför skulle mobilerna,klocka etc vara borta. Visst någon kan ha taget det efter han hängt sig. Thomas var släkt till mig å hans far talade jag med precis innan han dog om detta å enligt honom så var det en del annat bakom som han inte ville tala om.
Så är mest intresserad av att veta vilket gäng som klippte honom.. jag är inte kriminell så inte ute efter något mer än ren nyfikenhet.
Citera
2020-02-04, 13:36
Medlem
bump
Citera
2020-02-08, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 990099
Gick i samma klass som Tyson vi var tighta och spelade fotboll när vi växte upp känner hela familjen. Alla vet hur det gick för han. Lamin gick runt och örfilade folk oprovocerat som specialitet övergick sedan i fega rån och blåsare inte en aning om vad han gör idag?
Tyson gjorde ju samma sak så snacka inte. Det var rätt åt han. Och hans fitta till bror hämnades inte
Citera
2020-02-16, 21:37
Medlem
Var inte YxJon från Västra Frölunda en galen fighter i början på 90-talet?
Citera
2020-03-03, 22:56
Medlem
prinsbuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
nu går vi in på 80talsgäng...
Det fanns ett gäng som det snackades mycket om, men jag har aldrig sett något som bevisar dess existens. Heavy Metal Warriors...vet som sagt inte mycket, men kul om någon vet.

Sen är Kungälvsfolk alltid av intresse...
Dom hette Metal Warriors och höll till i 5an, Östra Nordstan mitten 80 talet. Har kort på den första prov tygbiten som J. P skrev namnet Metal Warriors på. Ska försöka lägga in den om det går
Citera
2020-03-03, 23:03
Medlem
prinsbuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prinsbus
Dom hette Metal Warriors och höll till i 5an, Östra Nordstan mitten 80 talet. Har kort på den första prov tygbiten som J. P skrev namnet Metal Warriors på. Ska försöka lägga in den om det går
Försökte göra en länk, men vet inte om den funkar https://photos.app.goo.gl/A8xYF4FxmhNci5oX6.
Har aldrig gjort det innan
Citera
2020-03-04, 17:48
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prinsbus
Försökte göra en länk, men vet inte om den funkar https://photos.app.goo.gl/A8xYF4FxmhNci5oX6.
Har aldrig gjort det innan
Haha...den minns jag😁😁
Citera
2020-03-08, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vacum666
Hej
Läst igenom tråden och tror inte jag missat.
Thomas beckstedt som man påstår tog livet av sig har jag svårt å tro. Man brukar inte hänga sig i en park och varför skulle mobilerna,klocka etc vara borta. Visst någon kan ha taget det efter han hängt sig. Thomas var släkt till mig å hans far talade jag med precis innan han dog om detta å enligt honom så var det en del annat bakom som han inte ville tala om.
Så är mest intresserad av att veta vilket gäng som klippte honom.. jag är inte kriminell så inte ute efter något mer än ren nyfikenhet.
Din släkting Thomas Beckstedt var en av fyra män som begick ett bestialiskt dubbelmord i Göteborg i slutet på 80-talet. Så nog hade Beckstedt en hel del på sitt samvete.
https://herrtidning.wordpress.com/20...indstrom-1987/
Citera
2020-03-27, 11:56
Medlem
Ingen i tråden som vet vad Thommy Sjöstrand sysslar med? Var med på Abab rånet.
Citera
2020-03-27, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexochost
Tidigt 90 tal och jag gick i högstadiet och blev invigd i kickers världen runt valand. Mkt fokus på hur högt någon kunde sparka,

Costa från Kålltorp minns jag, hörde alltid ryktet att han körde sin morsa till soc i en stulen bil när han gick på högstadiet, jag är ett par år yngre så det är garanterat en vandringssägen men historien är ju bra,

Marco Andersson, mästaren på höga hoppsparkar, såg många killar få skallen tillsopad av hans gympadojor.

Sen har vi Jure Sepac i Lunden som gjorde den stora dynamitkuppen, eller han köpte loss all dynamit som kidsen snodde vid bygget av pendeltågsstationen vid Liseberg som sedan användes till allt möjligt olagligt. Han gjorde sedan en massa annat dumt som jag inte minns,

Paul? en svart kille, runt 90-94, mins inte vart han kom ifrån men hans slagsmål på Valand var så hypad att när dom väl slogs så fanns det knappt plats för dom då det var så mkt folk där. Minns även när han kom in till göteborgskalaset vid kungsport och det första han gör efter att ha hoppat av vagnen är att försöka skruva av en saftblandare på en polisbil och blir givetvis omedelbart arresterad,

Martin Parrachione? minns att han stack en kniv i röven på en kille på det discot i lisebergshallen som direktsändes i öppna kanalen, ingen som har det bandat på VHS?
Han var en riktigt seg kille som aldrig gav sig i ett bråk. Finsk-Italiensk härkomst, känns rätt givet att man måste bli buse med de generna.

Umit, Han med Ögonen, ingen farlig kille men en kändis ändå.

Minns just sträckan mellan Valand och Musikcafeet som ett enda aggresivt ghetto på helgkvällarna. Fattar inte vad jag gjorde där då stämningen var dålig och det inte fanns några tjejer att tala om där ändå.

Fjant? kommer inte ihåg mer än så, tror han var från mölndal eller guldheden? Slog ner en polare till mig på 5ans spårvagn när vi var på väg mot liseberg, riktig tjyvsmäll, precis när dörrarna skulle stängas, han hoppade av. tror han gjorde så några gånger för mycket och var tvungen att ligga lågt efter det.

Ryktet säger att ’Fjant’ idag är *trumvirvel*

polis!
Citera
2020-04-04, 17:43
Medlem
Funkhousers avatar
Jag minns flera individer nämnda i den här tråden från min barndom, och vissa dyker upp titt som tätt i samtal än idag när farsan berättar gamla rövarhistorier. Farsan var dörrvakt på Avenyn under 90-talet när jag växte upp. Jag har själv en relation till vissa personer som det skvallrats om/skulle passa bra att skvallras om i den här tråden. Men jag tror knappast att jag sitter på någon ny intressant information vid det här laget, och vill inte bidra med nåt skvaller heller för den delen som ni kanske kan förstå. Det är liksom inte min roll att uttala mig om saker som hände innan jag ens fick hår på kuken. Det får de som var där göra. Kan ju höra med farsan om han själv har nåt han vill dela med sig av. Jag googlade bara olika smeknamn/öknamn jag stött på i mitt liv genom farsan av ren nyfikenhet, och den här tråden dök upp gång på gång. Är la inte så förtjust i just skvaller, men ur ett rent historiskt perspektiv borde ju även dessa historier skrivas ned.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in