2008-06-27, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp
Snorig, du som har bäst koll på 80-talet, (tippar du är född tidigt 50-tal..?)

Har några namn från området kring redbergsplatsen med omnejd:

Hasse Brannqvist - Uffe Hederström - Gert Sjöstedt - Jonny Karate - Långe-Ola, som fick barn med Eva Magnusson tror jag - Geson - Har du något aning om hur de gick för några av dem ?

Halloj igen du menar inte konsären geson??
Citera
2008-06-27, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa
Fortsättning på frågan; Snorig har du koll på ett gäng bröder ifrån Örgryte som är födda sent 40-tal?

Ja vad är det för bröder i örgryte? känner till arne och ulf Thoren, ulf söp ihjäl sig ´1978. vilka bröder menar du? få se om det är några man känner till??
Citera
2008-06-27, 23:21
Medlem
Antevantes avatar
nu går vi in på 80talsgäng...
Det fanns ett gäng som det snackades mycket om, men jag har aldrig sett något som bevisar dess existens. Heavy Metal Warriors...vet som sagt inte mycket, men kul om någon vet.

Sen är Kungälvsfolk alltid av intresse...
Citera
2008-06-28, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Ja tida 50-talet det stämmer. ja jag känner tilll nästan alla så här på rak arm.

Hasse Brannkvist dog för 10år minst, var en mkt bra kille om man kände honom, var duktig ikampsport.

Gert sjösteds fick ett barn med mia Eriksson och dom skrev en bok mia som oxå var alkolist deh hette "måla alla speglar svarta" sen bytte gert dam.
är med länkarna nu.

Jonny Karate var väl med upp i lövgärdet i styckningen av dansken, var ofta för nere i haga. tror han bor utanflör staden. långe ola förbryllar mig lite grann
har ett annat namn på han, återkommer om han . Geson super väl och annat
Uffe H är ett blankt papper för mig just nu.

Ja det är riktigt att hela högen stod på trappan vid folkets hus, Östra stadsdelarna. Finns många juveler till där från just det du nämnde.
Den här Jonny Karate, är han ursprungligen från Angeredstrakten och är det han som sen blev nån slags halvbodybuilder, mycket muskler hade han ett tag i alla fall. Sen jobbade han som strippdansare ett tag, är det samma snubbe vi tänker på ?
Citera
2008-06-28, 01:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Den här Jonny Karate, är han ursprungligen från Angeredstrakten och är det han som sen blev nån slags halvbodybuilder, mycket muskler hade han ett tag i alla fall. Sen jobbade han som strippdansare ett tag, är det samma snubbe vi tänker på ?

ja det är Jonny karate, bodde med anita lindgren Bergström. Som även vadr med vi styckningen-
Citera
2008-06-28, 01:38
Bannlyst
Citat:

ja det är Jonny karate, bodde med anita lindgren Bergström. Som även var med vi styckningen-
Citera
2008-06-28, 03:45
Medlem
David416s avatar
Citat:
Okej jag kanske skrev så du inte begrep, dåligt formulerat av mig, Kent är död Tyrone är död, kurre lever, men denna Barbro om hon var vid liv på långfredag
så måste det finnas en syster till, denna släkt som alltid stavat KRANZ.

Bodde hon inne på gården på artellerigatan 8. 3 våningen och heter hall??

stod vid bolaget på Kortedala Torg runt som en apelsin! är det hon du menar är hon död, dog vid julas, förra året, enligt dom i området, men alla kan ju ha fel, var det hemma hos henne ni var och surrade om kranz? klart alla är släkt med olofsson på fyllan, undra vad det är för merit?? nä hon är inte släkt med c olofsson. hans enda anknytning till gbg numera är hans syster i fjärås. ute och seglar nu. Ingen dålig båt oj oj.

Försökt få tag i min kompis men inte lyckats, får inte riktigt ihop det med adressen du skrev men det är en Gamlestan adress jag va på...
Omöjligt at hon e död i julas eftersom jag träffade henne i Påskas om vi pratar om samma tant... Men tycker du att hon känns aktuell i tråden? Berätta gärna mer isf eller Pma... ska fixa fler frågor så fort jag kan av min vän...
Citera
2008-06-28, 10:38
Medlem
Citat:
ja det är Jonny karate, bodde med anita lindgren Bergström. Som även var med vi styckningen-
Nej vänta nu, det kan inte stämma. Den Jonny Karate som jag tänker på är född tidigt 70-tal. De som styckmördade dansken på Mejramsgatan var väl i 40-årsåldern ? Och detta mord var alltså runt lucia-87.
Vi snackar väl om två olika Jonny Karate ?
Citera
2008-06-29, 00:10
Bannlyst
Hur är det med Hawks nu får tiden? Är de fulla medlemmar av HA nu?
Jag minns en tid när det ryktades om att HA Skåne skulle anfalla gården vid flygfältet och alla låg redo med bössor och annat.
Citera
2008-06-29, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoodGuyISwear
Hur är det med Hawks nu får tiden? Är de fulla medlemmar av HA nu?
Jag minns en tid när det ryktades om att HA Skåne skulle anfalla gården vid flygfältet och alla låg redo med bössor och annat.

Medlemmar av HA? Har det varit något rykte om det?
HA Skåne och dess ev attack lät intressant. När skulle detta ha varit. 1992-93?
Citera
2008-06-29, 02:30
Bannlyst
Citat:
Nej vänta nu, det kan inte stämma. Den Jonny Karate som jag tänker på är född tidigt 70-tal. De som styckmördade dansken på Mejramsgatan var väl i 40-årsåldern ? Och detta mord var alltså runt lucia-87.
Vi snackar väl om två olika Jonny Karate ?

Ja det är riktigt att det är denh äldre av dem
Citera
2008-06-29, 02:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av David416
Försökt få tag i min kompis men inte lyckats, får inte riktigt ihop det med adressen du skrev men det är en Gamlestan adress jag va på...
Omöjligt at hon e död i julas eftersom jag träffade henne i Påskas om vi pratar om samma tant... Men tycker du att hon känns aktuell i tråden? Berätta gärna mer isf eller Pma... ska fixa fler frågor så fort jag kan av min vän...

Det är nog bäst daniel 416 att du vet någonting iallafall, du har ju inget du vet, måste fråga kompisen, vet ej address, men att hon lever det visste du tydligen, är det rätt madam du har träffat då, kom igen när du vet något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in