2009-03-04, 18:04
Medlem
Båtresan som aldrig blev av!

Det låg en båt nere på Holmen strax bakom snusfabriken! Tror att den hette S.S. Skytte eller nåt sånt!

Har för mig att det var en gammal raggare som körde den som klubb ett tag för att sedan härbärgera hemlösa! Tror att snuben låg lite pyrt till hos fogden för jag hörde av nån att han skulle skrivit båten på nån brud. Har inga problem med sånt varken av moraliska eller skattetekniska skäl eftersom samhällets inkasserare suger röv enligt min mening.

Båten var väl inte i förnämsta skick om man säger så men så plötsligt: Ojdå... båten börja brinna!

Vet inte om båten ligger kvar och kommer inte ihåg snubbens namn men har för mig att han tillhörde Hells Car Club för herrans många år sedan!
Senast redigerad av DixiePrick 2009-03-04 kl. 18:07.
Citera
2009-03-04, 18:44
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixiePrick
Det låg en båt nere på Holmen strax bakom snusfabriken! Tror att den hette S.S. Skytte eller nåt sånt!

Har för mig att det var en gammal raggare som körde den som klubb ett tag för att sedan härbärgera hemlösa! Tror att snuben låg lite pyrt till hos fogden för jag hörde av nån att han skulle skrivit båten på nån brud. Har inga problem med sånt varken av moraliska eller skattetekniska skäl eftersom samhällets inkasserare suger röv enligt min mening.

Båten var väl inte i förnämsta skick om man säger så men så plötsligt: Ojdå... båten börja brinna!

Vet inte om båten ligger kvar och kommer inte ihåg snubbens namn men har för mig att han tillhörde Hells Car Club för herrans många år sedan!

Var det en gammal bogserbåt? Någon gång på 80talet, en midsommar kom det in en svartmålad bogserbåt i hamnen ute på Marstrand. Ombord fanns en massa Hellsfolk vill jag minnas.
Kan det varit den?
Citera
2009-03-04, 19:31
Medlem
När vi ändå snackar om gamla kortedala killar så undrar jag om det är nån som vet hur det gått för Jorma Kantola? Sen fanns det väl en som kallades för Limpa oxå om jag inte minns fel? Det finns många gamla goingar som härjade där...
Citera
2009-03-04, 20:17
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manta74
När vi ändå snackar om gamla kortedala killar så undrar jag om det är nån som vet hur det gått för Jorma Kantola? Sen fanns det väl en som kallades för Limpa oxå om jag inte minns fel? Det finns många gamla goingar som härjade där...
Finns en med det namnet född-52 som bor i Göteborg, så verkar leva i alla fall..
Citera
2009-03-06, 16:44
Medlem
FÖRBANNADE_Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miafia2
Fel, han har en egen Kedja - eller kan man dela på en kedja o få två ? Däremot kanske du kan fråga Br***o om vart Kovacs kedja tog vägen. Håkans farsa säger själv att inte ens han vet hur det gick till efter 2000 sidors genomgång av förundersökning. Så vem e du att dömma? Han är dömd men inte för mord som vissa hela tiden påstår. Det var inte han ... eller han kanske plockade ner månen också ?

Du har fel angående kedjan resten kommenterar jag inte!
Citera
2009-03-06, 16:58
Medlem
janepetrines avatar
[quote=miafia2]Håkans farsa säger själv att inte ens han vet hur det gick till efter 2000 sidors genomgång av förundersökning. Så vem e du att dömma? Han är dömd men inte för mord som vissa hela tiden påstår. Det var inte han ... eller han kanske plockade ner månen också ?

Men med det är det inte sagt att jag inte har mina aningar, teorier om vad som hände. Jag tror ju inte två supporter gör något utan medgivande av en fullvärdig medlem för så går det inte till i den världen, där är det ju en strikt herarki.
Citera
2009-03-06, 17:18
Bannlyst
[quote=janepetrine]
Citat:
Ursprungligen postat av miafia2
Håkans farsa säger själv att inte ens han vet hur det gick till efter 2000 sidors genomgång av förundersökning. Så vem e du att dömma? Han är dömd men inte för mord som vissa hela tiden påstår. Det var inte han ... eller han kanske plockade ner månen också ?

Men med det är det inte sagt att jag inte har mina aningar, teorier om vad som hände. Jag tror ju inte två supporter gör något utan medgivande av en fullvärdig medlem för så går det inte till i den världen, där är det ju en strikt herarki.

Hör av dig till mig via PM så skall jag berätta vad som verkligen hände !
Citera
2009-03-06, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FÖRBANNADE_P
Du har fel angående kedjan resten kommenterar jag inte!

Nja det har jag inte ... pratat med källan själv. Det kanske var en kedja en gång i tiden ... men då e den borta för länge sedan. Och den kedjan som jag sa gick till någon annan i slutändan.

Den kedjan som han har runt halsen vet jag vilken guldsmed som sålde den !
Senast redigerad av miafia2 2009-03-06 kl. 17:22.
Citera
2009-03-06, 21:14
Medlem
janepetrines avatar
[quote=miafia2]
Citat:
Ursprungligen postat av janepetrine

Hör av dig till mig via PM så skall jag berätta vad som verkligen hände !

Väntar på PM
Citera
2009-03-07, 11:47
Medlem
Kackel i hönsgården!

Jag är förvissor ingen moderator men hade väl hoppats att man i en sån här tråd skulle slippa nivåer som på barnkalas eller tonårsdisco!

Lägg ner pajkastningen och ta privata dispyter utanför forumet! Mogna för helvete och håll nivån över ankelhöjd!
Citera
2009-03-07, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DixiePrick
Jag är förvissor ingen moderator men hade väl hoppats att man i en sån här tråd skulle slippa nivåer som på barnkalas eller tonårsdisco!

Lägg ner pajkastningen och ta privata dispyter utanför forumet! Mogna för helvete och håll nivån över ankelhöjd!

Håller med .. men vad gör man när man ser lögner bilder reg nummer på ett forum ?

Om någon säger att mr x e stygg .. och jag inte håller med så säger jag att någon också e stygg.
Citera
2009-03-07, 15:46
Medlem
Tantaloras avatar
Regel 1.06

Citat:
1.06. Användare på Flashback har rätt till anonymitet

Anonymiteten garanteras på Flashback. Den som publicerar personuppgifter, IP-nummer, eller inlägg med tydligt uppsåt att avslöja en annan användare riskerar avstängning. Hot om avslöjande, i inlägg eller i PM, är också förbjudet, med undantag för användare som själva publicerat dessa uppgifter i forumet.

Att publikt sammankoppla användares alternativa konton är inte tillåtet och kan leda till varning, undantaget då admin, moderator eller användaren själv tidigare meddelat uppgiften publikt.

Sluta para ihop nick här på Flashback med människor IRL!
Upptäcker ni ett sådant inlägg tryck på triangeln nere till vänster och rapportera inlägget. Så tar vi upp det i outlaw för omröstning.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in