Flashback bygger pepparkakshus!
2008-06-29, 02:43
Bannlyst
Tror det var Bluebeats som skre att magnussarna anfaller i flock, ja det skall gudarna veta, simpla pojkar. Vad är det för vits om att skriva om dessa misslyckade individer.

Klart dom kunde skrämma folk förr, för så galen var dom. dödade målvakten i Gunnikse sk, rånmördade taxiföraren i gunnilse vid HA gården.

vi skall inte tala om Tommy som är fulständigt sjuk.

idag finns enskilda och grupper som mosar dom på en kvart därför hadr dom dragit sig tillbaka, magnussorna skrämmer ingen, ja kanske i leksolan.

Därför skiftar dom namn ideligen och ingen vill ta emot dom, ez namnet Salenqvist.

På kåken numera är det isol för dom, direkt annars slår folk ihjäl dom

Nu lämnar vi dom där galningarna, förstörda krakar-
Citera
2008-06-29, 10:17
Medlem
fuckshitups avatar
Yes det gör jag, om han är född 81 och från Kålltorp vet jag, annars får du nog vidarutvekla frågan me en hint till

Trevlig helg på er göbbar! [/quote]

Pja, vad ska man säga. inte så svårt att känna igen honom iom alla gadd i fejan? rolig snubbe det där iaf.
Citera
2008-06-29, 10:40
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodGuyISwear
Hur är det med Hawks nu får tiden? Är de fulla medlemmar av HA nu?
Jag minns en tid när det ryktades om att HA Skåne skulle anfalla gården vid flygfältet och alla låg redo med bössor och annat.

Det var väl när HA etablerade sig i Sverige 92-93, som det sägs att de skickade ut brev till övriga Mcklubbar om vad som gällde vad det gäller färger och annat i ´klubbmärken.
Citera
2008-06-29, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Tror det var Bluebeats som skre att magnussarna anfaller i flock, ja det skall gudarna veta, simpla pojkar. Vad är det för vits om att skriva om dessa misslyckade individer.

Klart dom kunde skrämma folk förr, för så galen var dom. dödade målvakten i Gunnikse sk, rånmördade taxiföraren i gunnilse vid HA gården.

vi skall inte tala om Tommy som är fulständigt sjuk.

idag finns enskilda och grupper som mosar dom på en kvart därför hadr dom dragit sig tillbaka, magnussorna skrämmer ingen, ja kanske i leksolan.

Därför skiftar dom namn ideligen och ingen vill ta emot dom, ez namnet Salenqvist.

På kåken numera är det isol för dom, direkt annars slår folk ihjäl dom

Nu lämnar vi dom där galningarna, förstörda krakar-

Det där har jag hört lite om flera ggr, men aldrig riktigt fått klarhet i vad som hände. Har du lust att berätta lite ? Vem var målvakten, varför blev han dödad och hur gick det till ? Vore schysst om du hade lust att berätta...
Åkte någon dit för mordet förresten ?

mvh N
Citera
2008-06-29, 15:55
Medlem
David416s avatar
Citat:
Det är nog bäst daniel 416 att du vet någonting iallafall, du har ju inget du vet, måste fråga kompisen, vet ej address, men att hon lever det visste du tydligen, är det rätt madam du har träffat då, kom igen när du vet något.
Hehe jag har aldrig sagt att jag vet något, Det var därför jag FRÅGADE om dom...
Åt min kompis... Eftersom Barbro är den enda jag träffat så frågade jag om henne..
Tyvärr så visste jag inte i huvudet vad gatan vi var på hette, men har kollade upp det... Eftersom ingen verkar ha koll på henne Pmar jag grejerna till dig ist, eller har hon något i tråden att göra tycker du? Själv vet jag inte...

Citat:
Ursprungligen postat av fuckshitup
Pja, vad ska man säga. inte så svårt att känna igen honom iom alla gadd i fejan? rolig snubbe det där iaf.

Ah vi snackar om samma kille kände honom rätt bra när vi var yngre... Haha finns endel roliga historier om saker han gjort
Tror även DeGe som skriver i tråden har koll på vem det är!
Senast redigerad av David416 2008-06-29 kl. 15:57.
Citera
2008-06-29, 16:14
Medlem
fuckshitups avatar
Ah vi snackar om samma kille kände honom rätt bra när vi var yngre... Haha finns endel roliga historier om saker han gjort
Tror även DeGe som skriver i tråden har koll på vem det är![/quote]

Det vet jag att det definitivt finns. skadad, men rolig snubbe
Citera
2008-06-30, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bolsjevik
Medlemmar av HA? Har det varit något rykte om det?
HA Skåne och dess ev attack lät intressant. När skulle detta ha varit. 1992-93?

1990-91
Citera
2008-07-01, 11:28
Medlem
Till snorig

Hej, du har inget mer om mordet på Gunnilsemålvakten som du har lust att delge oss? När inträffade mordet mer exakt, var nånstans, hur och varför, och vad hette killen ?
Tacksam för svar
mvh N
Citera
2008-07-01, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Hej, du har inget mer om mordet på Gunnilsemålvakten som du har lust att delge oss? När inträffade mordet mer exakt, var nånstans, hur och varför, och vad hette killen ?
Tacksam för svar
mvh N

Hej ja jag förstår, men vill inte skriva om det för hans anhöriqa och kamrater i och med att det var en bra grabb, skall överväga om jag skriver det som PM till dig.
Citera
2008-07-01, 18:08
Bannlyst
Namn som en räknade upp, här kommer 2 st

Det var en här som frågade om namn, som han räknade upp. kände till nästan alla.

En av dem Hasse Brannqvist från gammelstan duktig kampsportare att jag kan sriva om han är för att han dog för många år sedan)

Storgrossist i amfetaminbranchen ett tag, en mkt bra kille om du kände han rätt.
I alla fall fick han för sig att spränga en bank i huvudstaden, sagt och gjort han tutade dit. Jag var då på ett sådandär vuxendagis alltså behandlingshem. god mat. Dit kom hasse efter och vi stuvade om så han bodde i samma rum som jag, han berättade att sprängningen gick åt helvete, vilket jag redan visste, han sprängde huset bredvid. Kostade han 5 år på kåken. En rolig kille.
tog indirekt livet av sig på grund av sorg.

En annan lirare som frågades efter var kli eller bombTore i Haga, som oxå är död.

Han var långhårig och skäggig som fan i alla år, alltså lätt och känna igen
utbildad mkt, och hade egen affär med allt i sprängmedel och annat på 60-talet

Men han tog oxå hit Schentiologerna (stavning) själv var han med i MKR som hatade samhället. Tore var en mkt snäll kille, ruggit duktig på tillverka bomber, läste hans kemi teckningar fattade ingenting,

Men nu kommer det: När skatteskrapan i stockholm small och en gumma avled, så åkte lasse Tingström på det, sen s.k bombmannen. han sprängde åklagare denkers villa så dotterns grabb dog en farlig lirare med andra ord

På morgon samma dag åkte Tore upp till huvudstaden med en dokumtärportfölj, när fan använde han en sådan annars? skumt.

När det small tog dom Tore som befann sig på 7 våningen, han sade att han behövde några saker och veta och mkt mer. Märk väl det behöver han ej åka till huvudstaden för att ordna, satt häktat och tingsröm som satt på livstid sa inget, träffade han på Lillhagen sjukhus i gbg, och vi promenerade och han berättade en del, gick där på terapi och polisen hade inte släppt han än.

Han trodde han var en av dom 12 lärjungarna ibland, gamla lsd skador.

Sug på den, vad gjorde han där samma dag samma bygnad sprängdes samt god vän till
Lasse Tingström.

ja en gång satt jag och en lirare och drack öl i haga, då Tore kom in, och sade han hade minerat lägenheten. Vi såg på. Men han sa att om någon tar i dörren så smäller det. Allmänt galen var han förr. och mkt mer roliga saker om
mkt begåvad kille i den branchen.
Citera
2008-07-01, 19:18
Medlem
Citat:
Hej ja jag förstår, men vill inte skriva om det för hans anhöriqa och kamrater i och med att det var en bra grabb, skall överväga om jag skriver det som PM till dig.
OK jag förstår.

mvh N
Citera
2008-07-03, 21:18
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Tacksam för svar
mvh N

Jag klipper in vad jag tidigare skrivit i ämnet:

Magnussornarna mfl

------------------------------------------------------------------------

Dessa tattare Magnusson måste vara de mest pinsamma fegisar som funnits. Släkten gjorde sig känd på 60-talet i stadsdelarna Lunden o Överås, där även släkten Aronsson bodde.

På 70-talet flyttade en hel del av dessa till Hjällbo o sedemera till Frölunda.

Har alltid varit ett gäng ynkryggar som kommit i flock på folk. "Chicko" Magnusson såg jag för ett tag sedan, helt offside, några bor på campingen i Askim. Glenn Magnusson drukna i Surtesjön. En av bröderna var med o mörda Gunnilses fotbollsmålvakt Kekkis Eckerhult i hjällbo. En av bröderna var med om att mörda en totalt värnlös taxichaufför, strax bortom HA gård i Gunnilse. Tog hans plånbok, jagade honom ur bilen, sköt honom i ryggen, tog hans taximössa o körde därifrån triumferandes.... svin. Eva Magnusson har plundrat många gamlingar.

Har för mig att det gällande "Kekkis" inträffa på Bergsgårdsgärdet, men kan ha varit Sandspåret/Skolspåret ev.

Gällande Jonny Karate så syfta jag på den som "snorig" nämnt som Anita Bergström - Lindgrens kille. Vad han också med och hugga av huvudet i Lövgärdet ?

Jag syftade på Geson, konstnären.

Tack "snorig" för all info ! Du imponerar !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in