2007-11-16, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colargol
Vad hände med Skinnskalle bundisarna Froggy och Norpan som hängde på 5an på det glada 80talet.Froggy var jo med om mattmordet 1985 med Seppo och satt för det..
Froggy (Wille minns jag att han kallades iofs men jag tror jag vet vem du menar) levde iaf för runt 6 år sedan, såg honom på Hawks if då. Norpan vetifan däremot...han hade väldigt dålig karaktär och borde antingen vara död eller frireligiös nu. Schysst o reko var han dock.
Citera
2007-11-16, 10:34
Medlem
David416s avatar
Vilken hållplats var det?
Gick 34an mellan Östra sjukhuset och Tuve då med?

Trevlig helg!

Citat:
Ursprungligen postat av Ironcrime
Never heard of.
Är inte 100 på att det var just 1977 (då borde Stefan vart 18) så det var nog tidigare.
Jag var med på bussen och gick av på samma hållplats så det är ingen skröna.

Stefan var kanske inte den värsta fightern men Zlatko var en djävel på att slåss. Blev ju inte direkt mindre farlig när han började tugga anabola och styrketräna, han tog väl VM-medalj i styrkelyft i början på 80-talet.
Citera
2007-11-17, 00:56
Medlem
missmarmelad6s avatar
Ingen 80-talare...

Men jag undrar om nån vet vem N***y "hobbyblattte" L*******d e som e ifrån Gbg/Biskop/Tuve?
Citera
2007-11-18, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David416
Vilken hållplats var det?
Gick 34an mellan Östra sjukhuset och Tuve då med?

Trevlig helg!

Ja, 34 gick till Tuve, hållplatsen var Grinnekullen. 34'an gick bara till centralen då (ännu tidigare gick den enbart till Vågmästarplatsen).
Citera
2007-11-18, 11:50
Medlem
Citat:
Ja, 34 gick till Tuve, hållplatsen var Grinnekullen. 34'an gick bara till centralen då (ännu tidigare gick den enbart till Vågmästarplatsen).
grinnekullen har ingen hållplats, brunnehagen därimot.
Citera
2007-11-18, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuzzyy
grinnekullen har ingen hållplats, brunnehagen därimot.
Sorry, Brunnehagen heter kanske hållplatsen (har inte åkt där sen 1980 så minnen sviktar lite på hållplatsnamnen)
Citera
2007-11-18, 22:24
Medlem
David416s avatar
Citat:

Okej tackar för informationen, men det var fel ände av 34ans linje för mig är bosatt vid Östra =) Hade vart kul och höra lite om folk härifrån så man har en chans att veta vilka folk är... Har iofs varit uppe lite tidigare i tråden
Citera
2007-11-19, 10:07
Medlem
Moonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David416
Okej tackar för informationen, men det var fel ände av 34ans linje för mig är bosatt vid Östra =) Hade vart kul och höra lite om folk härifrån så man har en chans att veta vilka folk är... Har iofs varit uppe lite tidigare i tråden

Åttiotalet vet jag inte, men nittiotalet iallafall. Pär Militär är en galning som bor vid munckebäck. Han har slagit ner mer folk än snuten Tränar mma, suttit i fängelse i dom flesta länderna han besökt. Helt tokig utan hämningar men nu har väl åldern tagit ut sin rätt. Han jobbar tydligen som låssmed nu. Verkar förresten som det är ett vanligt jobb bland f.d kriminella
Citera
2007-11-19, 12:04
Medlem
Crazy J Davolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moona
Åttiotalet vet jag inte, men nittiotalet iallafall. Pär Militär är en galning som bor vid munckebäck. Han har slagit ner mer folk än snuten Tränar mma, suttit i fängelse i dom flesta länderna han besökt. Helt tokig utan hämningar men nu har väl åldern tagit ut sin rätt. Han jobbar tydligen som låssmed nu. Verkar förresten som det är ett vanligt jobb bland f.d kriminella

Också noterat det. Min kriminella bror och hans polare hade t.o.m egen låsfirma. Hur fan får man det? trodde det var koll på vilka som fick bli låssmeder?
Citera
2007-11-19, 19:03
Medlem
David416s avatar
hehe jaså där ser man, ska va vaksam om man låser sig ute och låssmeden heter Pär här ute då Han aldrig hört om han faktiskt...Men han är väll en bit äldre än mig! Men tack för skvallret iaf! Roligt att höra om folk hemifrån

Citat:
Ursprungligen postat av Moona
Citera
2007-12-15, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av punksvin
Jo det stämmer väl (googlade lite snabbt). Men fanns dom i början/mitten på 90-talet?
De killar jag fiskar efter var vanliga förortskids med trasiga hemförhållanden (träffade bara 2st så detta kan vara en grov generalisering) som hade gröna bomberjackor med vit text YCG på ryggen.
YCG Bildades inte föräns 2004, så det kan nog inte vart dom!
Ingen i YCG som klär sig i bomberjackor!
Citera
2007-12-18, 10:46
Medlem
Utratts avatar
Nån som vet hur det gick för han som sparkade ihjäl en kille med en spark uppe i Landalabergen? Va väl nåt att sparken va så hård att killen dog innan han slog i marken. Va inte samma med pånåt med en som blev skuren så han dog en lucianatt på gamla busshållplatsen på Linnéplatsen. Eller va det olika? Da**a har jag för mig hans efternamn va. Nån som minns? Måste nog ha varit slutet 80 början 90.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in