2007-08-29, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm-R
Det sägs att han har erkännt fler mord för sin kompis. Han sitter i samma fängelse som sin farsmördare

det fanns en tråd om honom, där kan man läsa lite mer
Sist jag såg honom var vi 18 båda 2. allså 3 år sen, han är inte en person jag skulle vända ryggen åt precis.

Vi hade en gemensam kompis i Malmö som han mördade, Sasa V.
Citera
2007-08-29, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av systeremma
Någon som vet hur det gått för Seppo skinhead. Mord på en bög under 80-talet? Håkan Löfvall hette en buse för 20 år sedan. Någon info?
Tror han var med och startade den första avdelningen av X-team i gbg men att han o hans kompisar åkte ut och blev ersatta av andra. Han var ju fö inblandad i NRP rättegångarna 1986 men i en separat rättegång. Han mördade ju en bög med kniv, rullade in honom i en matta o tände på hela kåken. Gissar att han sitter för något idag.
Citera
2007-08-29, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkan_CCCC
Sist jag såg honom var vi 18 båda 2. allså 3 år sen, han är inte en person jag skulle vända ryggen åt precis.

Vi hade en gemensam kompis i Malmö som han mördade, Sasa V.

Goran en farlig kille

-Jag har erkänt ett. Det första. Det var min vän, vi satt hemma hos mig och började tjafsa. Han sa någonting han inte skulle ha sagt och jag kunde inte kontrollera mig.

- Han sa någonting snuskigt om min syster och då blev det som det blev. Ja, alltså, jag bröt nacken på honom. Sen hjälpte kompisar mig att gräva ner kroppen.

här e hela intervjun
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=355868
Citera
2007-08-29, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm-R
Goran en farlig kille

-Jag har erkänt ett. Det första. Det var min vän, vi satt hemma hos mig och började tjafsa. Han sa någonting han inte skulle ha sagt och jag kunde inte kontrollera mig.

- Han sa någonting snuskigt om min syster och då blev det som det blev. Ja, alltså, jag bröt nacken på honom. Sen hjälpte kompisar mig att gräva ner kroppen.

här e hela intervjun
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=355868

Om du känner goran så fattar du att han är riktigt dum i huvudet, du kan praktiskt taget få honom att vara din slav om du spelar dina kort rätt, men annars kan det gå riktigt fel.
Citera
2007-08-30, 17:03
Medlem
Le Metro & Skateland

Fanns ett kafé på Avenyn som hette Lemetro där Zibbe en Stockholmare hängde (hans farsa var Mexikan tror jag)
Lillen en kille med lång ljust hår ver där o nån tjej med långt hår Malin tror jag.
nån som vet mer ?

Sedan var vi på nåt ställe i frölunda (tror det hette skataland eller något sånt) har för mig att det var typ någon korvgrill. Hur som där var det alltid slagsmål när vi var på besök. (har för mig att nån hette raffe eller något sådant har för mig att nån annan hette romneger eller något sådant )osäker på namn det var bara nåt man hörde i striden hetta.) vad hände med det gänget
Citera
2007-08-31, 20:05
Medlem
InspectorCloseus avatar
Opaltorget 1980

Per Plumpy, Mikael Zetterberg, Grillis, Roy, Mike (Korean) mfl. någn som vet något om dessa fina gossar från Opaltorget runt 80-talet?

Mycke hasch och stulna bilar/ motorcyklar vill jag minnas.
Citera
2007-09-10, 22:29
Medlem
Senaste informationen jag har om Frölunda:

Kenta mår bra och slöter sig rätt ok, har väl inte blivit någon svennetyp men tar det rätt lugnt.

Ljuset mår också efter omständigheterna rätt ok och tar det ganska lugnt.

Både Kenta och Ljuset är lugna sympatiska killar nu som det är lätt att snacka med. Kenta har ryckt upp sig ordentligt och även Ljuset försöker.

Lennart jobbar och är väl bara deltidspsykopat nu, senast jag såg honom hade han fortfarande ihop det med My.
Citera
2007-09-10, 23:57
Bannlyst
Ser att det är många yngre förmåger som skriver. en frågade om Jack L, snurrade om i pallet för han för en hel del år sedan, samtidigt försökte dom mörda honom på Hawks fest. han överlevde, började tända på. Nu sitter han i Stunungsund bakom gardinerna enlig kamrater till honom.

Mordet på parl lane där en slog kniven i en annan för en pokerskuld tror jag det var, var polack martin med en hund vid namn Hitler! gänget Tronheimarrna! Magnussorna är bara en blek kopia av vad satyg dom ställde till med, fanns kent kranz körde ihjäl sig, vakterna runt hela avenyn var rejält påverkade under en tid (inte alla) av gobbe! träffar många idag. fanns bröderna från ungern torpeder och stora i olika saker även en del stora juggar som ej omnämns i tråden, dom behövede ej visas sig på gatan och klappa till någon för att få s.k respekt! Det förtjänar man på annat!
Snöa inte in på västfolket! plus många till. ingen nämnd och ingen glömd!
Citera
2007-09-11, 00:11
Bannlyst
Såg att någon skrivit om han som stack ut bägge ögonen, bodde med han ett tag, han stack ut ett öga på Tidaholm, det andra tröck han ut på häktet i gbg. Måste vara på 80-talet? lite osäker året! det var i 2 omgångar det skedde trots tillsyn som det hette på häktet, vilket inte var någon tillsyn alls! annars en bra kille, vet ej vad han befinner sig idag?
Citera
2007-09-11, 01:52
Medlem
charlieparkers avatar
[quote=bluetramp]Dessa tattare Magnusson måste vara de mest pinsamma fegisar som funnits. Släkten gjorde sig känd på 60-talet i stadsdelarna Lunden o Överås, där även släkten Aronsson bodde.

På 70-talet flyttade en hel del av dessa till Hjällbo o sedemera till Frölunda.

Har alltid varit ett gäng ynkryggar som kommit i flock på folk. "Chicko" Magnusson såg jag för ett tag sedan, helt offside, några bor på campingen i Askim. Glenn Magnusson drukna i Surtesjön. En av bröderna var med o mörda Gunnilses fotbollsmålvakt Kekkis Eckerhult i hjällbo. En av bröderna var med om att mörda en totalt värnlös taxichaufför, strax bortom HA gård i Gunnilse. Tog hans plånbok, jagade honom ur bilen, sköt honom i ryggen, tog hans taximössa o körde därifrån triumferandes.... svin. Eva Magnusson har plundrat många gamlingar.
.................................................. .......................................

Ingen trevlig släkt detta men jag måste fråga: Var inte Reine "överhuvudet" på åttiotalet?
1) En av dem var väl delaktig i Lindomefallet?

2)En annan var väl med och styckade en kille i Lövgärdet, en dansk har jag för mig (och satt ett par dagar och söp med killens avhuggna huvud på diskbänken?),

3)Sedan läste jag här på FB att en av dem var misstänkt för att ha mördat en ung tjej vid en kyrkogård i GBG (fallet var mycket omskrivet och fortfarande olöst).

Det snackades alltid om den släkten vid mitten av åttiotalet och hade man vägarna förbi parken, bakom teatern så undvek man att gå in om man hörde efternamnet "M" nämnas. Vimlade iofs av en massa skumt folk där inne...

Blev själv räddad ifrån att bli rånad av en kille, som en annan, kille påstod var en av släkten, ingen av de mer kända dock.

Måste ha varit en enormt stor släkt?
Kul om någon som vet kunde svara!
Citera
2007-09-11, 03:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rokko
P bor på södra vägen, blivit kristen och jobbar på bilspedition. Saban har spöat pettri ngr gånger och en kille som heter guner. Saban var med i Xteam men hoppade av och guner är med i st:dismas, ett gäng som har lokal på lyckholms bryggerier och som består av några i 414(majornagäng)+diverse kriminella.
Stämmer med p känner vi varandra på något sätt?
Citera
2007-09-11, 04:05
Bannlyst
Hur är det med fastighetsägaren Jacobsson han har ju haft en hel del kriminella hyresgäster någon som vet något om honom?

Vet att hans bror åkte dit för olaga hot för ett par årsedan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in