Citat:
Ursprungligen postat av solblomma
Läste att Stefan avlidit den 12:e sept, :-(
Ngn som vet vad som hände?
Växte upp med Nentis & Zlatko Radojcovic fram till 16 års ålder och kan intyga att det var tuffa killar. Nentis hade ändå vett i skallen, kunde vara riktigt trevlig och brukade inte bråka utan anledning.
Zlatko däremot var riktigt otrevlig, trots att han var kort och ganska klen på den tiden så spöade han de flesta på skolan inklusive vår manlige klassföreståndare.
Minns att Nentis hamnade i gruff med två stora finnar på 34'an en kväll, gissar att de var ca 18 bast och Nentis kanske 16 och huvudet kortare än bägge finnarna. De gick av samtidigt för att göra upp men finnarna gav upp nästan direkt efter att Nentis gått loss på dom. Nentis var besviken på den uteblivna fajten och nästan bad dom "om jag har ena handen bakom ryggen då?". Lite kaxigt.
Snackade med Nentis nån gång när han stog i garderoben på Deja vu (eller var det Chez Ami?) senare, då var han hur trevlig som helst.
Nu är bägge killarna borta.
Angående att det skulle vara så farligt på Avenyn på 80-talet så tycker inte jag att det stämmer, bodde vid Avenyn hela 80 & 90-talet och var mycket ute på stan men om det var bråk så var det mest neråt Brunnsparken och Nordstan, på Avenyn var det oftast helt lugnt (förutom de obligatoriska gruffen i köerna). Då minns jag det som betydligt stökigare på Crazy Daisy i Gårda på 70-talet, där var det rena vilda västern.