Flashback bygger pepparkakshus!
2007-11-02, 01:18
Medlem
Cirkulerar många rykten om det mordet.
Hört många olika versioner om vad som hände, en del rätt grova.

Apropå Baloo vilken av dom finns väl minst 2 som kallas det i Gbg..
En från gamlestan & en från hisingen..
Citera
2007-11-02, 13:05
Medlem
Miramars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knaskalleknas
Cirkulerar många rykten om det mordet.
Hört många olika versioner om vad som hände, en del rätt grova.

Apropå Baloo vilken av dom finns väl minst 2 som kallas det i Gbg..
En från gamlestan & en från hisingen..

Ja träffade honom några gånger för många år sen. Men en rätt driftig kille var han.

Hur det för övrigt yttrade sig vet jag inte.
Citera
2007-11-03, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankbruno
hahaha ja det kan jag tänka mig ..
jag förmodar att man inte behöver varna dig för hans inlägg då för du verkar ju redan veta EXAKT vad han e för typ för din förlkaring verkar stämma in perfekt!

Hehe, han är en jävla pajas... Jag kan skriva i dagar om honom utan att de tar slut. Den som har gått på hans skitsnack är blåst kan jag säga.
Citera
2007-11-05, 11:30
Medlem
ok, my bad.

Citat:
Ursprungligen postat av Moona
Din första post här och du kan inte få rätt förnamn.
Jag menar N. Chmelnik, inte J
Citera
2007-11-05, 11:38
Medlem
info

Men vad hände, någon som vet. Vem mördade Cmelnik? Sitter någon för det?
Eller är det oupklarat?
Citera
2007-11-06, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solblomma
Läste att Stefan avlidit den 12:e sept, :-(

Ngn som vet vad som hände?

Växte upp med Nentis & Zlatko Radojcovic fram till 16 års ålder och kan intyga att det var tuffa killar. Nentis hade ändå vett i skallen, kunde vara riktigt trevlig och brukade inte bråka utan anledning.

Zlatko däremot var riktigt otrevlig, trots att han var kort och ganska klen på den tiden så spöade han de flesta på skolan inklusive vår manlige klassföreståndare.

Minns att Nentis hamnade i gruff med två stora finnar på 34'an en kväll, gissar att de var ca 18 bast och Nentis kanske 16 och huvudet kortare än bägge finnarna. De gick av samtidigt för att göra upp men finnarna gav upp nästan direkt efter att Nentis gått loss på dom. Nentis var besviken på den uteblivna fajten och nästan bad dom "om jag har ena handen bakom ryggen då?". Lite kaxigt.

Snackade med Nentis nån gång när han stog i garderoben på Deja vu (eller var det Chez Ami?) senare, då var han hur trevlig som helst.

Nu är bägge killarna borta.

Angående att det skulle vara så farligt på Avenyn på 80-talet så tycker inte jag att det stämmer, bodde vid Avenyn hela 80 & 90-talet och var mycket ute på stan men om det var bråk så var det mest neråt Brunnsparken och Nordstan, på Avenyn var det oftast helt lugnt (förutom de obligatoriska gruffen i köerna). Då minns jag det som betydligt stökigare på Crazy Daisy i Gårda på 70-talet, där var det rena vilda västern.
Citera
2007-11-08, 13:05
Medlem
Miramars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ironcrime
Växte upp med Nentis & Zlatko Radojcovic fram till 16 års ålder och kan intyga att det var tuffa killar. Nentis hade ändå vett i skallen, kunde vara riktigt trevlig och brukade inte bråka utan anledning.

Zlatko däremot var riktigt otrevlig, trots att han var kort och ganska klen på den tiden så spöade han de flesta på skolan inklusive vår manlige klassföreståndare.

Minns att Nentis hamnade i gruff med två stora finnar på 34'an en kväll, gissar att de var ca 18 bast och Nentis kanske 16 och huvudet kortare än bägge finnarna. De gick av samtidigt för att göra upp men finnarna gav upp nästan direkt efter att Nentis gått loss på dom. Nentis var besviken på den uteblivna fajten och nästan bad dom "om jag har ena handen bakom ryggen då?". Lite kaxigt.

Snackade med Nentis nån gång när han stog i garderoben på Deja vu (eller var det Chez Ami?) senare, då var han hur trevlig som helst.

Angående att det skulle vara så farligt på Avenyn på 80-talet så tycker inte jag att det stämmer, bodde vid Avenyn hela 80 & 90-talet och var mycket ute på stan men om det var bråk så var det mest neråt Brunnsparken och Nordstan, på Avenyn var det oftast helt lugnt (förutom de obligatoriska gruffen i köerna). Då minns jag det som betydligt stökigare på Crazy Daisy i Gårda på 70-talet, där var det rena vilda västern.

"om jag har ena handen bakom ryggen då?". Lite kaxigt"

Respekt för din vän som e död

Men det där var nog det töntigaste jag hört på länge
Citera
2007-11-08, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miramar
Men det där var nog det töntigaste jag hört på länge

Men så var det länge sen också, 1977...
Citera
2007-11-14, 00:01
Medlem
Froggy och Norpan

Vad hände med Skinnskalle bundisarna Froggy och Norpan som hängde på 5an på det glada 80talet.Froggy var jo med om mattmordet 1985 med Seppo och satt för det..
Citera
2007-11-14, 08:26
Medlem
Crazy J Davolas avatar
Citat:

Om denna story är från -77 så är jag övertygad om att den överdrivits både en, två och tre gånger fram tills idag. Killens fajting-skills låter lite väl tilltagna.

Schysst story annars
Citera
2007-11-14, 08:44
Medlem
Citat:
Men så var det länge sen också, 1977...
kände du per fransson och dom grabbarna med då?
Citera
2007-11-16, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuzzyy
kände du per fransson och dom grabbarna med då?

Never heard of.
Är inte 100 på att det var just 1977 (då borde Stefan vart 18) så det var nog tidigare.
Jag var med på bussen och gick av på samma hållplats så det är ingen skröna.

Stefan var kanske inte den värsta fightern men Zlatko var en djävel på att slåss. Blev ju inte direkt mindre farlig när han började tugga anabola och styrketräna, han tog väl VM-medalj i styrkelyft i början på 80-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in