2009-09-03, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svermorsdrom
En mycket bra gubbe. Skiljer sig dock mycket ifrån många andra i hans bransh, Aldrig otrevlig till en början och sitter aldrig och skryter eller försöker sätta sig på svagare människor. Men står man i hans väg så finns det risk att det smäller. och 130 pannor är inte att leka med han var känd under den tiden och är det fortfarande. (men han har haft sina perioder då han försökt välja en annan väg i livet). Ingår i en ganska stor krets av gamla kroppsbyggare från gbgtrakten (inte bara kroppsbyggare) även från k-älv om jag inte missminner mig. Har även gort ett antal voltor vissa längre andra kortare.. Kort och gott. Han är en fin människa med riktig tjuvheder

Edit: han heter inte kallberg. Om det nu är samma greve.

Låter lite väl sockersöt....Är du möjligtvis en nära bekant till denna greve? Hörde nämligen att han blåst en oich en annan lirare..
Citera
2009-09-03, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David416
Ursprungligen postat av Campion
..

Och den den där killen som blev skjuten i Surte med flera skott, och som kallades "Tyson" och var dörrvakternas skräck.

"Det är dock inte första gången kriminella dödats i Surte. 1997 hittades en 21-årig man mördad här. Han hade anknytning till ligan Original gangsters, OG."

18 juni 2000: En 25-åring skjuts ihjäl i Göteborg. Det misstänks vara hämnd för mordet på en man med anknytning till Original Gangsters, OG, i Surte 1997.

18 juni 2000:
D*niel H*nsson, 25, skjuts till döds på S:t Pauligatan i Lunden. Flera män med anknytning till Original Gangsters misstänks för delaktighet i mordet. Ingen åtalas.

Någon som vet vad som låg bakom detta bråket?
Till hörde "25 åringen" också något gäng?

Citaten har jag hämtat här..
http://www.gp.se/content/1/c6/36/64/...plostamord.pdf
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=174131v
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article373027.ab

Är det Claes "Tyson" som näms ovan. Höll även till i Kungälv och Ytterby en del?

Någon som vet något om killen som sköts i sin bil på parkeringen i Kungälv för ca 10 årsedan? Fanns ju inga vittnen till detta heller, hette han Mikael eller?
Citera
2009-09-07, 17:02
Bannlyst
Vem var Jonas Franzen?

Alla kallar honom en av dem bästa fighetrs i Gbg på den tiden då det begav sig. någon som har lite info om snubben?
Citera
2009-09-08, 03:17
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterfly78
Är det Claes "Tyson" som näms ovan. Höll även till i Kungälv och Ytterby en del?

Någon som vet något om killen som sköts i sin bil på parkeringen i Kungälv för ca 10 årsedan? Fanns ju inga vittnen till detta heller, hette han Mikael eller?
Turken som sköts i Surte hette Aron (stavas ej så, men åt det hållet..), kallades "Tyson".

Killen som hittades skjuten i en bil i Kungälv, hette Oskar.

Claes, om vi menar samma, så har jag inte sett honom på säkert sju-åtta år..
Han umgicks i kretsen kring Hamlet (död sedan flera år) och dom andra dårarna runt kville och fyrklövern. Claes kom eller va mycket i Kungälv för om tiden. Men som jag kände honom så var han inte direkt kriminell i den meningen. Dåligt ölsinne, mycket E, precis som alla andra gubbar från slutet på 90 talet.. Hamlet var däremot av lite grövre kriminell natur.
Citera
2009-09-08, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Turken som sköts i Surte hette Aron (stavas ej så, men åt det hållet..), kallades "Tyson".

Han umgicks i kretsen kring Hamlet (död sedan flera år) och dom andra dårarna runt kville och fyrklövern. Claes kom eller va mycket i Kungälv för om tiden. Men som jag kände honom så var han inte direkt kriminell i den meningen. Dåligt ölsinne, mycket E, precis som alla andra gubbar från slutet på 90 talet.. Hamlet var däremot av lite grövre kriminell natur.

Hamlet var med i X-team men begick självmord med en överdos 2003, innan dess tillhörde han Brödraskapet med Ajje och Wilhelmsson.
Citera
2009-09-09, 00:45
Medlem
bluetramps avatar
Citat:

Orhan Unal
Citera
2009-09-09, 21:56
Medlem
Citat:

Oska hette han ja, varför gick det som det gjorde med han då? Vet vem hans tjej var...gick på samma skola.

Den Claes "Tyson" jag tänker på är född 76-77 ngn gång.
Citera
2009-09-10, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze2
Låter lite väl sockersöt....Är du möjligtvis en nära bekant till denna greve? Hörde nämligen att han blåst en oich en annan lirare..

Vad gör peter idag? Har skumläst lite men verkar inte vara någon som är så pigg på att berätta något? Vad jag vet så har han aldrig blåst någon. Men däremot så har det uppkommit en helt del bullshit och skitsnack efter att han har gett någon på moppen. Det är väl folks sätt att ge igen på honom när dom inte klarar av att ge igen på andra sätt. Någon placerade flera kulor i honom. Är det någon som kan bringa klarhet i varför? Att han inte strök med är nu näst intill otroligt.
Senast redigerad av goagubbar 2009-09-10 kl. 18:44.
Citera
2009-09-10, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kosmonaut1000
Det jag skrivit om Seppo är sant-det vet du, han var alltså som en vanlig pundare fast betydligt farligare.

Nje inte riktigt en vanlig pundare väl. Han klarade ju åtminstonde av att finansiera sitt eget missbruk.
Citera
2009-09-11, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze2
Vem var Jonas Franzen?

Alla kallar honom en av dem bästa fighetrs i Gbg på den tiden då det begav sig. någon som har lite info om snubben?

Jonas Franzen var dörrvakt och en mkt lovande boxare som tyvärr blev skadad, började träna styrketräning med anabola och knarkmissbruk som följd. Sist jag hörde nåt om honom satt han på laboheme i VF och va påtänd
Citera
2009-09-11, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 414
Jonas Franzen var dörrvakt och en mkt lovande boxare som tyvärr blev skadad, började träna styrketräning med anabola och knarkmissbruk som följd. Sist jag hörde nåt om honom satt han på laboheme i VF och va påtänd

Det har jag svårt att tro på. Han har sin familj och tar hand om sina barn. Fram till för några år sedan så jobbade han som vakt på Glow/Bubbles. Det var sist jag träffade honom, och han verkade stabil.
Citera
2009-09-14, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nkvd
Det har jag svårt att tro på. Han har sin familj och tar hand om sina barn. Fram till för några år sedan så jobbade han som vakt på Glow/Bubbles. Det var sist jag träffade honom, och han verkade stabil.

Knappast Jonas Franzen du pratar om, han har inte jobbat på avenyn på väldigt länge. Han brukar/de också springa på rave fester med DJ Böna och "festa loss" ganska rejält och någon familj har jag aldrig hört talas om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in