2020-04-05, 17:32
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anosh3
Kan vi snälla väcka liv i den här tråden igen?

Föregå du med exempel och dela med dig av en bra historia så kanske någon känner igen och fortsätter på samma bana.
Citera
2020-04-05, 21:13
Medlem
tjenaretjenares avatar
Hur fruktade skulle ni säga att Gamlestans mc var när det begav sig?
Citera
2020-04-07, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare

Utanför sin egna krets och sitt egna område innan de blev MC Sweden inte så värst eller så var jag bara i en annan ände av stan men det kom automatiskt sen på den tiden.
Citera
2020-04-08, 10:52
Medlem
Citat:

Först och främst så måste man komma ihåg att på den tiden var nästan alla mc-klubbar, raggarklubbar, bilklubbar lite fruktade och sågs som stökiga och våldsamma. Men Gamlestans var aldrig värst på något sätt, fanns värre klubbar i Göteborg. Dom var inte heller några ökända kriminella utan det fanns gott om folk som hade betydligt sämre rykte. Så det var först när dom började bli Hells angels som de blev fruktade och då egentligen inte för egen del utan för att folk visste att de var kompisar till Hells angels. Det var nog i och med att de blev Hells angels som de blev ökända för egen del och även började göra saker som gjorde att folk fruktade dom lite mer.
Citera
2020-05-06, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erik500
Martin Kobbel heter Martin Börjesson, gammal Göteborgskriminel som nu även driver Maximusmassage och spa i kräftriket vid sjön Albano. Han hette Bondexter några år, men bytte vidare till mammas efternamn Börjesson när taskig förflutna kom i kapp: Han har sedan flytt sin förflutna från Göteborg till Stockholm där han driver Gymmarknaden tillsammans med Conny Stålnacke som nu använder namn Conni Stealneck. Mer om Martin Bondexter som heter Martin Börjesson: http://www.skkamraterna.se/profiler/janne.htm

Stealneck? Verkligen? Eller Steelneck?
Citera
2020-08-25, 12:13
Medlem
Stefan Hagberg va min pappa så istället för att spekulera fråga gärna.
Citera
2020-08-25, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mg8
Jag Mikael gillberg lever i Alingsås idag bodde på meros mm
Meros? Var det inte där alla psyksjuka och knarkare höll till?
Mikael, tycker du att det är en merit att tillhöra den skaran?
Citera
2020-09-10, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.hagberg
Stefan Hagberg va min pappa så istället för att spekulera fråga gärna.
Stefan med en arm som körde ihjäl sig?
Citera
2020-09-11, 02:26
Medlem
VickeHallons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trejzeps
Stefan med en arm som körde ihjäl sig?

Nej, Stefan var från Kortedala och flyttade sedan ner till Halland. Hade två armar. Var med i ett program Janne Josefsson gjorde om Kortedala Torg å gänget där.
Citera
2020-09-11, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VickeHallon
Nej, Stefan var från Kortedala och flyttade sedan ner till Halland. Hade två armar. Var med i ett program Janne Josefsson gjorde om Kortedala Torg å gänget där.

Torde vara den här dokumentären:

https://www.youtube.com/watch?v=2Pb8OjK9Sz8
Citera
2020-09-12, 02:01
Medlem
Citat:

Väldigt lite utanför vanliga hederliga Svensson kretsar. Den förstnämnda kategorin kan säkert varit rädd.
Citera
2021-01-09, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexochost
Tidigt 90 tal och jag gick i högstadiet och blev invigd i kickers världen runt valand. Mkt fokus på hur högt någon kunde sparka,

Costa från Kålltorp minns jag, hörde alltid ryktet att han körde sin morsa till soc i en stulen bil när han gick på högstadiet, jag är ett par år yngre så det är garanterat en vandringssägen men historien är ju bra,

Marco Andersson, mästaren på höga hoppsparkar, såg många killar få skallen tillsopad av hans gympadojor.

Sen har vi Jure Sepac i Lunden som gjorde den stora dynamitkuppen, eller han köpte loss all dynamit som kidsen snodde vid bygget av pendeltågsstationen vid Liseberg som sedan användes till allt möjligt olagligt. Han gjorde sedan en massa annat dumt som jag inte minns,

Paul? en svart kille, runt 90-94, mins inte vart han kom ifrån men hans slagsmål på Valand var så hypad att när dom väl slogs så fanns det knappt plats för dom då det var så mkt folk där. Minns även när han kom in till göteborgskalaset vid kungsport och det första han gör efter att ha hoppat av vagnen är att försöka skruva av en saftblandare på en polisbil och blir givetvis omedelbart arresterad,

Martin Parrachione? minns att han stack en kniv i röven på en kille på det discot i lisebergshallen som direktsändes i öppna kanalen, ingen som har det bandat på VHS?
Han var en riktigt seg kille som aldrig gav sig i ett bråk. Finsk-Italiensk härkomst, känns rätt givet att man måste bli buse med de generna.

Umit, Han med Ögonen, ingen farlig kille men en kändis ändå.

Minns just sträckan mellan Valand och Musikcafeet som ett enda aggresivt ghetto på helgkvällarna. Fattar inte vad jag gjorde där då stämningen var dålig och det inte fanns några tjejer att tala om där ändå.

Fjant? kommer inte ihåg mer än så, tror han var från mölndal eller guldheden? Slog ner en polare till mig på 5ans spårvagn när vi var på väg mot liseberg, riktig tjyvsmäll, precis när dörrarna skulle stängas, han hoppade av. tror han gjorde så några gånger för mycket och var tvungen att ligga lågt efter det.

Vilka umgicks du med?
Hur gick det för Lill-Lasse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in