2009-05-30, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midwinter
Hej. Letade lite info om ett mord som begicks i Landala någon gång på 90-talet och det här lät som att det kunde ha något med saken att göra. Som jag minns det var scenariot att två killar av utomnordisk härstamning försökte hota sig till pengar av en kille på Landalagatan i killens port (uppe i kröken i närheten av skolan). Han sa enligt uppgift till dem att han hade typ 5kr på sig men detta svar var inte tillfredställande och killarna sparkar och slår honom så illa att han avlider, därefter tar de hans småpengar. Försökte hitta mer info om det här eftersom jag vid tiden bodde med utsikt över mordplatsen. Folk ställde blommor och ljus där i flera år men det verkar som att det har upphört nu. Vad hette han och är det någon som vet fler detaljer? Kanske har jag blivit felinformerad?

--StarryEyes--: Angående killen som dog innan han föll till marken. Du tänker inte på snubben som fick en smäll rakt på näsbenet så att detta penetrerade hjärnbarken uppe vid en busshållplats på Gibraltargatan? Om jag har hört rätt så fick han denna behandling pga att han inte hade någon cigg/tändare att bjuda på. Någon som vet mer om detta?

Mordet i Landala var inte det "D**a" mf. som gjorde det?
Citera
2009-05-30, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utratt
Verkar finnas många Magnusson,när jag växte upp i dom västra delarna i Göteborg så va det Magnus Magnusson (född 74 eller 73) man inte vill träffa på. Han hängde med en lirare som heter Michael Gillberg sprang runt med kniv och högg folk till höger och vänster när dom va 14-15 år. Sist jag såg Gillberg så va han ett riktigt vrak och va med folk från meros inne på Shell vid campingen och kan inte tänka mig att han lever idag, nån som vet mer?

Sen är det nån som vet nåt om Lill Micke och Neger Ola (indier eller pakistanier). Dom hotade mig med en yxa när jag var 12-13 år och dom va nog en 4-5 år äldre än mig. Är själv född 77.

Kändisar tror jag inte nån av dom är men skulle ändå va kul och höra hur det gott för dom!

Menar du Lill Micke född 73 från Askim?
Låter ios ganska troligt att det skulle vara denna Micke. Har bott granne med honom och även hittat på en del småbus men inget grövre.

Gillberg från Frölunda?

Eftersom du verkar veta vilka dessa är så vet du nog vem jag är med.
Citera
2009-06-01, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hen74
Mordet i Landala var inte det "D**a" mf. som gjorde det?
Dala är det du menar va? mf = med flera? Va väl bara han och en till?
Citera
2009-06-01, 16:17
Medlem
Citat:
Gillberg från Frölunda?

Måste nästan vara Gillberg från Högsbohöjd han menar.
Citera
2009-06-01, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thedool
Dala är det du menar va? mf = med flera? Va väl bara han och en till?

Jo det stämmer att dom bara vr två

Citat:
Måste nästan vara Gillberg från Högsbohöjd han menar.

Mikael G?
Citera
2009-06-01, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cola Maradona
Bluetramp vet du detta med Dabrim säkert då folk hävdar att han jobbar på la boheme fortfarande, om det är sant, hur dog han då
Dabrim dog av cancer tyvärr,,,dabrim var en bra gubbe.
Citera
2009-06-01, 16:43
Medlem
Citat:
Jo det stämmer att dom bara vr två

Vet du vad han gör idag?

Mikael G?

Ja du frågade den andra killen om det var Gillberg från Frölunda han menade och jag förstod att det va han från Högsbo då han hängde med Magnusson.
När vi ändå är inne på han så vet du vad han har för sig idag?
Citera
2009-06-01, 16:51
Medlem
Citat:
Ja du frågade den andra killen om det var Gillberg från Frölunda han menade och jag förstod att det va han från Högsbo då han hängde med Magnusson.
När vi ändå är inne på han så vet du vad han har för sig idag?

Jag har faktiskt ingen aning, var säkert 15-20-år sedan jag träffade honom sist. då hade han börjat "hänga" ute i Askim en del, kan tänka mig han då var mellan 15-17 år eller något.
Citera
2009-06-01, 16:57
Medlem
Citat:
Jag har faktiskt ingen aning, var säkert 15-20-år sedan jag träffade honom sist. då hade han börjat "hänga" ute i Askim en del, kan tänka mig han då var mellan 15-17 år eller något.

Okej va menar du med hänga? Hänga som att hänga på Pilen? eller hängde han redan då på Meros som den andra skrev om?

Dala är väl ochså från Askim?
Citera
2009-06-01, 17:09
Medlem
Citat:
Okej va menar du med hänga? Hänga som att hänga på Pilen? eller hängde han redan då på Meros som den andra skrev om?

Dala är väl ochså från Askim?

Mer som att hänga på Pilen i så fall, men har inget minne av att han varit där just, men var ofta nere på Askims/hovåsbadet på fre/lördagskvällar vad jag kan påminna mig. Visserligen ligger ju västervåg (Meros) men tror inte han var där då. Västervåg var ju inte på den tiden vad det är nu, utan då var det väl mest socialt utslagna medans det numera mest är "resandefolk" där. (kan ha helt fel om detta då jag inte längre är vare sig i Gbg eller Askim längre"). Jag har inget minne av att Mikael skulle ha varit någon som var och bråkade mycket men kanske har medvetet glömt dessa delar.
Jo även Dala var väl från Askim, jag vet att jag var på Lussedisco i hovåsskolan samma kväll som mordet minns jag inte helt fel var även Dala's Lillebrorsa med oss där och att det var så vi fick veta det.
Senast redigerad av Hen74 2009-06-01 kl. 17:17.
Citera
2009-06-02, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulCollector
Är inte Greven från Mölndal?

Partille
Citera
2009-06-02, 13:38
Medlem
CrapStacks avatar
Citat: