För mig är gud det här...
Den här gången tänker jag ge er en överblick och förklara så gott jag kan vad gud är för något och vad dess motiva mening med att få troende till att tro på den här entitet i himlen.
Himlen är inte den bokstavliga blåa himlen som vi kan se utanför vårt fönster. Himlen är en term, en abstrakt beskrivning, en metafor för den mentala planen som vi människor är en del av. På samma sätt som vårt fysiska jag är en del av allt det materiella av den simpla anledningen att vi finns här nu i stunden som allt annat fysiskt finns i samma stund, gör oss en del av den fysiska planen.
Den mentala planen, refererad till som himlen i religion/ockultism är en beskrivning av den s.k ''astrala planen'' också kan man se det som tankarnas plan. När vi drömmer så är det just den platsen vi är på i vårt medvetande, den astrala planen. Den astrala/himlen/mentala planen vibrerar i en snabbare hastighet och lägre densitet än den fysiska planen vi kan uppfatta med våra fysiska ögon. Never the less så existerar den här planen och alla människor är en del av den här planen.
I order för att någonting skall manifestera sig på den fysiska planen, en tv, en bil, en åsna på flashback som inte kan tänka utanför status quo, ett hus etc.. Så måste det först ha börjat med en tanke.
Det måste först börjat på den mentala planen för att sen bli verklighet på den fysiska planen.
Kristendomen det är ett program. Ett program som är kodad med kunskapen av numerologi, allegorier som tillsammans vävs ihop med fiktiva berättelser. Med kunskapen av numerologi, som ett kunnigt sinne om dess mystik kan ockultisten använda nummer ihop vävt med berättelser, manifistera den önskade verkligheten.
Kristendomen får sin kraft genom att troende fokuserar sin energi in i den här boken (tankar är elektriska impulser/energy) Vilket i sin tur gör att numerologin som vävts ihop med dem fiktiva berättelserna får KRAFT. Gud fungerar som en BOX där all ''energi/tankar'' samlas ihop från de troende för att sedan manifistera, göra det som står i boken till verklighet.
DET FINNS INGEN GUD I HIMLEN. Gud är en plattform på astrala planen designad för att samla ihop energi från människans massmedvetande för att ge kraft till det som står i boken skall hända.
Att kristendomen ser på världen som syndig, ful och ond HAR GJORT VÄRLDEN FUL SYNDIG OCH OND. Därför att dess tankar från den här ockulta boken har kunnat bli verklighet med hjälp av all energi den har fått av de troende.
www.Exposingchristianity.com
Frågeställning: Vad är gud för er och skulle det jag skriver om kunna vara sant?