2016-12-04, 07:14
Medlem
Skorpion76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iloveteengirls
Ett påhitt av människan för att kontrollera och styra svaga individer, speciellt kvinnor.
Ett bra svar. Ibland tänker jag också så. Inte för att jag tror att Gud är en generell kvinnohatare, men ibland undrar jag varför vissa människor drabbas hårdare än andra. Det sägs att Gud ser dig och att han älskar dig precis som just den du är, men det finns gånger då jag undrar om det verkligen stämmer.
Citera
2016-12-04, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tunggrabben
För mig är gud det här...

Den här gången tänker jag ge er en överblick och förklara så gott jag kan vad gud är för något och vad dess motiva mening med att få troende till att tro på den här entitet i himlen.
Himlen är inte den bokstavliga blåa himlen som vi kan se utanför vårt fönster. Himlen är en term, en abstrakt beskrivning, en metafor för den mentala planen som vi människor är en del av. På samma sätt som vårt fysiska jag är en del av allt det materiella av den simpla anledningen att vi finns här nu i stunden som allt annat fysiskt finns i samma stund, gör oss en del av den fysiska planen.

Den mentala planen, refererad till som himlen i religion/ockultism är en beskrivning av den s.k ''astrala planen'' också kan man se det som tankarnas plan. När vi drömmer så är det just den platsen vi är på i vårt medvetande, den astrala planen. Den astrala/himlen/mentala planen vibrerar i en snabbare hastighet och lägre densitet än den fysiska planen vi kan uppfatta med våra fysiska ögon. Never the less så existerar den här planen och alla människor är en del av den här planen.
I order för att någonting skall manifestera sig på den fysiska planen, en tv, en bil, en åsna på flashback som inte kan tänka utanför status quo, ett hus etc.. Så måste det först ha börjat med en tanke.

Det måste först börjat på den mentala planen för att sen bli verklighet på den fysiska planen.
Kristendomen det är ett program. Ett program som är kodad med kunskapen av numerologi, allegorier som tillsammans vävs ihop med fiktiva berättelser. Med kunskapen av numerologi, som ett kunnigt sinne om dess mystik kan ockultisten använda nummer ihop vävt med berättelser, manifistera den önskade verkligheten.

Kristendomen får sin kraft genom att troende fokuserar sin energi in i den här boken (tankar är elektriska impulser/energy) Vilket i sin tur gör att numerologin som vävts ihop med dem fiktiva berättelserna får KRAFT. Gud fungerar som en BOX där all ''energi/tankar'' samlas ihop från de troende för att sedan manifistera, göra det som står i boken till verklighet.

DET FINNS INGEN GUD I HIMLEN. Gud är en plattform på astrala planen designad för att samla ihop energi från människans massmedvetande för att ge kraft till det som står i boken skall hända.
Att kristendomen ser på världen som syndig, ful och ond HAR GJORT VÄRLDEN FUL SYNDIG OCH OND. Därför att dess tankar från den här ockulta boken har kunnat bli verklighet med hjälp av all energi den har fått av de troende.

www.Exposingchristianity.com

Frågeställning: Vad är gud för er och skulle det jag skriver om kunna vara sant?

Hittils har ingen lyckats förklara sin religion utifrån ett vetenskapligt synsätt. När det sker kanske folk kan accptera den religionen mer än andra religioner. Det är trots allt 2016 idag. För mig är de religioner som har aktiva primitiva ritual regler som ej hör ihop med det samhälle som finns idag de är minst sanna. Tänker då på ritualer som omskärelse eller att offra en get eller tjur för att det ska behaga sina gudar.
Senast redigerad av Emperor1113 2016-12-04 kl. 10:49.
Citera
2016-12-04, 13:00
Medlem
Egentligen är Gud en Ande.
Citera
2016-12-04, 21:23
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Egentligen är Gud en Ande.
Hur vet du det?

Du griper det ur luften, på en höft... för det är inte så viktigt vad gud är och vad den kom ifrån eller varför, det ska bara vara så från en evighet till en evighet utan mening eller mål

(framförallt mål, kan man lägga på hyllan i detta sammanhang, vad som märkts)
(bättre dra till med .... "tolkning" för det låter.. lite seriöst , på ytan)
Citera
2016-12-04, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Hur vet du det?

Du griper det ur luften, på en höft... för det är inte så viktigt vad gud är och vad den kom ifrån eller varför, det ska bara vara så från en evighet till en evighet utan mening eller mål

Trodde det var allmänbildning, att veta att Gud är en ande.

" Fader, sonen och den Helige Andens namn.

Har du missat det ?
Citera
2016-12-04, 21:40
Medlem
Citat:
Trodde det var allmänbildning, att veta att Gud är en ande.

" Fader, sonen och den Helige Andens namn.

Har du missat det ?
Hör knappast till allmänbildning, då ingen hittills ens bevisat att Gud existerar.
Citera
2016-12-04, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Hör knappast till allmänbildning, då ingen hittills ens bevisat att Gud existerar.

Det handlar inte om existens.
Citera
2016-12-04, 21:46
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Nu börjar du närma dig...

En icke-existens , icke-konsistent, ett icke-varande fenomen.. som enbart människan själv umgås med, vid bl.a monologföring bl.a när hopplöshetskänslan infinner sig, vilket tycks infinna sig oftare hos vissa.

Japp, den köper jag
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2016-12-04 kl. 21:48.
Citera
2016-12-04, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Nu börjar du närma dig...

En icke-existens , icke-konsistent, ett icke-varande fenomen.. som enbart människan själv umgås med, vid bl.a monologföring bl.a när hopplöshetskänslan infinner sig, vilket tycks infinna sig oftare hos vissa.

Japp, den köper jag

Förstår inte din poäng, om du snackar om att folk tror på Gud, fine för mig men
TS frågade " Vad är gud igentligen " och mitt svar är fortfarande - Ande.
Citera
2016-12-04, 21:55
Medlem
Citat:
Och det handlar inte om bibelns Gud, enbart. Så nej, det är inte allmänbildning att Gud är en ande.
Att den kristna guden är det, kan man ev. säga hör till allmänbildning. Lika mycket som det hör till allmänbildning vad Allah är. Och kanske några gudar till?
Citera
2016-12-04, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Och det handlar inte om bibelns Gud, enbart. Så nej, det är inte allmänbildning att Gud är en ande.
Att den kristna guden är det, kan man ev. säga hör till allmänbildning. Lika mycket som det hör till allmänbildning vad Allah är. Och kanske några gudar till?

Det var intressant: vad är Allah egentligen ? Vad säger koranen ?
Citera
2016-12-04, 22:08
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Förstår inte din poäng, om du snackar om att folk tror på Gud, fine för mig men
TS frågade " Vad är gud igentligen " och mitt svar är fortfarande - Ande.
Du förstår när du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in