Citat:
Lagen igen, som gäller i teokrati, den lagen gäller varken i demokrati eller i anarki. Jag förbehåller mig rätten att tolka som är en mänsjlig rätt , när teokraten fösöker påstå att guds lag är allas lag. Det är samma som umma-idén.. dvs kommunistiskt befängd irrlära.Vi har haft dessa diskussioner innan men då med "Rationalister" , som rätt fanatiskt menade att gud borde vara lagen och angav att barn men också redan mogna unga, behövde massor av religionsvetenskap och det på bekostnad en hel mass logik och vetenskapsfilosofi. jo jag tackar.
Svidande yttringar finns också om hur delegationer efter delegationer åker till diktaturer på förtryckarnas begäran uunderkastar sig förtryck, och konsekvenser av sådana genom tiderna skenheligheter? fortsatt fötryck om du frågar mig. apropå "att häda"
Vill du inte sitta i morgonsamlingens bibelpredikande i vissa skolor, så hädar du och de visar dörren utifrån att du klassas som hädare att inte ha värderat morgonbön att vara det du behöver med ditt studielån. just saying.
VArje fösamling har sin bunke fundamentalistiska "dårar" , som gör vad som helst.. för att försvara om så pedofili - men du behöver inte tro mig.
(senast igår sade nyheterna att pedofildömd.. fick sitt register totalraderat och kunde jobba på skola bland barn.. kanske för att han ldrig hädade medan han under ytan.. smaskade gott.. under namn av gudsetiketten)
Gud är ett slitet namn,m slitet och sliten avsikt och avslöjat att vara nyckeln till framgång på många måångas bekostnad. att säga guuuud.. är som att i princip, rapa.