2007-07-11, 20:22
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverturk
En annan mnniska som jag aldrig trffat spelar fr mig ingen som helst roll, d jag varken knner gldje, smja eller vad som helst fr den personen.
Jag antar att du r medveten om att den hr sortens brist p empati r ett starkt psykopatiskt drag.
2007-07-11, 20:23
Medlem
spatrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Varfr kommer du med massa nya scenarion hela tiden istllet fr att hlla dig till topic?

Gissa en gng
2007-07-11, 20:29
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spatric
Gissa en gng
http://www.flashback.org/rules/
Punkt 0.3
2007-07-11, 21:02
Medlem
Silverturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Jag antar att du r medveten om att den hr sortens brist p empati r ett starkt psykopatiskt drag.

Mnniskor i min nrhet r vrda mer n mnniskor jag aldrig trffat. Vad r det som r svrt att frst?

Jag stter ju min bror framfr en oknd mnniska, det r ju givet. Sger man att man hellre ser sin bror d n en random mnniska har ju ngot slagit slint.

Mitt frsta inlgg i denna trd var precis som alla andra "Hejd Afrika!"-inlgg. Frutom att jag kunde argumentera lite. Sen att det KANSKE var LITE oserist, som alla andra "Hejd Afrika!"-inlgg.
2007-07-11, 21:05
Medlem
Citat:
Mnniskor i min nrhet r vrda mer n mnniskor jag aldrig trffat. Vad r det som r svrt att frst?

Jag stter ju min bror framfr en oknd mnniska, det r ju givet. Sger man att man hellre ser sin bror d n en random mnniska har ju ngot slagit slint.

Mitt frsta inlgg i denna trd var precis som alla andra "Hejd Afrika!"-inlgg. Frutom att jag kunde argumentera lite. Sen att det KANSKE var LITE oserist, som alla andra "Hejd Afrika!"-inlgg.

Jag kan frst att du stter din bror framfr en oknd mnniska. Men du har inte riktigt frklarat hur du tnker nr du vill mrda en miljard mnniskor fr att rdda hans liv. Ser du skillnaden?
2007-07-11, 21:07
Medlem
Sir.Ps avatar
Citat:
Krigas det i Marocco, Algeriet, Alger, Egypten, Tunisien och Sydafrika exempelvis?

N, men skrev jag att varenda jvel svalt och krigade? N, utan jag skrev att du fr en jvla massa svlt, krig och lidande p ditt samvete.
2007-07-11, 21:12
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Det du skrev ovan r bland den vrsta jvla skiten jag lst ngonsin p Flasback. Det r empatilsa mnniskor som dig som blir massmrdare en vacker dag. Helt pltsligt framstr inte Hitler som unik. Om du verkligen menar det du skrev s skulle det kunna ploppa upp nya Hitler var som helst, nr som helst. Frhoppningsvis r du bara en okunnig liten skit som hamnat snett i livet.

Nej! Risken fr att nya Hitler dyker upp p det sttet r minimal.
Oddsen r vldigt sm att en mnniska fr vlja om katten eller Afrika fr fortstta leva.
2007-07-11, 21:13
Medlem
Penders avatar
Citat:
Varfr kommer du med massa nya scenarion hela tiden istllet fr att hlla dig till topic?

Rent principiellt tycker jag att alla mnniskor r lika mycket vrda. Men om jag skulle stllas infr att rdda en mnniska som stod mig nra framfr en mnniska som jag aldrig trffat skulle jag vlja den som stod mig nra. Men det beror lite p ocks. Om det var min 77-riga mormor som stod mot ett nyftt barn s skulle jag faktiskt bli rejlt osker.

Man r inte omoralisk om man ser till sina nrmsta, men det finns ju fr fan grnser. Att vilja radera ut en miljard mnniskor fr att rdda en mnniska r ju helt vrickat i mina gon.

Detta scenarion och vriga r menade att belysa topic ur olika synvinklar. Basic shit man.

Grejen med ditt resonemang r att du sger en sak men inte motiverar varfr du tycker som du gr. Visst, du tycker "principiellt" att mskor r "lika mkt vrda" - men du agerar inte efter den principen. Varfr? Du sger att man inte r omoralisk nr man ser till sina nrmaste, trots att alla r lika mkt vrda. Och samtidigt "finns det grnser" enligt dig. r det hr ngt totalt flytande och fluffigt eller finns det ngn princip som du tror p och lever efter?
2007-07-11, 21:13
Medlem
Silverturks avatar
Citat:
Jag kan frst att du stter din bror framfr en oknd mnniska. Men du har inte riktigt frklarat hur du tnker nr du vill mrda en miljard mnniskor fr att rdda hans liv. Ser du skillnaden?

Till att brja med s r det inte jag personligen som utfr dten, som genom att tiden fryses och jag ska skra halsen av varenda levande sjlv i Afrika. Utfrandet borde rimligvis komma av en ny smitta, naturkatastrof eller ngot oknt gift. Allts inget som jag personligen utfr.

Men faktiskt, s skulle nog inte min bror hamna framfr en miljard mnniskor, ven om det r ltt att sga. Dock skulle jag behva tnka ver det lnge. Skulle det dremot hamna om hela Sveriges befolkning VS Afrikas skulle jag dremot vlja att svenska befolkningen skulle verleva. Gr det mig fortfarande till ett monster?

Sen r det inte hela vrlden om alla i Afrika dr.
2007-07-11, 21:34
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Gr det mig fortfarande till ett monster?

Absolut inte!

Fr att spinna vidare p frgestllningen:
Nr alla afrikaner r dda hur frvaltar vi d kontinenten p bsta stt?
Bygga fngelser som p den gamla goda tiden nr man hade stora landytor ver (Australien).
2007-07-11, 22:41
Medlem
spatrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
http://www.flashback.org/rules/
Punkt 0.3

Pender sa det bra.

Detta scenarion och vriga r menade att belysa topic ur olika synvinklar. Basic shit man.
2007-07-11, 22:53
Medlem
cannabinols avatar
Antagligen afrika, inte fr att jag knner mer empati fr mitt barn r dessa miljontals mnniskor, utan fr att jorden r ver befolkad, och dr finns folk som lider av svlt och som kommer lida ter nr klimatet frndras och mitt barn kan nog f en bra framtid, men jag menar, vem vill ha 20 r trubbel p nacken? Jag skulle nog vlja bda...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in