2007-09-09, 18:30
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ers
Håller med helt och hållet... Men det är väl handlingarna som gör människan. Och en människa som gör oegoistiska handlingar kan väl inte ses som en egoist i praktiken och det var det jag syftade på.
Det kan jag gå med på, men du får fortfarande errektion av att rädda afrika.
2007-09-09, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ers
Dessutom förlorar ni alla era afrikanska slavarbetare som tillverkar era fottbollar med mera, klarar ni det?

Hur ofta ser du "Made in Burkina Faso" eller "Made in Mozambique" på någon produkt överhuvudtaget? Praktiskt taget ingenting exporteras från Afrika.
2007-09-09, 19:10
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoq
Hur ofta ser du "Made in Burkina Faso" eller "Made in Mozambique" på någon produkt överhuvudtaget? Praktiskt taget ingenting exporteras från Afrika.
Icas tonfisk är något jag kan komma att tänka på, sen tar det stop. Den är tillverkad i Ghana.
2007-09-09, 21:50
Medlem
Hade utan att tveka valt barnet framför Afrika. Hade inte spelat någon roll vilken kontinent jag fick välja mellan.
2007-09-10, 00:06
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Att pliktkänslor går före moral är helt förståeligt. Det är när folk börjar rättfärdiga det genom argument som man börjar rynka på ögonbrynen.
2007-09-10, 00:26
Medlem
@@@@@s avatar
Jag gillar inte niggers. Så valet hade varit lätt. För den delen om man väljer bort sitt eget barn för främlingar,så är man en känslokall jävel. Ens barn är ens allt. En bunt främligar man aldrig mött och troligtvis aldrig skulle ens möta, varför bry sig om de existerar eller inte ?
2007-09-10, 01:04
Medlem
Har inget människobarn men en hund har jag och denna lilla varelse räknar jag stenhårt som mitt barn.

Och ja, jag skulle kunna döda varenda jävel i Afrika om jag kunde rädda henne från att dö.
2007-09-10, 01:25
Medlem
Reoshis avatar
jag skulle offra hela jordens befolkning om jag fick behålla mina vänner och familj

sry guys^^
2007-09-10, 23:32
Bannlyst
så trött på alla rasist svar liksom. Jag menar seriöst, vad in i helvete har Afrika gjort för att förtjäna erat förakt. (talar baah till dem som skrivigt "rasist" svar).

keep it G ?

//EcstaZy

EDIT!: Jag skulle skjuta mig själv. Palla ett sånt val?

EDIT AGAIN!: Jag lyssnar gärna på folks åsikter, men det betyder inte att jag gillar dem! Vill bara ha svar på varför HELA Afrika förtjänar Förakt!
2007-09-10, 23:49
Medlem
...

Citat:
Ursprungligen postat av EcstaZy
så trött på alla rasist svar liksom. Jag menar seriöst, vad in i helvete har Afrika gjort för att förtjäna erat förakt. (talar baah till dem som skrivigt "rasist" svar).

keep it G ?

//EcstaZy

EDIT AGAIN!: Jag lyssnar gärna på folks åsikter, men det betyder inte att jag gillar dem! Vill bara ha svar på varför HELA Afrika förtjänar Förakt!

Hmm, vad har afrika gjort?
Bortsett från att skapa massa arbetslösa invandrare?
Startat sjuttiofjorton krig.
Slutat vara anställabara slavar :P
2007-09-10, 23:49
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Jag är trött på särskrivningar (och felstavningar)

Citat:
keep it G ?
Okey niggah

Citat:
Antingen dör Afrika eller ditt barn. Du har alltså valt ett tredje och icke befintligt alternativ.

Citat:
Så man föraktar automatiskt Afrika om man väljer att behålla sitt barn i detta läge?
2007-09-11, 00:39
Medlem
Ad Astras avatar
Nu får det för fan räcka med de här tramstrådarna.

Människan är mindre benägen att känna empati med människor som är geografiskt långt borta än med människor som är geografiskt nära.

Människan är mindre benägen att känna empati med människor som är känslomässigt obundna till en än med människor som är känslomässigt bundna till en.

Om någon fortfarande tycker att det är konstigt finns det tyvärr inget jag kan göra. Men sluta starta meningslösa trådar där svaren redan är på förhand givna.

Tack.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in