2010-02-10, 07:41
Medlem
PhoenixRising303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejken
Men någon måste ju ändå måla på tågjävlarna
Precis...dom kan ju inte åka runt rena.
Jag jämnför min tågbilljett med en entrebilljett till ett galleri.
Jag betalar pengar för att se konst, då blir det ju dumt om "tavlorna" inte är målade
Citera
2010-02-23, 17:12
Bannlyst
Jag kommer ihåg Första gången jag "bombade". Jag gick i början av 5an. Jag var 12år. Jag och en kompis hade tidigare besökt en affär som sälger hårspray och massa sådant skit. Jag plockade ner typ 5-6 hårsprayflaskor i min skolväska och sedan gick vi där ifrån. När vi kom hem snodde jag också med lite spray som min pappa använde för att lacka om min cykel. Klockan var typ halv 5 eller något. Det var vinter och kallt som fan kommer jag ihåg. Han och jag gick runt och klottrade lite här och var. Bara Smmåå småå "tags" lite här och var. Sedan såg vi en sorts husvagn som en fiskegrupp använde som samlingspungt typ. Jag bestämde mig att jag skulle tagga sönder hela vagnen. Vi smög fram och började. Jag med vit elimentfärg och min kompis med hårspray. Sedan hörde vi nån gå där inne. HAn hadde sett mig spruta på fönstret. Utan att äns tänka slängde vi oss under vagnen precis innan han komm utspringande. Han stod där och vråla för han var så jävla förbannad. Efteråt hörde vi att han ringde polisen så vi bestämde oss att vi skulle försöka ta oss ifån undersidan av husvagnen för att inte bli upptäckta när polisen kom. Så när han vände ryggen till så kutade vi ut och slängde oss in i skogen som var täckt med 0,5m snö. Jag kikade upp för att kolla om han hadde upptäckt oss. Men det hadde han inte. Vi kröp ut till den lilla grusvägen som kom upp på sidan. Sedan bara gick vi förbi honom medans Polisen kom och åkte förbi oss. Helvette va rädd jag var då!!

Och JA! Jag var toy då. Ba så man slipper att höra kommentarar om det
Senast redigerad av asaft 2010-02-23 kl. 17:27.
Citera
2010-03-04, 19:42
Medlem
Var väl när jag och kanske 6st till körde insidor i gubbängen. Vi gick av och går en bit, så ser vi en CSG, men vi brydde oss inte då han bara gick förbi. Kanske 10min senare så går vi tillbaka mot stationen, då tvärnitar en skåpbil(?) framför oss och 8st(?) CSGare hoppar ur, jag och en av polarna går längre bak så vi hinner springa innan medans dem andra blir gripna direkt.

Jag springer som in i HELVETE, kastar min flow i busken (CSG såg inte) samtidigt som väktaren skriker "STANNA DIN HORUNGE!", jag springer runt ett hörn och blir direkt stoppad av en 15årig liten skitunge på moppe som tvärnitar framför mig så jag inte har något val än att stanna, typ.
Väktaren griper mig, han var även helt röd i ansiktet , såg ut som att han precis skitit ut en elefant.

Torskat sen, kanske inte direkt en knashistoria då vi torskade, men läskigt var det.

Har även en till då jag målade vid ett fame, säger inte vilket. Nån jävla Lennart kommer såklart upp dig och säger "Det var ju jävligt synd" och håller upp näven", vi springer såklart (var väl kanske 14år då?) ner från famet, och vad står inte nedanför då? Jo en jävla väktarbil halvt uppe på trottoaren, vi springer förbi och den börjar inte rulla efter oss förens vi kommit runt 100meter bort.

Vi springer in mot en skog, dumpar sakerna, inget mer med det.

Sen har jag ett par fler historier då man blivit gripen, men jag drar dem senare, det här inlägget är lite mer för att bumpa denna tråd.

(Texterna kan vara lite luddiga, är lite seg atm.)
Citera
2010-03-09, 20:57
Medlem
rossleris avatar
När jag och min kompis gick från fridhemsplan mot solna så när vi var vid västraskogen/solna c, så såg vi en kille med grå jacka börja jogga lite efter oss så började jag gå lite fortare. Min kompis fattade ju ingenting så han gick i vanligt tempo sen när civven börja lägga super kubb så drog vi också såklart. Men efter 300 meter så särade jag och min kompis, men polisen var fortfarande efter mig!. när jag närmade solna c, tunnelbana så såg jag på skylten att det var 1 minut kvar tills Akalla tåget kom fram. När jag var nere så hörde jag *BIIP* och dörrarna började stängas. Jag försökte slita upp dörrarna så kolla jag bak och såg civven nere vid rulltrappan, Så det enda sättet att fly var att surfa mellan vagnarna, och det gjorde jag oxå. När jag kom på till näckrosen hoppade jag ut melland vagnarna innan tåget hade stannat, så föraren inte skulle se mig. Så var ett spraymission avklarat.
Citera
2010-03-09, 21:23
Medlem
avgass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rossleri
När jag och min kompis gick från fridhemsplan mot solna så när vi var vid västraskogen/solna c, så såg vi en kille med grå jacka börja jogga lite efter oss så började jag gå lite fortare. Min kompis fattade ju ingenting så han gick i vanligt tempo sen när civven börja lägga super kubb så drog vi också såklart. Men efter 300 meter så särade jag och min kompis, men polisen var fortfarande efter mig!. när jag närmade solna c, tunnelbana så såg jag på skylten att det var 1 minut kvar tills Akalla tåget kom fram. När jag var nere så hörde jag *BIIP* och dörrarna började stängas. Jag försökte slita upp dörrarna så kolla jag bak och såg civven nere vid rulltrappan, Så det enda sättet att fly var att surfa mellan vagnarna, och det gjorde jag oxå. När jag kom på till näckrosen hoppade jag ut melland vagnarna innan tåget hade stannat, så föraren inte skulle se mig. Så var ett spraymission avklarat.
hehe grafflife..
Citera
2010-03-10, 02:28
Medlem
Citat:

O ja ba, o de ba, vi ba, de ba, sen ba, o ja ba, sen han ba, baam, dyysh, pang boom, sen ba kom stålmannen o räddade mig från civven, typ assow ?

Det där låter ju riktigt Thuug life brotha !

Shit va påhittat, välkommen till Flashback- Vi som inte tror på dina påhittade historier!
Citera
2010-03-10, 16:57
Medlem
Kottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trashbag
O ja ba, o de ba, vi ba, de ba, sen ba, o ja ba, sen han ba, baam, dyysh, pang boom, sen ba kom stålmannen o räddade mig från civven, typ assow ?

Det där låter ju riktigt Thuug life brotha !

Shit va påhittat, välkommen till Flashback- Vi som inte tror på dina påhittade historier!
U b talkin nigga
Citera
2010-03-10, 18:08
Medlem
ejes avatar
En gång så målade jag i en lokal gångtunnel, det var väl förra året under sommaren. Men men, fyll osv klart, ska bara dra lines och dra. Helt från ingenstans kommer nån pundare och ställer sig och kollar, jag fortsätter köra. Sen går han fram lite, böjer sig ner och tar upp lite grus. Jag småskrattar lite för det hela var väldigt skumt. Sen så känner jag hur han kastar små gruskorn på mig, jag kollar lite på honom så slutar han direkt. Sen när jag vänder mig om igen så börjar han kasta igen, sen signade jag och drog.
Ingen James Bond skit här, tyvärr
Citera
2010-03-10, 19:38
Medlem
Sneks avatar
Citat:

...Och SEN vaknade du...?
Citera
2010-03-19, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snek
...Och SEN vaknade du...?

Varför skulle det inte vara sant? Kan det vara.
Citera
2010-03-22, 00:24
Medlem
jag och en polare hade planerat att måla en vägg på ett garage och precis när vi skulle börja kommer det en man i 30års åldern runt hörnet och vi blir chockade så klart, trodde han skulle försöka ta fast oss. Men han säger "aha ska ni klottra" och vi sa nej direkt och väntar några minuter för att komma på vart nån annanstans vi kunde måla. Vi kom inte på något soft ställe så då frågar min kompis han om han skulle ringa snuten om vi skulle måla här, han säger nej och då frågar min kompis varför då? mannen börjar skratta och säger att han själv måla när han va i våran ålder och säger även att han kan hålla koll om någon kommer hela kvällen för han skulle lasta in massor med saker i sitt garage. Riktigt skön snubbe såna är inte ofta man träffar på.

En annan skön snubbe som vi träffade på under vårat målande med samma kompis var när vi målade under en bro. Vi står där och målar i full fart och hör något bakom oss. Vi vänder oss om och ser en kille runt 40 år, han säger direkt att han gillar graffiti och säger att han inte är polis. Vi blir lite tveksamma men fortsätter. Han säger att han bor precis bredvid och frågar om nån av oss vill ha cigg. Ja tack och han springer upp till sin lägenhet. Han kommer tillbaka och ger oss creds för målningen. Han var grymt skön han med och vi stod och snacka med han under hela målandet. Det är sådana saker man älskar mest när man målat, folk som absolut ser det som konst och inget annat skit.
Citera
2010-03-22, 11:18
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KlasKalas-
Varför skulle det inte vara sant? Kan det vara.

+1

Jag har hört sjukare saker än det är som är sanna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in