2008-05-17, 15:01
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pl0xan
Ska berätta en liten historia när jag o 2 polare va ute o lira lite . Vi hade precis stått o lirat vid ett rätt stort elskåp ele elhus, kommer inte ihåg vad det heter iaf men men då går en gubbe på 30-40 års åldern förbi med en hund vi gömmer hos backom elskåpet och han går förbi vi pustar ut och står kvar en stund sen går vi vidare efter gubben för vi skulle åt samma håll då klirrare till i väskorna som fasen och jag typ "Nej " jag tänkte att ja kanske kunde uppehålla gubben lite så jag fråga "Är du ute o går med promenadlimpan" en tax altså han ba aaaråå fan o grabbar jag vet vad ni har i väskorna såg ju er förut troru jag är blid haha o garva lite sen sa han att han va konstnär och uppskatta lite färg på gatorna så vi lunka vidare o sa hej då till den snälle gubben. haha första gången jag hör en vuxen som inte målar prata väll om graffiti har ni varit med om liknande någon gång så skriv gärna

Mvh Pl0xa

En sak jag irriterade mig på var att du endast använde två punkter (och inga kommatecken) i hela texten. Tänk på det till nästa gång, annars rolig historia.
Citera
2008-05-17, 18:19
Medlem
fittlampas avatar
enn gong jag var utte det var kyl
Citera
2008-05-17, 18:22
Medlem
Fourtwosixs avatar
Följande utspelar sig jävligt nyss.

Jag är ute och går med hunden, precis där jag alltid går med honom om nätterna. Hör hur spårgruset knastrar, jag sätter mig ner och väntar lite.
Mitt emellan Axel Dahlströms Torg och Marklandsgatan ställer sig en yngling och börjar spanka en throwup i vitt och svart. Bristen på recon förvånar mig då jag sitter i stort sett 4 meter bakom honom på andra sidan spåret i grönområdet och tittar. Kameran var inte med, tyvär, det hade kunnat bli jävligt komiskt att överraska dig med en blixtkavalkad.
Vink vink
Citera
2008-05-17, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fourtwosix
Följande utspelar sig jävligt nyss.

Jag är ute och går med hunden, precis där jag alltid går med honom om nätterna. Hör hur spårgruset knastrar, jag sätter mig ner och väntar lite.
Mitt emellan Axel Dahlströms Torg och Marklandsgatan ställer sig en yngling och börjar spanka en throwup i vitt och svart. Bristen på recon förvånar mig då jag sitter i stort sett 4 meter bakom honom på andra sidan spåret i grönområdet och tittar. Kameran var inte med, tyvär, det hade kunnat bli jävligt komiskt att överraska dig med en blixtkavalkad.
Vink vink

Sa du inte ens nåt?

Det är kul om man går förbi nåt fame för att se om det är några nya målningar, om nån är där och målar så tror dom alltid att man är civil polis/väktare. En gång var det en snubbe och en tjej som stod och målade och rökte en joint samtidigt. Dom började springa när jag kom så jag försökte säga att det var lugnt, men dom verkade vara utlänningar hehe.
Citera
2008-06-01, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MainTank
Jag var vid Eriksdalstunneln och målade lite en gång. Hade ca. 10 kannor jag körde slut på och sen eldade upp i en mysig liten brasa. Hade använt handskar så mina händer var helt rena.
Fortsatte sen in i tunneln, in möt SÖS. Vid Södra Station såg jag en person borta vid perrongerna (på spåren). Dum som jag var så trodde jag det rörde sig om en graffare eller UEare och gick ditåt för att vara social eller nåt... När jag upptäckte att det var en väktare stod jag bakom ett hus, i ett hörn utan flyktvägar. Pulsen var i 190 när han kom emot huset och lyste med ficklampan i mitt ansikte. Jag gick sakta emot honom och gjorde sen en megarush han inte var beredd på.
När jag var ute ur tunneln försökte jag ta mig upp på kanten där jag visste att det var ett hål i stängslet. Det var lerigt, så jag halkade ner igen. Sen anläne hans väktarpolare som visiterade mig. De hittade tre flows och handskarna jag hade målat i, plus två illegala rökbomber.

"Nu äre kört", tänkte jag.

Men väktarens kommentar var: "Varför har du stearinljus på dig? Jag kastar bort dem om du inte har något emot det..."

Jag hade svårt att hålla mig för skratt där.
Sen fick jag sitta och titta på när de kände och luktade på varenda vägg på stället. Tur som jag hade så hittade de en färsk målning, och frågar när jag hann göra den. Jag var ganska trött på allt vid det laget och ville bara hem och sova. När de inte hittade några bevis blev jag släppt, utan att de ringde polisen.

Det finns schyssta väktare trots allt.

vart fick du tag i rökbomber ?
Citera
2008-06-01, 17:03
Medlem
Fourtwosixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av $h!t
vart fick du tag i rökbomber ?

Otroligt lätt att göra själv. Lättast är ju att köra ihop socker och salpeter.
Citera
2008-06-01, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fourtwosix
Otroligt lätt att göra själv. Lättast är ju att köra ihop socker och salpeter.
socker , salpeter 50% - 50% o e det bara att tända på sedan ?
Citera
2008-06-01, 19:10
Medlem
MyteNs avatar
Citat:

Korrekt
Citera
2008-06-01, 19:12
Medlem
fittlampas avatar
Citat:

Underlättar om du lägger i en liten papperstuss eller något som sätter fart på elden.

När jag var ute igår och målade, så började vi med att skissa upp och fylla. Vi hade ganska kass färg till lines så vi lät fyllet torka en stund och tog en rökpaus en liten bit därifrån. När vi skulle gå tillbaka ligger två fjortisar precis under målningarna och knullar. Vi gick lite närmare för att störa iväg dom vilket fungerade och det var bara att fortsätta måla
Senast redigerad av fittlampa 2008-06-01 kl. 19:16.
Citera
2008-06-01, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittlampa
Underlättar om du lägger i en liten papperstuss eller något som sätter fart på elden.

När jag var ute igår och målade, så började vi med att skissa upp och fylla. Vi hade ganska kass färg till lines så vi lät fyllet torka en stund och tog en rökpaus en liten bit därifrån. När vi skulle gå tillbaka ligger två fjortisar precis under målningarna och knullar. Vi gick lite närmare för att störa iväg dom vilket fungerade och det var bara att fortsätta måla

vart får man tag i salpeter det är väll en syra , right ?
Citera
2008-06-01, 19:27
Medlem
MysigaBrallors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittlampa

HAHAHAHA, påminner mig om en händelse här om veckan. Jag och en polare gick förbi ett fame i Linköping och skulle titta ifall det hade kommit några nya målningar. När vi nästan var där så såg vi att det stog en bil och en jacka vid sidan om den, utanför famet.. Jag trodde självklart att det var något stort pågång och nästan sprang in. Väl där inne så är det uppsatt stora fotoutrustningar och parasol och allt. Där står dom och tar NAKENFOTON, en riktig het brud på dryga 25år, står där helt naken och blir fotad.

Fotografen och tjejen var faktist riktigt snälla, vi fick sitta och kolla på tills dom blev klara. Just när man inte trodde det kunde bli bättre så ser man två nya stora målningar lite bakom där vi satt.

En lyckad dag helt enkelt.
Citera
2008-06-01, 19:58
Medlem
haha vad hette hon då ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in