2010-02-06, 14:01
Medlem
hehe men alltså de är ju skönt om hon inte har något emot de ... hela min släkt va emot mig när jag började måla tills dom såg vad som kunde hända med en grå betong vägg hehe
Citera
2010-02-06, 14:08
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Jag var ute och gick med en god vän på söder i veckan på förmiddagen. Mitt i bågen bestämde han sig för att han skulle klottra med sprayflaska på ett skynke.
Självklart skulle han få göra det. Jag gav honom en burk och han signerade.
Av dem 100 personerna som gick igenom bågen då var det 1 gubbe som reagerade och sa åt min vän att han var retarderad. Då slängde jag en snöboll på honom sen gick vi.
Det är sällan jag använder mig av fenomenet "+1", men här kom det väl till pass!

+1!
Citera
2010-02-06, 14:54
Medlem
Okey kan väll bidra med min historia som hände i höstas, var på besök i sthlm, där jag nyligen har flyttat till.
Jag och två polare begav oss till en layup som vi kallar, xxx, jag o ena polaren hoppade över staketet medans den andra höll koll. Vid staketet fanns också en dörr, för banverket osv.
Vi ser att några redan varit där för det sitter två paneler på tåget, vi går lite åt sidan, åt det lugnare hållet, vi håller stor koll på om det ligger någon i buskarna osv. börjar packa iordning mina grejer och fixar, har gått ca 10m från ingången.

Då ropar han som håller knas att det kommer en bil som svänger in där vi hoppa, min polare hoppar mellan tåget och över staketet på andra sidan tåget. Jag lägger mig i buskarna som är brevid rälsen, precis breve sten plattorna, ser hur de pratar, de frågar ut min polare vad han gör,om han klottrar , polaren sticker, kvar ligger jag i buskarna och har ingen aning om att båda har taggat. Hör hur vakterna öppnar grinden, de går in och ställer sig ca 5m ifrån mig, de kollar på målningarna. Nervös som fan ligger jag där och håller tummarna för att de INTE ska kolla åt vänster, för då hade de sett mig, de går åt andra hållet, det kommer ett pendeltåg, äckligaste känslan jag upplevt att ligga 1.5m från tåget i full fart.

De går fram till tåget och kollar om det är färska grejer, det kommer en dubbeldeckare, de går in i ena hytten på det uppställda tåget, jag skyndar mig som fan, då det var min chans att komma undan, hoppar upp på en sandbox, över staketet i en jävla fart,

Peace
Citera
2010-02-07, 21:35
Medlem
lockbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trashbag
Okey kan väll bidra med min historia som hände i höstas, var på besök i sthlm, där jag nyligen har flyttat till.
Jag och två polare begav oss till en layup som vi kallar, xxx, jag o ena polaren hoppade över staketet medans den andra höll koll. Vid staketet fanns också en dörr, för banverket osv.
Vi ser att några redan varit där för det sitter två paneler på tåget, vi går lite åt sidan, åt det lugnare hållet, vi håller stor koll på om det ligger någon i buskarna osv. börjar packa iordning mina grejer och fixar, har gått ca 10m från ingången.

Då ropar han som håller knas att det kommer en bil som svänger in där vi hoppa, min polare hoppar mellan tåget och över staketet på andra sidan tåget. Jag lägger mig i buskarna som är brevid rälsen, precis breve sten plattorna, ser hur de pratar, de frågar ut min polare vad han gör,om han klottrar , polaren sticker, kvar ligger jag i buskarna och har ingen aning om att båda har taggat. Hör hur vakterna öppnar grinden, de går in och ställer sig ca 5m ifrån mig, de kollar på målningarna. Nervös som fan ligger jag där och håller tummarna för att de INTE ska kolla åt vänster, för då hade de sett mig, de går åt andra hållet, det kommer ett pendeltåg, äckligaste känslan jag upplevt att ligga 1.5m från tåget i full fart.

De går fram till tåget och kollar om det är färska grejer, det kommer en dubbeldeckare, de går in i ena hytten på det uppställda tåget, jag skyndar mig som fan, då det var min chans att komma undan, hoppar upp på en sandbox, över staketet i en jävla fart,

Peace

Hur i helvete går historien ihop med din skiss? (http://img297.imageshack.us/img297/6897/dsc00130xv.jpg)
Citera
2010-02-07, 22:13
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lockbetet
Hur i helvete går historien ihop med din skiss? (http://img297.imageshack.us/img297/6897/dsc00130xv.jpg)

I stockholm är alla välkomna på tågen
Citera
2010-02-07, 22:27
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Det är sällan jag använder mig av fenomenet "+1", men här kom det väl till pass!

+1!

Betyder det att man har gjort likadant eller att man diggar det?
Använder mig av +1 men har aldrig riktigt förstått vad det betyder
Citera
2010-02-07, 23:06
Medlem
smaksaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Betyder det att man har gjort likadant eller att man diggar det?
Använder mig av +1 men har aldrig riktigt förstått vad det betyder
Uh brukar betyda att man håller med om det föregående person säger. Vet inte hur bra det passade in i det där sammanhanget dock, haha
Citera
2010-02-08, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lockbetet

Jag förstår inte va min skiss har me denne händelse att göra :S ? Denna skiss är ny, gjordes i fredags eller lördags,
Händelsen skedde i höstas ? Förklara hur du menar
Citera
2010-02-08, 19:15
Medlem
heislegends avatar
Jag har två historier, ingen är väl direkt jättedramatisk som vissa av de andra är men de får duga.

Min första historia utspelade sig sent i höstas och jag hade precis fått hem en rätt stor beställning från HL och jag var självklart sjukt peppad på att gå ut och köra lite med mina nya grejer. Jag hade dock en ganska viktig föreläsning dagen efter så jag tänkte inte vara ute så länge. Så jag packade bara med mig två kannor och min nya squeezer.

Jag promenerade runt lite handlöst och taggade lite och upptäcker en fin vägg på baksidan av en skola som jag tänkte köra en t-up på och sedan gå hem och lägga mig. När jag som bäst är igång så hör jag att en bil kommer åt mitt håll och jag kikar runt knuten och ser att det är en Securitasbil och det stiger ur två män som ser mig direkt.
Jag lägger såklart benen på ryggen och kutar allt jag orkar genom skogen som var bakom skolan och mitt i min flykt så hoppar jag lite över en sten i skogen och känner hur jag sträcker baksidan av mitt lår som aldrig förr. Jag fortsätter att halta/springa/hoppa fram ett tag till men märker ganska fort att de inte följt efter mig.
Jag sätter mig ner och pustar ut ett tag och släpar sedan mig hem och i säng och dagen efter när jag vaknade var min sträckning om ännu värre och jag fick halta runt någon dag efteråt.

Den andra utspelar sig någon vecka tillbaka bara när jag och en kompis var ute och bombade lite.
Vi gick längs ett tågspår ett tag och kom senare in på ett industriområde där ingen av oss varit tidigare. Vi följde en och samma väg ett tag och tillslut började vägen bli väldigt smal och det var högt galler på båda sidorna av vägen. Vi tänkte inte speciellt mycket på det och fortsatte vår promenad med en varsin kanna i handen och nedstänkta kläder.
När vi kommer till en väldigt skarp kurva på vägen hör vi att det kommer en bil och jag sa lite på skoj, "Tänk om det är en securitasbil. Var fan ska vi ta vägen då?". Det var ju som sagt galler på båda sidorna av vägen och man kunde bara springa längs vägen om man skulle bli tvungen att dra.

Hur som helst så var det bara en personbil och vi pustade ut. Sedan märker vi att det kommer en bil bakom oss och vi blir lite räddare denna gången och stannar upp och ser att även denna bil var en personbil. Vi pustar ut återigen och skrattar lite lätt åt att vi blev så rädda.
Vi fortsätter vår promenad längs vägen och när vi är mitt i den skarpa kurvan så kommer en tredje bil och denna gången är det en securitasbil. Den kör förbi oss väldigt sakta och vi står helt stela med en varsin kanna i handen och ser väldigt mycket ut som klottrare. Eftersom vägen var väldigt smal så kan inte han vända med sin bil på stället utan fortsätter i ganska hög fart mot korsningen som var 100 meter bakom oss.

Vi börjar springa direkt och märker att det inte finns någonstans att ta vägen eftersom det bara är galler efter vägen så långt vi kan se. I all panik så får vi den briljanta idén att kasta ryggsäcken med alla våra kannor och pennor över gallret och senare gå runt gallret och hämta den.

Vi känner oss självklart grymt nöjda eftersom vi gjort oss av med det som skulle kunna binda oss vid skadegörelse eller något i den stilen och börjar gå tillbaka för att kunna komma till andra sidan gallret.
Securitasbilen ser vi inte röken av på hela kvällen och det roliga börjar när vi ska försöka ta oss till andra sidan gallret.
Vi går runt hela området, vilket tog kanske en timme, och inser då att vi kastat in ryggsäcken på ett inhägnat och kameraövervakat industriområde. Bedrövelsen var total över att ha kastat bort 10 nästan oanvända kannor.
Citera
2010-02-08, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trashbag
Jag förstår inte va min skiss har me denne händelse att göra :S ? Denna skiss är ny, gjordes i fredags eller lördags,
Händelsen skedde i höstas ? Förklara hur du menar

Det han nog menade var att du är färsk fortfarande och inte borde leka vid tåguppställningsplatser i en ny stad.
Citera
2010-02-08, 20:28
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heislegend
[..] Vi går runt hela området, vilket tog kanske en timme, och inser då att vi kastat in ryggsäcken på ett inhägnat och kameraövervakat industriområde. Bedrövelsen var total över att ha kastat bort 10 nästan oanvända kannor. [..]

Aj, fan vad surt. Fast egentligen är det bättre att ta det säkra före det osäkra, en torsk hade kostat bra mycket mer än tio kannor. Det är lätt att vara efterklok.
Citera
2010-02-08, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejken
Det han nog menade var att du är färsk fortfarande och inte borde leka vid tåguppställningsplatser i en ny stad.

Jag är inte en färsking, har målat tåg i huvudstaden tidigare, , polarna gör det ganska ofta så det är inte precis,first time..
bara grym otur att de kom precis då,och vi klara oss undan torsk.

heislegend: Hahah skönaste berättelserna !
Tur att ni klara er undan, men som sagt, bättre de där burkarna än torsk :P
Också haft otur tidigare att lagt sakerna under något, sen nästa dag har de flyttat på saken som man haft som skydd, o sakerna varit borta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in