Kan väl dra min historia. Jag och 2 polare hade varit och inhandlat några skräpburkar på OKQ8 på dagen och vi hade bestämt att vi skulle dra ut och måla på kvällen. När klockan var ungefär 23.00 så började vi röra oss ut, jag hade bestämt en skön vägg att måla på som var på skolan som inte låg långt ifrån min lägenhet. Mina 2 polare skulle hålla knasvakt då jag var den enda målaren, jag började måla och en av polarna, vi kan kalla han "Hans" var en väldigt dålig knasvakt. Han var nojjig som fan och gick runt hela tiden, var tvungen att säga åt han flera gånger att han skulle hålla sin plats och vara knasvakt.
När jag var klar med min piece så började vi röra oss mot en hockeyhall för att måla på den, medans jag står där och målar ser vi hur en Securitas bil rullar in på skolan och står och kollar mot vårat håll, jag och "Kalle" tar upp alla grejjer och börjar springa in mot en liten skogsbit, "Hans" står kvar ett tag och springer sen åt ett helt annat håll.
Vi lämnar burkarna i en buske och fortsätter springa och hoppa över diverse staket för att undkomma Securitas som nu letar efter oss, när vi sprungit bort från dom och börjar röra oss mot "Hans" så ser vi att Securitas kör runt på skolgården och letar oss, vi går in till "Hans" och sitter där ett tag tills vi ser att dom far iväg. Sen drar vi och hämtar burkarna.
Den kanske inte var så bra men kan lova att jag var jävligt rädd när dom körde runt och letade efter oss.. Hur som helst så drog vi vidare med burkarna och målade på diverse andra spots och kvällen slutade väldigt lyckad!