Okej, så det här va när vi va riktigt färska. Någon av första gångerna vi målade faktiskt. Vi hadde redan läst en jävla massa här på flashback och så, om vad man skulle göra om snuten kom, så vi kännde oss hyfsat "lärda" haha. Vi var hemma hoss min kompis, som drog "ikon", (han finns med på gatukonst) och väntade på att klockan skulle bli runt3-4.. När klockan slog 2 så pallade vi inte vänta mer så vi smög ut ur huset och hoppade på cycklarna. Detta var den värsta biten haha det tog oss en timme att komma till stället vi skulle måla på, som var någonstanns mellan bromma och sumpan. När vi väl kommit dit så känndes det jävligt najs, skakigt men najs. Vi började packa upp burkarna och göra oss i ordning för att måla. När vi stått där i 2min så kör första bilen förbi, och vi kastar oss ner på marken, oupptäckta. En minut senare kommer nästa och vi lägger oss ner igen. Vi tänkte inte sluta bara för det där tänkte vi. Efter en stund vart vi vana vid bilarna som inte verkade se oss när vi låg ner på marken i mörkret. Vi står o sprayar för fullt när en lodis kommer vankande. Ikon blir helt vit i ansiktet och börjar springa mot cycklarna när jag tar tag i honom och övertalar honom om att denna gammling förmodligen inte har någon mobiltelefon. Vi fortsätter tills han är framme hoss oss och vi börjar prata med honom. Han tycker de e fint och säger saker som "sover ni aldrig" och "va fint det är

" jag snackar med honom fast ikon säger inte ett ljud. Helt plötsligt ser jag eller rättare sagt hör jag en bil lite längre bort, när jag kollar dit ser jag till min fasa att det är en polisbil så jag vrålar GETTHEFUCKDOWN!!

till ikon, eller det kanske var lite mer lungt och med andra ord men typ så

. Lodisen får också jävligt brottom "jag måste gå nu

" polisbilen kör förbi ganska sakta, jag gissar att det dom ser är våra cycklar vid vägen, våra burkar på marken samt våra väskor och den rinniga färgen på väggen.. men dom ser lyckligtvis inte oss, tryckande i leran 2 meter där ifrån. när bilen är borta så reser vi oss upp och kommer överens om att måla klart jävligt snabbt och sen gitta. Vi målar vidare, när polisen kommer tillbax från andra hållet, lika långsammt.. vi slänger oss ner i diket på samma sätt som förut och polisen glider förbi. Fyfan säger Ikon, och vi målar lite till. Nu kommer bilen igen. shit tänker jag, 3dje gången gillt eller vad?

Bilen stannar och ljudet av bildörren som öppnas stannar mitt hjärta. vi har ingen bra utsikt från där vi ligger så vi ser inte att dom gick ur men sen gick in igen stängde dörren o drog. vi ligger kvar där, ingen av oss andas på en evighet. omfg vilken jävla tur säger ikon, och jag svarar "shhhh". Vi ligger kvar en liten stund till, sen reser vi oss upp och jag börjar spraya igen när ikon säger något i stil med, "vi borde kanske dra nu". Vi målar klart, hoppar på cycklarna och trampar hem på rekordtid! väl hemma diskuterar vi om gud är för eller emot graffiti

. Var lodisen jesus från gud sänt för att varna oss?

slutet gått, lodisar e awesome.