2012-08-23, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UE.Ragger
Finns en chromare som är halvfärdig i nyköping. För en vecka sedan så hade han dragit lines på en bokstav veckan senare hade han dragit lines på 3 dvs att han har fått knas 2 gånger. Skulle vilja höra hans version.
Hahahahaha, lysande.
Citera
2012-08-23, 07:32
Medlem
Montanaburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombasystemet
Hade målat fame och stack till en stadsfest efteråt. När vi skulle gå ut var det kontroll och polisen gick igenom ryggsäckar, Vi gick runt och gick ut igenom en annan ingång. När man är ca 5meter ute så säger några poliser åt oss att stanna och ber oss öppna ryggsäckarna Dom öppnar ryggan och ser vad vi har, Ger oss en utskällning ,tar våra person uppgifter, Fotograferar våra fingrar som hade färgfläckar på sig, Kollar våra register (Som var rena), Och sedan ber dom sina kollegor kolla efter färska tags av färgerna vi hade med oss. Sedan tar dom en skiss och ber oss komma med på urinprov. Vi övertygar dom om att vi inte har tagit några droger och säger att vi har bråttom hem. Sedan traskar dom iväg med alla våra burkar Men klantarna missade att kolla i mitt ytterfack på väskan, samt kroppsvisitera så 4 latexhanskar och 10 caps fick man iallafall behålla
Dom brukar vara slarviga! När jag träffade på snuten hade jag målat slut på alla mina burkar och kastat dom förutom en burner chrome 600ml som jag hade i innerfickan. Snutarna kollade bara i polarns väska där han hade en skiss och några caps (han var bara med som sällskap, inget målande från honom utan bara några squeezer tags). Capsen var från den lagliga väggen och skissen hade en kompis gjort till honom
Citera
2012-08-23, 12:03
Medlem
Lyckades en gång behålla 2 av 6 burkar som alla i samma fack på väskan. Klirrade till och med när jag satte på mig väskan men det var inget som poliserna lade märke till.

En annan gång lurade jag en polis att jag hade hål i min ena ficka så han inte behövde känna på den, idiot som går på det.
Citera
2012-08-23, 12:04
Medlem
Citat:
Hade målat fame och stack till en stadsfest efteråt. När vi skulle gå ut var det kontroll och polisen gick igenom ryggsäckar, Vi gick runt och gick ut igenom en annan ingång. När man är ca 5meter ute så säger några poliser åt oss att stanna och ber oss öppna ryggsäckarna Dom öppnar ryggan och ser vad vi har, Ger oss en utskällning ,tar våra person uppgifter, Fotograferar våra fingrar som hade färgfläckar på sig, Kollar våra register (Som var rena), Och sedan ber dom sina kollegor kolla efter färska tags av färgerna vi hade med oss. Sedan tar dom en skiss och ber oss komma med på urinprov. Vi övertygar dom om att vi inte har tagit några droger och säger att vi har bråttom hem. Sedan traskar dom iväg med alla våra burkar Men klantarna missade att kolla i mitt ytterfack på väskan, samt kroppsvisitera så 4 latexhanskar och 10 caps fick man iallafall behålla

Var det första gången ni fick klottergrejer beslagtagna?
Citera
2012-08-23, 14:39
Medlem
Bombasystemets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Var det första gången ni fick klottergrejer beslagtagna?
Ja, Dom brukar ju inte direkt stanna en slumpmässigt på stan och kolla i väskan. Men vid festivaler osv brukar dom ju kolla, försökte hålla mig borta från poliser så gott det gick men...
Citera
2012-08-23, 15:18
Medlem
Citat:
Ja, Dom brukar ju inte direkt stanna en slumpmässigt på stan och kolla i väskan. Men vid festivaler osv brukar dom ju kolla, försökte hålla mig borta från poliser så gott det gick men...

Segt, se upp för dom i fortsättningen och bär inte runt på burkar i onödan.
När dom väl tagit burkar ifrån dig en gång så finns chansen att dom gör visiteringar oftare.
Citera
2012-08-23, 15:23
Medlem
Bombasystemets avatar
Citat:
Segt, se upp för dom i fortsättningen och bär inte runt på burkar i onödan.
När dom väl tagit burkar ifrån dig en gång så finns chansen att dom gör visiteringar oftare.
Japp.. undvek dom som sagt så gott jag kunde, men han ta 5 steg ut ifrån ingången sen tar dom tag i mig, Hade varit och målat i ett fame som låg på samma sida av staden som festen låg på, och jag bort i andra sidan av stan så orkade verkligen inte åka hem och lämna dom. Men om man stöter på samma poliser när man går på stan nån gång kan dom bara visitera en? För inga andra känner väl igen mig...?
Citera
2012-08-23, 16:02
Medlem
Citat:
Japp.. undvek dom som sagt så gott jag kunde, men han ta 5 steg ut ifrån ingången sen tar dom tag i mig, Hade varit och målat i ett fame som låg på samma sida av staden som festen låg på, och jag bort i andra sidan av stan så orkade verkligen inte åka hem och lämna dom. Men om man stöter på samma poliser när man går på stan nån gång kan dom bara visitera en? För inga andra känner väl igen mig...?

Japp, händer mig titt som tätt när man är ute och ränner. Om dom känner för att visitera dig så gör dom det.
Inte säkert att dom gör så men dom kan ju meddela närpolisen att du är en ev klottrare och då finns risken att dom visiterar dig nästa gång dom ser dig.
Citera
2012-08-23, 16:50
Medlem
Bombasystemets avatar
Citat:
Japp, händer mig titt som tätt när man är ute och ränner. Om dom känner för att visitera dig så gör dom det.
Inte säkert att dom gör så men dom kan ju meddela närpolisen att du är en ev klottrare och då finns risken att dom visiterar dig nästa gång dom ser dig.
Hmm..men då måste du blivit tagen ganska många gånger av olika poliser? För om dom säger att "Kalle Svensson" hade sprayburkar i ryggsäcken den 20 mars, så kan väl inga andra poliser känna igen mig? Om jag inte kom med i registret, fast dom har ju ingen bild på mig eller något. bara på händerna
Citera
2012-08-24, 12:45
Medlem
Citat:
Hmm..men då måste du blivit tagen ganska många gånger av olika poliser? För om dom säger att "Kalle Svensson" hade sprayburkar i ryggsäcken den 20 mars, så kan väl inga andra poliser känna igen mig? Om jag inte kom med i registret, fast dom har ju ingen bild på mig eller något. bara på händerna

Har bara fått grejer beslagtagna en gång men blivit visiterad ett antal fler. Givetvis så kommer inte varenda polis i hela Linköping att veta vem du är, utan mest troligt är att Linköpings Närpoliser blir underrättade om att du ev är en klottrare. Då dom jobbar mycket mot klottrare. Nu behöver det absolut inte bli så men man kan ju aldrig vara säker.
Skumt att dom inte tog ett foto på ansiktet, borde dom gjort om det var första gången. Sen så vet man aldrig hur mycket polisen vet om en själv.

Vet du om det var någon av Lk:s Näpo som visiterade dig?
Senast redigerad av quetal 2012-08-24 kl. 12:49.
Citera
2012-08-24, 15:30
Medlem
Bombasystemets avatar
Citat:
Har bara fått grejer beslagtagna en gång men blivit visiterad ett antal fler. Givetvis så kommer inte varenda polis i hela Linköping att veta vem du är, utan mest troligt är att Linköpings Närpoliser blir underrättade om att du ev är en klottrare. Då dom jobbar mycket mot klottrare. Nu behöver det absolut inte bli så men man kan ju aldrig vara säker.
Skumt att dom inte tog ett foto på ansiktet, borde dom gjort om det var första gången. Sen så vet man aldrig hur mycket polisen vet om en själv.

Vet du om det var någon av Lk:s Näpo som visiterade dig?
Nja.. Jag känner igen några från Näpo, Men jag är inte säker. den ena var runt 30, den andra runt 50. Men man ser väl ingen skillnad på Näpo och "Riktiga" Polisen? Dom hade Vanliga blåa uniformer och en sån där reflexväst samt hanskar. Haha, har en bild på den ena. men vet inte om jag vill lägga upp den här.... Kanske via PM, måste fråga min kompis eftersom han tog bilden
Citera
2012-08-25, 22:10
Medlem
knowknows avatar
målade en helvägg under en bro i sthlm en gång. det blev övermålat efter 2 mån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in