Nu har jag inte varit och målat seriöst som ni i denna tråden har gjort, men i grundskolan hängde jag med några snubbar som brukade dra ut på nätterna ibland och tömma burkar. En av de killarna var mer eller mindre känd för att han var lite småkorkad och ofta hade skitkonstiga idéer, och just den natten då jag följde med var han extra nojjig och nervös, och därför också mer tankspridd än vanligt.
Vi stod i en ganska stor tunnel nångång efter tre på natten och målade; den tankspridda snubben knasade. Tunneln var belägen i utkanten av staden jag bodde i, och hade en lång rak väg (fri sikt) åt ena hållet och en skarp sväng med massa buskage runtom (sjukt dålig sikt) åt andra hållet. Den tankspridda snubben ställer sig runt hörnet och kollar den vägen man inte kunde se från tunneln.
Det tog lång tid innan vi såg honom komma tillbaka, och vi höll på att fixa det sista på målningen och lade inte märke till att han kom gåendes lite halvsnabbt. När han kom nära väste han "chilla" och vi andra bara tittade på varandra frågandes varpå vi började småskratta. Han väste "chilla" ännu högre ett par gånger och gick förbi oss; plötsligt stannar han tvärt och skriker allt vad han orkar "MEN KNAS FÖRFAN!!!" samtidigt som en snutbil svänger runt hörnet och dränker oss i ljus.
Trots omständigheterna och paniken lyckades vi skaka av oss polisen, jag minns inte själv hur jag kom undan: jag bara sprang för allt jag var värd.
Vi snackar fortfarande om händelsen när vi träffas och "chilla" har blivit det ständigt återkommande citatet, och snubben som knasade den natten blir lika arg varje gång någon nämner det.
Haha fan vad folk får knas. Det där med mjölkfabriken och flykten lät svettigt.
Själv har jag aldrig råkat ut för något så pass läskigt.
Häromveckan när jag stod och målade en tunnel så kom en en cyklist och saktade ner, så upptäckte jag honom 1 meter bakom mig, hejjade, och han hejjade tillbaka sen cyklade han vidare. Sen kom det en grävling och gick förbi, men det är det närmaste knas jag råkat ut för.
Tishu:
Du kanske bor på landet?
Fan grävlingar strövar väl inte runt över allt? Läskigt i så fall!
Inte landsbygden direkt, men inte berlin heller om du förstår. En medelstor stad på 70 000 invånare. En ordentlig buff-styrka har de iallafall
Fucking "klottrets fiende nr 1"...
Själv bor jag i Luleå. Vet inte hur många som bor här då jag inte kommer här ifrån ursprunligen.
Men et bor nog inte så jätte mycket folk här i alla fall, men det målas på rätt bra i alla fall.
Med tanke på hur få det är som är aktiva.
Själv bor jag i Luleå. Vet inte hur många som bor här då jag inte kommer här ifrån ursprunligen.
Men et bor nog inte så jätte mycket folk här i alla fall, men det målas på rätt bra i alla fall.
Med tanke på hur få det är som är aktiva.
73 tusen enligt wikipedia.
Härstammar inte NG från luleå?
Typ så ja. Fan jag är så våldsamt sugen på att måla idag. Ingen från växjö som har lust att dra till den lagliga väggen i solen och knäcka någon pilsner och måla ett par timmar?
Inte landsbygden direkt, men inte berlin heller om du förstår. En medelstor stad på 70 000 invånare. En ordentlig buff-styrka har de iallafall
dra till Hedemora o graffa, VÄLDIGT Rena väggar men Målningar lite här och där i staden från 95-nu Ingen anti Graffiti Styrka i hedemora
Haha bor du med i växjö? Snart har dom waxat alla tunnlar så färgen inte fäster med... Fuck yeah