Yoyo, tänkte dra en liten historia som hände idag.
Påskafton och alla ska ut och supa,slås,knulla.
Jag ringer runt några kompisar och ser vad som är på G, så att säga.
Som jag visste svaret utantill, så skulle alla ner till stan och stå och frysa och bli fulla.
"Nej för fan", tänkte jag som inte har lust att stå och vara cool och käka en korv vid torget

.
Tar upp några cannor och går ut i det blåsandes,piskande vädret.
Låset på min cykel har frusit fast, så det blir av att gå en (liten) runda.
Kommer fram längs spåren och funderar på vad man ska dra.
Inte allt för många spots som inte det redan har körts på.
Så ser jag det välbekanta tornet som jag länge velat klättra upp till, men kommer på att där har redan en annan vandal vart uppe och härjat.
Men det är en plats kvar brevid uppe på tornet.
Bara det, att åt den riktningen kan ju bilister och förbipasserande se en när det är lite upplyst där på taket.
"Aja, skit samma" tänker jag, med fast beslutsamhet att få gjort något idag

"
Klättrar upp för den skitiga,smala stegen som är helt rostig.
Uppe på plats.
Tar fram mina cannor.
Kollar lite runt, lyssnar lite, dags att köra på.
Fyller i och grejer, fryser som fan om min högerhand, tack vara min vante som inte håller någon värme.
Får ducka och hålla på när en massa taxibilar körförbi med massa packade Svennsons i baksätet.
"Nej fy fan vad det tar tid, har säkert ståt här i en halvtimma för det här halvklara pisset, färgjäveln biter ju inte på det här väggen , jävla statoil-vit."
"Nu får det var nog, jag kör klart allt och skiter i om någon ser mig, det känns ju som Alaska här för helvete.
Ofta någon ser mig där ifrån, skulle dom vara örnar kanske?! jävla paranoia."
Tänker jag med mitt sviktande humör.
Och som jag sagt till mig själv så börjar jag köra på för fulla muggar
Precis när jag nästan är klar (kör en liten 08´ brevid) så kör en mörk "Volvo?" väldigt, väldigt sakta och slutar med att den stannar en bit i från mig,
"japp nu var det dags

"
Skyndar mig ner för rost-stegen smyger lite för lyssna.
Tycker mig höra någon som joggar lite lätt så för vara på den säkra sidan var det dags att lägga bena på ryggen.
Gömma cannor,caps och grejer.
Väntar ett tag, smått flämtandes, går runt, kollar läget.
Så tänker jag dra hem, men då får jag snilleblixten att jag ska fota nu.
Inte imorgon när det är ljus och fint, utan nu NU!
Joggar tillbaks till stället med en vit oxå(skrev jag innan att väggen sög åt sig min vita rätt bra

) så det blir till att fixa secondoutline igen.
Allt går bra tills jag ska ta fram kameran.
Då ser jag förvårnat, (eftersom jag måste vara halvblind eller något för att inte tänkt på det innan) det står en jävla antenn i vägen som verkligen sabbar bilden hur jag än vill ta kortet, så det ser någorlunda ut.
Funderar på att sparka ner antennen, men då skulle gubbarna som jobbar i lokalen få psykos när dom inte kan se på "Doo-bi-do" och kommer att klättra upp och snart så buffas nog grejerna när kakmonstrerna märkt målningarna.
Så med det i huvudet så skiter jag i att sparka ner antennen.
Tar ett taskigt kort, går hem i kylan, dricker påskmust och skriver det här i brist på annat
Aja, Glad Påsk på er gubbar. /// El Katten i Hatten.