2008-01-23, 21:19
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timsan
har presis börjat men man har väll fått ihop till (1) historia hitils...: har suttit o glott framför teven hela kvällen och när man kastar ett öga på klockan o ser 02:30 jaha kanske dags att dra då då. vandrar i det kalla vintermörkret till min destination o drar en tag på nästan varge elskåp eller tomma yta över huvudtaget. är framme vid min ``yta´´ och ska spresis dra upp burkarna ur påsen när jag hör ett par meter bakom mig:

Gubbe : vad sysslar du med ?

Jag : inget

Gubbe : jag har ju sett dig

Jag : vaddå, jag har inte gjort något

Skittförbannad gubbe : Jag har ju förfan sett dig, du har ju förhelvete kladdat med dina sprayburkar nästan överallt !

jag : ööh va ?

Gubben går imot mig och säger : lägger du inte benen på ryggen jävligt snabbt så ska ta o knäcka dina fingrar så du inte kan hålla dina jävla sprayburkar fler gånger !

en skitskrajj jag : ööh jag ska nog göra så....

jag halvjoggade iväg hemmåt o glodde teve hela natten...

Jag var fan skakis så jag hadde kunnat lägga en kabel i brallan.
Synd att han inte gav dig en rejäl smäll så hade du varit botad från klottrandet ett tag framöver.
Citera
2008-01-23, 21:20
Medlem
lockbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timsan
har presis börjat men man har väll fått ihop till (1) historia hitils...: har suttit o glott framför teven hela kvällen och när man kastar ett öga på klockan o ser 02:30 jaha kanske dags att dra då då. vandrar i det kalla vintermörkret till min destination o drar en tag på nästan varge elskåp eller tomma yta över huvudtaget. är framme vid min ``yta´´ och ska spresis dra upp burkarna ur påsen när jag hör ett par meter bakom mig:

Gubbe : vad sysslar du med ?

Jag : inget

Gubbe : jag har ju sett dig

Jag : vaddå, jag har inte gjort något

Skittförbannad gubbe : Jag har ju förfan sett dig, du har ju förhelvete kladdat med dina sprayburkar nästan överallt !

jag : ööh va ?

Gubben går imot mig och säger : lägger du inte benen på ryggen jävligt snabbt så ska ta o knäcka dina fingrar så du inte kan hålla dina jävla sprayburkar fler gånger !

en skitskrajj jag : ööh jag ska nog göra så....

jag halvjoggade iväg hemmåt o glodde teve hela natten...

Jag var fan skakis så jag hadde kunnat lägga en kabel i brallan.

Tror du själv att " gubben " skulle ha gjort det?
Citera
2008-01-24, 12:47
Medlem
Zairas avatar
i sånna fall hade gubben varit ganska dum, han kunde gett dig värre skit än att bryta dina fingrar.
Citera
2008-01-24, 15:48
Medlem
Jaaaas avatar
Vi stog och målade på en linjevägg vi kört säkert 7-9 gånger . Precis när linjerna skulle köras kommer en ful stor gubbe ut ur huset i en port brevid väggen (som vi målar på ) och börjar rusa mot oss .
Vi rusar ner för en liten backe som är precis vid väggen medans min kompis hoppar in i en liten buska 3 2 meter från gubben .
Sedan håller han fast oss båda (fett vältränad) och vi pratar lite han börjar gapa om att vi varigt där en massa gånger och nu ska ni fan itne slippa undan polisen är påväg men på nått vänster så släpper han oss (vi lovade att aldrig komma tillbaks ) .

Han skriker efter oss att nästa gång tar han upp oss i lägenheten och då blir det inte skönt ..

Så vi går lungt hemmåt men när vi är i mitt bostadsområde ser vi att gubbjäveln följt efter oss (han pratar med snuten som vi också hört i området ) tillslut när vi är nästan ärhemma rusar vi mellan några trädgårdar och kommer tilllslut hem hela .

Föresten så var han fastighetsskötare för huset vi målade på ..

Men självklart kommer vi tillbaks och denna gång med den enda i crewet som skulle kunna spöa gubben utan vapen .

När vi målat klart går 3 av oss ner på ängen som ligger vid vägen men jag står kvar och gör lite mer bakgrund (har svårt att slita mej ) då kommer gubben och jag kutar av bara fan ner på vägen men snubblar på trottarkanten och rispar upp båda knäna ordentligt .
Den blir inte heller bättra när gubben hoppar på mej och bankar mej mot marken och slår ..
Jag skriker på hjäp efter en stund kommer han som kan slåss rusande mot gubben som blir så rädd att han släpper mej helt ..
Vi går hem lungt men jag hadde sår över hela knäna och över höfften (inte kul) .

Undrar ni nu varför vi målar denna vägg ? jo det får sitta i typ ett halvt jävla år .
Citera
2008-01-24, 19:24
Medlem
flurres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaaaa

Jag skriker på hjäp efter en stund kommer han som kan slåss rusande mot gubben som blir så rädd att han släpper mej helt ..
Vi går hem lungt men jag hadde sår över hela knäna och över höfften (inte kul) .

Undrar ni nu varför vi målar denna vägg ? jo det får sitta i typ ett halvt jävla år .
Du får väll ta och börja gymma eller liknande, så du kan ta och banka på honom nästa gång? Så stor kan han väll ändå inte vart?
Citera
2008-01-28, 03:01
Medlem
Huge-0s avatar
återupplivar tråden med att prestentera mig själv, hej.

1.Kan dra historian om varför jag började klottra. Var stekt som en jävla tomte en kväll efter ett par spliffar med polarna. Då får jag för mig att jag ska ut och taga runt lite. Sagt och gjort så hänger jag med polaren en bit och han får knasa mer eller mindre medans jag drar ** throwups över elskåp. Dagen efter checkade jag den här forumsdelen och adrenalin har jag alltid älskat så det var ju solklart.

2. Vi skulle måla på min grundskola en gång så jag drog med mig nån kanna och jag + 2 polare rörde oss uppemot destinationen. Vid skolans parkering ser vi att det står en snuttjej och tittar bakom oss som att hon vätnar på någon,vi bryr oss inte och tänker att vi klättrar upp på taket och kollar vad hon gör. Snart kommer en väktarkärring så det står alltså 2 uniformerade kärringar 5 meter ner och 50 meter bort :P. Då föreslår min polare att vi lägger upp en T-up. Självklart bangar jag inte och allt går fläckfritt.
Bara för sakens skull går vi förbi de två maktmissbrukarna (!?) igen och min kompis frågar vad som har hänt.

inget svar..

-Vad har hänt frågade jag? Polaren.

-sönderslagna rutor och sånt skit. väktartjejen

-Svarar man inte på tilltal här eller? Polaren igen.

-Oj, förlåt trodde inte du pratade med mig, MEN DU BEHÖVER INTE VARA SÅ INÅTHELVETE UPPKÄFTIG! häver snutbruden ur sig. känner itne för något jidder iochmed att vi har cans på oss så vi garvade bara högt och drog.

2 lama berättelser men jag avgudar den här tråden så jag vill hålla liv i lådan//Huge
Citera
2008-01-28, 14:14
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaaaa
Vi stog och målade på en linjevägg vi kört säkert 7-9 gånger . Precis när linjerna skulle köras kommer en ful stor gubbe ut ur huset i en port brevid väggen (som vi målar på ) och börjar rusa mot oss .
Vi rusar ner för en liten backe som är precis vid väggen medans min kompis hoppar in i en liten buska 3 2 meter från gubben .
Sedan håller han fast oss båda (fett vältränad) och vi pratar lite han börjar gapa om att vi varigt där en massa gånger och nu ska ni fan itne slippa undan polisen är påväg men på nått vänster så släpper han oss (vi lovade att aldrig komma tillbaks ) .

Han skriker efter oss att nästa gång tar han upp oss i lägenheten och då blir det inte skönt ..

Så vi går lungt hemmåt men när vi är i mitt bostadsområde ser vi att gubbjäveln följt efter oss (han pratar med snuten som vi också hört i området ) tillslut när vi är nästan ärhemma rusar vi mellan några trädgårdar och kommer tilllslut hem hela .

Föresten så var han fastighetsskötare för huset vi målade på ..

Men självklart kommer vi tillbaks och denna gång med den enda i crewet som skulle kunna spöa gubben utan vapen .

När vi målat klart går 3 av oss ner på ängen som ligger vid vägen men jag står kvar och gör lite mer bakgrund (har svårt att slita mej ) då kommer gubben och jag kutar av bara fan ner på vägen men snubblar på trottarkanten och rispar upp båda knäna ordentligt .
Den blir inte heller bättra när gubben hoppar på mej och bankar mej mot marken och slår ..
Jag skriker på hjäp

Haha kul historia, men nästa gång nån gubbe hoppar på dig, slå tillbaks, även om du inte "kan slåss" så kan man ändå göra otroligt mycket i pressade situationer, och allt är väl värt ett försök
Senast redigerad av Mx_1337 2008-01-28 kl. 14:17.
Citera
2008-01-28, 15:07
Medlem
lockbetets avatar
Det var en gång för länge sedan som jag och ett par polare skulle måla gods, en vacker sommardag 2000.Klockan var ca 4 på morgonen och vi packade ihop alla saker, halvägs så säger min polare : fanfanfan, jag har glömt alla mina burkar.Så vi alla traskade hem till honom igen.

Nu går vi samma ödsliga väg i skogen mot godsen, jag skissar upp, fyller i, kör lines / highlights, hjälper en polare, och kör en gemensam bakgrund.Efter ca 1-2 timmar är vi klara att ge oss av.Men så säger min polare att han vill bomba ett lok, så han får göra det.Och vi andra står och kollar på..

Nu är vi på väg hemmåt, och går mitt i skogen när vi ser en massa japaner, som skriker efter oss.Vi stannar och lyssnar, men fattar inte ett skit.Så vi byter om och traskar vidare ( dem fattar förstås att vi har målat ).Så japanerna ( Tror det var japaner som sagt ) Springer efter oss i ca 30 minuter.Dem var kanske 15-20 st beväpnade med påkar.Efter mycket springande så kommer vi till en sjö ( det tar altså stopp ) så vi stannar, och vet inte vad vi ska göra.Vi har ca 30 sek försprång, så vi lägger burkarna i vassen, och hoppar i.Asiaterna / Japanerna fattar inte ett skit och går tillbaka lite snopna.dem har ungefär gått 1000m när vi ställer oss upp, och min polare skriker att han har blodiglar över hela sig, och mycket riktigt så har han faktist blodiglar.Dem vänder sig om, och vi springa runt hela sjön hack i häl med japaner / asiater.Till slut kommer vi till civilisationen och asiaterna / japanerna är borta.Sköööönt!

Ganska så spännande mission faktist.Kommer nog aldrig och glömma den dagen
Senast redigerad av lockbetet 2008-01-28 kl. 15:25.
Citera
2008-01-28, 15:33
Medlem
Neffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lockbetet
Det var en gång för länge sedan som jag och ett par polare skulle måla gods, en vacker sommardag 2000.Klockan var ca 4 på morgonen och vi packade ihop alla saker, halvägs så säger min polare : fanfanfan, jag har glömt alla mina burkar.Så vi alla traskade hem till honom igen.

Nu går vi samma ödsliga väg i skogen mot godsen, jag skissar upp, fyller i, kör lines / highlights, hjälper en polare, och kör en gemensam bakgrund.Efter ca 1-2 timmar är vi klara att ge oss av.Men så säger min polare att han vill bomba ett lok, så han får göra det.Och vi andra står och kollar på..

Nu är vi på väg hemmåt, och går mitt i skogen när vi ser en massa japaner, som skriker efter oss.Vi stannar och lyssnar, men fattar inte ett skit.Så vi byter om och traskar vidare ( dem fattar förstås att vi har målat ).Så japanerna ( Tror det var japaner som sagt ) Springer efter oss i ca 30 minuter.Dem var kanske 15-20 st beväpnade med påkar.Efter mycket springande så kommer vi till en sjö ( det tar altså stopp ) så vi stannar, och vet inte vad vi ska göra.Vi har ca 30 sek försprång, så vi lägger burkarna i vassen, och hoppar i.Asiaterna / Japanerna fattar inte ett skit och går tillbaka lite snopna.dem har ungefär gått 1000m när vi ställer oss upp, och min polare skriker att han har blodiglar över hela sig, och mycket riktigt så har han faktist blodiglar.Dem vänder sig om, och vi springa runt hela sjön hack i häl med japaner / asiater.Till slut kommer vi till civilisationen och asiaterna / japanerna är borta.Sköööönt!

Du hade inte råkat plocka lite svamp efter den där skogsstigen, som du sedan åt?
Citera
2008-01-28, 15:47
Medlem
lockbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neff
Du hade inte råkat plocka lite svamp efter den där skogsstigen, som du sedan åt?

Haha nix, tyvär.
Citera
2008-01-28, 21:07
Medlem
finkelansvarigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lockbetet

haha, detta var nog bland det dummaste jag hört, vem glömmer ALLA kannor hemma när man ska ut å måla, som att glömma att man behöver en bil för att kunna köra. sen det med japanerna, var det ett ninja läger i närheten där dom hade övat med sina påkar =) lägg ner
Citera
2008-01-28, 21:18
Medlem
art_s avatar
lockbetet
Hahaha! Det var bland det roligaste jag hört - jagade av beväpnade japaner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem