2015-02-21, 13:47
Medlem
MotNangijalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomVetDenVet
Hur lyckades någon se dig ifall vagnen var tom?

Kanske bara jag som vet att det finns fönster på tåg.. Som jag uppfattade det så stod kärringen på perrongen och såg in.
Citera
2015-02-21, 13:58
Medlem
Wotoloms avatar
Citat:
Hur lyckades någon se dig ifall vagnen var tom?

Kameror?
Citera
2015-02-21, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotolom
Kameror?
Jo, men de kamerorna är det väl inte någon som tittar i konstant hela tiden?
Citera
2015-02-27, 04:42
Medlem
Krångel, knas eller både och?
Denna historia utspelade sig för x antal år sedan.

Satt hemma och var taggad på att lägga en piece på ett elskåp längs en som var rätt trafikerad under dagtid. Hade dagen innan inköpt en målarjacka efter att ha förstört min fina vinterjacka, men detta återkommer vi till. Väntade på att klockan skulle slå 2. Skakade alla burkar som en kines, packade ner caps, handskar i fickan och lade kannorna i ryggan. Tog buss till spotet och gick runt i närområdet för att kolla läget.

Det var fett dött och jag kände mig lugn. Gick till skåpet satte ner ryggan på marken. Nojjade en bit innan jag började köra, hade hört att taxibilar var snutens tysta kaningolare. Jag började line:a med chrome, det blåste som fan och jag inbillade mig att jag hörde taxibilar hela tiden, så jag sprang fram och tillbaka bakom skåpet som en kanin. Sedan när det kom en bil på riktigt hade jag faktiskt urskiljt den ur höstblåsten, och kutat bakom skåpet. Efter det insåg jag att jag borde sluta larva mig och faktist måla. Fyllde, la bakgrund, linade, toppa med highlights. Fan vad fett tänkte jag. Hade stått och boffat chrome i 10 minuter så man var lite vimsig.

La ner alla burkarna i fickan och den sista i jackfickan. Gick ut på vägen och skulle lägga lite tags på väggen mittemot. Problemet var att jag inte fick upp jackfickan, hur mycket jag än slet och drog. Höll på i 5 min innan jag metodiskt och tekniskt lyckades öppna dragkedjejäveln. Bombade friskt hela natten och somnade så fort jag kom in i mitt hem.
Citera
2015-02-27, 12:06
Medlem
Började måla för ungefär 10 år sedan. Jag var i mina sena tonår, uppväxt i Södermalm. sprang ut i spöregnet för att lägga en piece på en central vägg. står och målar med dom konstigaste färgerna, koppar, krom, vinröd, gul, mrökare gul, och neon grön. neon grön för outlines lol. så kommer en lite äldre dam o iaktar mig. jag bryr mig inte ör jag e så hardcore. hon erbjuder en avsugning om jag skriver hennes namn på väggen plus köper henne mat. så självklart tackar jjag ja och hon börjar suga. fortsättar att pieca samtidigt. kommer i hennes öga och sen gör jag klar piecen. hon säger "ge mig ppengarrrrr!!". hon var tydligen prostituerad, dum som fan märker jag de så här sent. ger henne en hundring och gittar

en vecka senare är min kuk röd som rudolf fick klamydia
Citera
2015-02-27, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullbarnet
Började måla för ungefär 10 år sedan. Jag var i mina sena tonår, uppväxt i Södermalm. sprang ut i spöregnet för att lägga en piece på en central vägg. står och målar med dom konstigaste färgerna, koppar, krom, vinröd, gul, mrökare gul, och neon grön. neon grön för outlines lol. så kommer en lite äldre dam o iaktar mig. jag bryr mig inte ör jag e så hardcore. hon erbjuder en avsugning om jag skriver hennes namn på väggen plus köper henne mat. så självklart tackar jjag ja och hon börjar suga. fortsättar att pieca samtidigt. kommer i hennes öga och sen gör jag klar piecen. hon säger "ge mig ppengarrrrr!!". hon var tydligen prostituerad, dum som fan märker jag de så här sent. ger henne en hundring och gittar

en vecka senare är min kuk röd som rudolf fick klamydia

tråkigt de där med klamydian grabben
Citera
2015-03-28, 17:27
Medlem
Jag och en polare var ute och bombade i orten en kväll och hade det kul. Med den turen som vi har så rullar en snutbil in på en gångväg som vi kan se längre bort, polaren nojjar ur och går till närmaste buske och kastar sin marker och sin burk och jag gör detsamma riktigt snabbt men sketchy. Polisen närmar sig oss och stannar framför oss med hel-ljuset på som om dom vore nå jävla maffioso. Dom kliver ut ur bilen och vi får höra det gamla vanliga "Tjena! Hur äre läget?" som dom använder för att bemöta ungdomar. Dom fortsätter småprata om typ helt random skit men till slut så droppar dom frågan "Skulle vi få kunna se på era händer".

Oj, oj, oj nu ballar det ur. Jag visar dom mina händer som är vita efter kvällens lek och stojj. "Du har lite färg där. Vad har du gjort då?". "Jaa, eehm, jo jag har m-målat om cykeln idag.... " . Jag ser i ögonvrån att den andra polisen smyger iväg till buskarna där vi kastat färgen och jag känner bara nojjan flöda. "Får jag lukta en snabbis?". Polisen luktar på mina händer av någon skum jävla anledning medans hans kollega kommer tillbaka till bilen. Hans kollega frågar oss "Ja, var han ni gömt bränsledunken då?". Jag och min vän kollar på varandra och sedan på poliserna sådär värsta komiskt och vi säger samtidigt "Bränsledunken?".

Det verkar som dom har varit ute och letat efter några ungdomar som har stulit bränsle. Det hela var så roligt att jag inte visste hur jag skulle reagera när dom hade kört iväg, speciellt när jag har vitfärg på mina händer och det ligger en burk vitfärg i busken som polisen letade i.
Citera
2015-05-18, 05:16
Medlem
Psykerals avatar
Mitt smartaste drag någonsin

Detta hände för något halvår sen. Var i skolan då 1 piké parkerade spontant och kollade efter racer epa-traktorer och moppar vid gymnasiet jag går på Jag får en snilleblixt (lite halv flum som jag var ) då jag vet att jag har en eller två cans i väskan. Drar på mig väskan, går en bit bort från skolan ser mig omkring så ingen ser, byter hoodie, drar på mig maskering och på med ett par mjukisar över jobbarbrallorna. Smyger mot Pikén och polisbilen. Då hör jag att någon skriker mitt namn, då är det den där jobbiga jäveln som undrar om jag var på ute och rökte med de coola kidsen. Jag får panik, samtidigt som snilleblixten drog mig att polisen borde ju kolla på honom och nu är min chans! Jag smyger mig jävligt fort mot polisbilarna. Börjar lägga en fet tagg på pikén. Samtidigt då öppnas sidodörren och jag sprayar en manlig polis rätt i ansiktet och får med en kvinna på köpet.. Jag brister ut i apgarv medans de skriker som stuckna grisar, eller ska man säga ny målade?

Jag upptäcker ju ganska fort att jag måste springa, det jag inte tänkte på innan.. Jag lägger benen på ryggen och färden bär av.. Efter ca 4-6 min springande börjar jag få världens idé om att springa tillbaka och ta bilen... Stannar upp och kollar bakåt. Inser ganska så fort att det inte kommer ske då jag ser en kvinna i polisuniform med en svart rand över bröstet och en man med svart rand i ansiktet. Springer över ett dagis med två nymålade grisar ganska så hack i häl, iallafall vad det kändes som.. Mannen försöker springa runt så han tappade bort sig själv.

Hoppar ned för en kulle och ut mot en dunge. Lyckas fastna med skosnöret i någon sorts växt.. plockar upp skon snabbt som attan och lumpar vidare med två skor, var utav den ena i handen..
Efter dungen börjar jag närma mig en polares trappuppgång. Mer eller mindre hoppar ned för trappan och lägger mig under trappan..(Kände mig som en budget version av james bond och tarzan just då) Ligger där i ex antal minuter. Skriver till polaren och frågar om han är hemma (Vågar inte resa mig upp för att gå och ringa på dörren..) Då hör jag hur porten öppnas och någon går ned för trappan, vid det här laget ligger pulsen ca v8 1000hk... Jag ser skorna och känner genast igen dem, det är polarens! Vi kan kalla han Micke. Jag viskar , "Micke" han vänder sig om och kollar på mig igenom springan vid trappstegen. "Vaa fan ligger du här för?" svarar ganska snabbt i något med stil "får jag komma in, typ nuuuuu", "jaa det får du, du ska bara veta vad som hänt på din skola. Någon har sprayat på en polisbil och två poliser" Då hade han träffat en snut precis utanför porten och frågat om han hade sätt någon... Jag höll bara klaffen då han inte visste att jag målade. Men tror han insåg att det var jag

Någon timma senare vågar jag mig tillbaka till skolan, tar en cigg med polaren till min lättnad är inte polisen kvar. Går på en lektion sedan bar det av hemåt ganska så fort...

Några samtal och misstankar senare så går man helt fri Något som mina barnbarn definitivt ska få höra! Definitivt något jag kommer minnas för livet
Citera
2015-05-18, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykeral
Mitt smartaste drag någonsin

Detta hände för något halvår sen. Var i skolan då 1 piké parkerade spontant och kollade efter racer epa-traktorer och moppar vid gymnasiet jag går på Jag får en snilleblixt (lite halv flum som jag var ) då jag vet att jag har en eller två cans i väskan. Drar på mig väskan, går en bit bort från skolan ser mig omkring så ingen ser, byter hoodie, drar på mig maskering och på med ett par mjukisar över jobbarbrallorna. Smyger mot Pikén och polisbilen. Då hör jag att någon skriker mitt namn, då är det den där jobbiga jäveln som undrar om jag var på ute och rökte med de coola kidsen. Jag får panik, samtidigt som snilleblixten drog mig att polisen borde ju kolla på honom och nu är min chans! Jag smyger mig jävligt fort mot polisbilarna. Börjar lägga en fet tagg på pikén. Samtidigt då öppnas sidodörren och jag sprayar en manlig polis rätt i ansiktet och får med en kvinna på köpet.. Jag brister ut i apgarv medans de skriker som stuckna grisar, eller ska man säga ny målade?

Jag upptäcker ju ganska fort att jag måste springa, det jag inte tänkte på innan.. Jag lägger benen på ryggen och färden bär av.. Efter ca 4-6 min springande börjar jag få världens idé om att springa tillbaka och ta bilen... Stannar upp och kollar bakåt. Inser ganska så fort att det inte kommer ske då jag ser en kvinna i polisuniform med en svart rand över bröstet och en man med svart rand i ansiktet. Springer över ett dagis med två nymålade grisar ganska så hack i häl, iallafall vad det kändes som.. Mannen försöker springa runt så han tappade bort sig själv.

Hoppar ned för en kulle och ut mot en dunge. Lyckas fastna med skosnöret i någon sorts växt.. plockar upp skon snabbt som attan och lumpar vidare med två skor, var utav den ena i handen..
Efter dungen börjar jag närma mig en polares trappuppgång. Mer eller mindre hoppar ned för trappan och lägger mig under trappan..(Kände mig som en budget version av james bond och tarzan just då) Ligger där i ex antal minuter. Skriver till polaren och frågar om han är hemma (Vågar inte resa mig upp för att gå och ringa på dörren..) Då hör jag hur porten öppnas och någon går ned för trappan, vid det här laget ligger pulsen ca v8 1000hk... Jag ser skorna och känner genast igen dem, det är polarens! Vi kan kalla han Micke. Jag viskar , "Micke" han vänder sig om och kollar på mig igenom springan vid trappstegen. "Vaa fan ligger du här för?" svarar ganska snabbt i något med stil "får jag komma in, typ nuuuuu", "jaa det får du, du ska bara veta vad som hänt på din skola. Någon har sprayat på en polisbil och två poliser" Då hade han träffat en snut precis utanför porten och frågat om han hade sätt någon... Jag höll bara klaffen då han inte visste att jag målade. Men tror han insåg att det var jag

Någon timma senare vågar jag mig tillbaka till skolan, tar en cigg med polaren till min lättnad är inte polisen kvar. Går på en lektion sedan bar det av hemåt ganska så fort...

Några samtal och misstankar senare så går man helt fri Något som mina barnbarn definitivt ska få höra! Definitivt något jag kommer minnas för livet
Länka nyhetsartiklarna till detta?
Citera
2015-05-19, 18:31
Medlem
Psykerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwagYolo1337cool
Länka nyhetsartiklarna till detta?
Fanns en ett par dagar, blev nedtagen ganska direkt. Vet ej varför Kan kolla om jag har någon gammal screenshot av artikeln eller så på datorn
Citera
2015-06-20, 01:09
Medlem
bump?

Har ingen jätte rolig att bidra med men rätt ny iaf.

Var ute och körde bombing runda med en annan writer. I början på kvällen snacka vi lite om graffiti filmer osv.. så säger jag 'tänk om det slutar som i Wol ikväll' så skrattade vi lite och tänkte inte mer på det.

Givetvis så slutade kvällen då med att två bilar kör förbi med personer som har reflexvästar på sig. Vi ser hur ena kör åt ett håll och den andra kör åt det andra och parkerar. Vi går snabbt som fan förbi så att de inte ser oss och springer för livet. Dumpar väskan bland buskar och efter att ha gömt oss ett tag smiter vi därifrån. Polarn hämtar väskan dagen efter och vi klara oss fint.

Sen en kort bonus
Skitfull och bombar med samma kille, jag frågar om det är lugnt typ (alltså att ingen kommer) han bahh, aarå! Så jag drar e tag och kollar åt höger.. då står en gubbe där med sin hund klockan 3 på morgonen typ.. Helt stilla som ett spöke typ! Börjar skratta och sprang därifrån. Lovar att han säkert var lika rädd som jag var x)
Citera
2015-06-22, 15:46
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
bump?

Har ingen jätte rolig att bidra med men rätt ny iaf.

Var ute och körde bombing runda med en annan writer. I början på kvällen snacka vi lite om graffiti filmer osv.. så säger jag 'tänk om det slutar som i Wol ikväll' så skrattade vi lite och tänkte inte mer på det.

Givetvis så slutade kvällen då med att två bilar kör förbi med personer som har reflexvästar på sig. Vi ser hur ena kör åt ett håll och den andra kör åt det andra och parkerar. Vi går snabbt som fan förbi så att de inte ser oss och springer för livet. Dumpar väskan bland buskar och efter att ha gömt oss ett tag smiter vi därifrån. Polarn hämtar väskan dagen efter och vi klara oss fint.

Sen en kort bonus
Skitfull och bombar med samma kille, jag frågar om det är lugnt typ (alltså att ingen kommer) han bahh, aarå! Så jag drar e tag och kollar åt höger.. då står en gubbe där med sin hund klockan 3 på morgonen typ.. Helt stilla som ett spöke typ! Börjar skratta och sprang därifrån. Lovar att han säkert var lika rädd som jag var x)

För mig som har Antisocial personlighetsstörning samt ADHD diagnos hjälper det mig mycket att bara stå och måla var jag känner för det även om det är folk i närheten. Kicken ger mycket! Peace
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in