Mitt smartaste drag någonsin
Detta hände för något halvår sen. Var i skolan då 1 piké parkerade spontant och kollade efter racer epa-traktorer och moppar vid gymnasiet jag går på Jag får en snilleblixt (lite halv flum som jag var

) då jag vet att jag har en eller två cans i väskan. Drar på mig väskan, går en bit bort från skolan ser mig omkring så ingen ser, byter hoodie, drar på mig maskering och på med ett par mjukisar över jobbarbrallorna. Smyger mot Pikén och polisbilen. Då hör jag att någon skriker mitt namn, då är det den där jobbiga jäveln som undrar om jag var på ute och rökte med de coola kidsen. Jag får panik, samtidigt som snilleblixten drog mig att polisen borde ju kolla på honom och nu är min chans! Jag smyger mig jävligt fort mot polisbilarna. Börjar lägga en fet tagg på pikén. Samtidigt då öppnas sidodörren och jag sprayar en manlig polis rätt i ansiktet och får med en kvinna på köpet.. Jag brister ut i apgarv medans de skriker som stuckna grisar, eller ska man säga ny målade?
Jag upptäcker ju ganska fort att jag måste springa, det jag inte tänkte på innan.. Jag lägger benen på ryggen och färden bär av.. Efter ca 4-6 min springande börjar jag få världens idé om att springa tillbaka och ta bilen... Stannar upp och kollar bakåt. Inser ganska så fort att det inte kommer ske då jag ser en kvinna i polisuniform med en svart rand över bröstet och en man med svart rand i ansiktet. Springer över ett dagis med två nymålade grisar ganska så hack i häl, iallafall vad det kändes som.. Mannen försöker springa runt så han tappade bort sig själv.
Hoppar ned för en kulle och ut mot en dunge. Lyckas fastna med skosnöret i någon sorts växt.. plockar upp skon snabbt som attan och lumpar vidare med två skor, var utav den ena i handen..
Efter dungen börjar jag närma mig en polares trappuppgång. Mer eller mindre hoppar ned för trappan och lägger mig under trappan..(Kände mig som en budget version av james bond och tarzan just då) Ligger där i ex antal minuter. Skriver till polaren och frågar om han är hemma (Vågar inte resa mig upp för att gå och ringa på dörren..) Då hör jag hur porten öppnas och någon går ned för trappan, vid det här laget ligger pulsen ca v8 1000hk... Jag ser skorna och känner genast igen dem, det är polarens! Vi kan kalla han Micke. Jag viskar , "Micke" han vänder sig om och kollar på mig igenom springan vid trappstegen. "Vaa fan ligger du här för?" svarar ganska snabbt i något med stil "får jag komma in, typ nuuuuu", "jaa det får du, du ska bara veta vad som hänt på din skola. Någon har sprayat på en polisbil och två poliser" Då hade han träffat en snut precis utanför porten och frågat om han hade sätt någon... Jag höll bara klaffen då han inte visste att jag målade. Men tror han insåg att det var jag
Någon timma senare vågar jag mig tillbaka till skolan, tar en cigg med polaren till min lättnad är inte polisen kvar. Går på en lektion sedan bar det av hemåt ganska så fort...
Några samtal och misstankar senare så går man helt fri

Något som mina barnbarn definitivt ska få höra! Definitivt något jag kommer minnas för livet